16 Reacties

één dag geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar zou het niet kunnen komen door vermoeidheid? Dat je door je vermoeidheid meer moeite hebt met goed zien en dus de bril continu nodig hebt?

één dag geleden

Na mijn bevallingingen gaat mijn zicht standaard iets achteruit idd door de hormonen maar bij mij hersteld het zich niet

één dag geleden

Je ogen moeten ook ontzwangeren, het advies is om pas na 9 maanden naar de opticien te gaan. Bij beide zwangerschappen is mijn sterkte veranderd (dure hobby😅)

één dag geleden

Hier idd ook achteruitgegaan na zwangerschap! Tijdens zwangerschap bril nauwelijks nodig gehad, en nu moet ik hem echt dagelijks gebruiken

één dag geleden

Ja dit kan te maken hebben met het fluctueren van hormonen. Het kan vanzelf weer wegtrekken maar het kan ook slechter blijven. Ik draag een bril (al jaren) en mijn opticien gaf aan minimaal 6 tot 9 maanden te wachten voor je gaat meten omdat het nog terug kan gaan naar normaal.

één dag geleden

Hier heeft het slechte zicht en niet goed scherp kunnen stellen dik een jaar geduurd. Daarna geen klachten meer. Nu weer net twee weken bevallen en dezelfde klachten. Kan niet goed scherp stellen en slechter zicht.

één dag geleden

Ik ben nu 36 weken zwanger en merkte een maand terug dat mijn zicht minder werd. Wel even laten testen en inderdaad beide kanten -0,5 extra. Ze doen er nu inderdaad niks mee omdat het door de hormonen kan komen en weer recht kan trekken. Bij mij zeiden ze dat ik ongeveer een half jaar de bevalling weer zou kunnen komen testen, of 6 maanden na het stoppen met borstvoeding geven. Ze hadden wel eens een goedkope bril met goedkope glazen gemaakt voor iemand die er echt veel last van had,maar in principe kun je beter wachten.

één dag geleden

Bij mij is het slechtere zicht (andere cilinder en grotere sterkte ) niet meer verbeterd. Inmiddels is mijn jongste 2 jaar en het verbeterd niet helaas. Na 6 maanden na de laatste zwangerschap nieuwe glazen in mijn bril laten zetten, omdat ik er echt last van had anders

één dag geleden

Mijn opticien zei dat dit kan. Ze raden af tijdens de zwangerschap en borstvoedingsperiode (als je borstvoeding geeft) een nieuwe bril aan te meten. Ik had ook het idee dat ik slechter zie. Laatst een meting gedaan, zo’n 5 maanden na stoppen met borstvoeding, en inmijn cilinder was ietsje slechter geworden. Maar niet heel erg.

één dag geleden

Ik gebruikte net als jij voor en tijdens de zwangerschap alleen een bril voor autorijden en tv kijken. Na de bevalling ging mijn zicht ook achteruit. Sindsdien draag ik de hele dag een bril. Ik heb nu een goedkope van Charlie Temple, want wachten tot na de borstvoedingsperiode zat er bij mij niet in omdat ik heel lang bv heb gegeven en toen ook zwanger werd van de tweede en nu ook weer lang ga voeden. Had geen zin om letterlijk jaren met slecht zicht te lopen

één dag geleden

Je ogen hebben lange tijd nodig om te herstellen. Vaak doen ze ook geen oogmeting tijdens of kort na zwangerschap. Ik zou je bril gewoon dragen als je denkt dat je hem nodig hebt. En dan over een paar maanden, als je het gevoel nog steeds hebt eens laten meten

één dag geleden

Hier net zo. Ik heb maar minimaal verschil. 0.25 en 0.50. Vanuit de opticien hebben ze aangeraden als ik dit red nu om te wachten en over 1 jaar terug te komen en dan een bril aan te laten meten of nu het goedkoopste montuur met goedkope glazen te nemen om te overbruggen. Kan tot een jaar na je zwangerschap nog veranderen zei ze. Komt door de hormonen idd.

één dag geleden

8 maanden geleden bevallen en ook mijn ogen zijn wat achteruit gegaan Ben bij pearle geweest, daar hebben ze en brilplan waarbij je kosteloos nieuwe glazen krijgt mocht je sterkte binnen de looptijd van 2 jaar veranderen. Misschien is dat iets?

VRIEND

één dag geleden

Reactie op Debs14

8 maanden geleden bevallen en ook mijn ogen zijn wat achteruit gegaan Ben ...
Ik zou goed kijken naar dat brilplan, ik kreeg dat ook een keer bij een andere opticien aangeboden, maar in de voorwaarden stond dat oogveranderingen rondom de zwangerschap en borstvoeding uitgezonderd waren. Mijn ogen zijn ook wat veranderd en ben laatst ook naar opticien geweest, bij mij zei de opticien dat je ogen zo’n 9 maanden nodig hebben om te herstellen vanaf het moment van stoppen met borstvoeding.

één dag geleden

Reactie op Wills30

Ik zou goed kijken naar dat brilplan, ik kreeg dat ook een keer bij een and ...
Oh echt? Dat wist ik niet Dat hebben ze wel sneaky gedaan

één dag geleden

Ja! Mijn ogen waren tijdens mijn zwangerschap best veel slechter geworden en na de bevalling bleef dat. Toen ik weer aan het werk moest, was het nog niet bijgetrokken en heb ik een nieuwe (goedkope) bril genomen op een hogere sterkte. Toen mijn dochter minder borstvoeding kreeg en meer vaste voeding, was mijn sterkte weer veranderd (beter geworden, gelukkig), maar niet meer zoals het voor mijn zwangerschap was. Ik geef nog steeds borstvoeding, dus wie weet wordt het nog beter als ik daar helemaal mee stop, maar ik reken daar maar niet op... De extra sterke bril heb ik overigens bewaard. Ooit zal ik die toch weer nodig hebben. Of misschien al bij een volgende zwangerschap. De opticien zei dat hormonen heeeeel veel invloed hebben op je zicht. Zij was zelf in een zwangerschap van de ene op de andere dag -2 slechter gaan zien!