16 Reacties

één dag geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee hoor, maar zou het niet kunnen komen door vermoeidheid? Dat je door je vermoeidheid meer moeite hebt met goed zien en dus de bril continu nodig hebt?

één dag geleden

Na mijn bevallingingen gaat mijn zicht standaard iets achteruit idd door de hormonen maar bij mij hersteld het zich niet

één dag geleden

Je ogen moeten ook ontzwangeren, het advies is om pas na 9 maanden naar de opticien te gaan. Bij beide zwangerschappen is mijn sterkte veranderd (dure hobby😅)

één dag geleden

Hier idd ook achteruitgegaan na zwangerschap! Tijdens zwangerschap bril nauwelijks nodig gehad, en nu moet ik hem echt dagelijks gebruiken

één dag geleden

Ja dit kan te maken hebben met het fluctueren van hormonen. Het kan vanzelf weer wegtrekken maar het kan ook slechter blijven. Ik draag een bril (al jaren) en mijn opticien gaf aan minimaal 6 tot 9 maanden te wachten voor je gaat meten omdat het nog terug kan gaan naar normaal.

één dag geleden

Hier heeft het slechte zicht en niet goed scherp kunnen stellen dik een jaar geduurd. Daarna geen klachten meer. Nu weer net twee weken bevallen en dezelfde klachten. Kan niet goed scherp stellen en slechter zicht.

één dag geleden

Ik ben nu 36 weken zwanger en merkte een maand terug dat mijn zicht minder werd. Wel even laten testen en inderdaad beide kanten -0,5 extra. Ze doen er nu inderdaad niks mee omdat het door de hormonen kan komen en weer recht kan trekken. Bij mij zeiden ze dat ik ongeveer een half jaar de bevalling weer zou kunnen komen testen, of 6 maanden na het stoppen met borstvoeding geven. Ze hadden wel eens een goedkope bril met goedkope glazen gemaakt voor iemand die er echt veel last van had,maar in principe kun je beter wachten.

één dag geleden