39 Reacties

2 jaar geleden

Het gaat om de intentie. Als je dochtertje merkt dat je haar graag aandacht geeft op de momenten dat het lukt, zal ze zich zeker geliefd voelen 🥰 wat niet lukt dat lukt niet. En wat heerlijk dat ze zelf goed kan spelen!

2 jaar geleden

Ik ben emotioneel beschikbaar voor mn kinderen. Ik zie mezelf als een moeder, niet een speelmaatje. Krijgen van omstanders altijd te horen dat we hele blije, tevreden en lieve kindjes hebben. Dus zal wel iets goed doen dan.

2 jaar geleden

Ik ben emotioneel beschikbaar voor mn kinderen. Ik zie mezelf als een moede ...
Hier ben ik het ook mee eens. Ik speel zelden of nooit met mijn zoontje. Ik doe mijn ding, opruimen, boodschappen enz. Hij hobbelt achter mij aan en mag helpen. Spelen doet hij alleen. Ik moet hem er soms wel even op gang helpen. Even dat kleurboek klaarleggen bijv zodat hij gaat kleuren.

2 jaar geleden

Ons kind kan ook goed alleen spelen. Ik leg speelgoed klaar maar ik speel nooit samen. Ik voel mij ook wel vaak schuldig

2 jaar geleden

Ik ben emotioneel beschikbaar voor mn kinderen. Ik zie mezelf als een moede ...
Dit!!! Je bent moeder en geen speelvriendje. Geniet ervan dat je kindje zo goed alleen kan spelen ☺️. De lat wordt tegenwoordig veels te hoog gelegd lijkt het wel. Als jij fysiek daartoe niet in staat bent, focus op wat belangrijk voor jou is. Jezelf en zorgen voor je kind. Tip: lees evt het boek “jagen, verzamelen, opvoeden” - geeft je ook weer een andere kijk op dat samen moeten spelen

2 jaar geleden

Wauw dames! Jullie doen mij enorm goed. Dankjulliewel 🙏🏼🙏🏼🙏🏼

2 jaar geleden

Het maakt je geen slechte moeder. Ik vind het wel klinken alsof de balans niet klopt. Als je op de dagen dat je thuis bent op bent, kost het teveel moeite om te werken. Daar zou ik wel kritisch naar kijken. Jijzelf en jou gezin verdienen quality time. Het klopt niet als alles wat je te bieden hebt opgaat in de baas zijn tijd.

2 jaar geleden

Reactie op Miriamlisanne

Het gaat om de intentie. Als je dochtertje merkt dat je haar graag aandacht ...
Hier ben ik het niet mee eens. Intenties zijn leuk, maar daar krijg je uiteindelijk niets voor. Al is alles nog zo goed bedoeld, als de praktijk ruk is, is het onderaan de streep niet ineens in orde.

2 jaar geleden

Reactie op Mama101

Het maakt je geen slechte moeder. Ik vind het wel klinken alsof de balans n ...
Dit gevoel kreeg ik ook van je bericht! Je hebt maar een x aantal punten per dag te besteden als je een chronische ziekte hebt. Het klinkt wel een beetje alsof er te veel punten op gaan door het werk? Zou je met minder werken niet wat meer puntjes overhouden voor leuke dingen thuis?

2 jaar geleden

Je bent ten eerste geen slechte moeder :) Dat je je zorgen uit op dit forum zegt al genoeg denk ik. Je wilt het beste voor jouw dochtertje. Je moet wel even gaan kijken wat voor jou haalbaar is. Als je na het werk op je vrije dagen geen fut meer hebt om iets leuks te doen met je kindje moet je toch eens met je baas gaan praten misschien. Het moet niet zo zijn dat je al jouw energie weggeeft tijdens je werk, en je niks meer overhebt voor je eigen privéleven. Aangezien je ook chronisch ziek bent zou ik hier heel goed naar gaan kijken.

2 jaar geleden

Ik speel gewoon niet met ze. Vind ik niets aan. Ze mogen mij helpen met dingen. En nu ze ouder zijn speel ik wel eens een kaart spelletje oid. Maar met poppen spelen etc? Nee dankjewel

2 jaar geleden

Ik speel ook niet met mijn kinderen, maar ik zou me inderdaad wel afvragen of de balans klopt zoals mama101 het schrijft.

2 jaar geleden

Kinderen die zelf goed kunnen spelen is alleen maar erg fijn! Is ze de dagen dat je werkt op de opvang? Dan heeft ze ook genoeg aanspraak en speelmaatjes daar. Geen zorgen, zolang je er bent als ze je nodig heeft is er niets aan de hand 😊

2 jaar geleden

Absoluut geen slechte moeder. Ik begrijp hoe je je voelt want ik zit in dezelfde situatie. Ik ben ook chronisch ziek en heb de knoop doorgehakt om mezelf arbeidsongeschikt te melden want ik werd zieker. De energie die ik had wilde ik niet meer in werk steken maar in mijn dochter. Nog steeds heb ik het gevoel dat ik weinig met haar kan doen maar ik zoek dingen die ik niet vermoeiend vind zoals zittende spelletjes. Of op afstand vanuit de bank toejuichen als ze een blok mooi heeft gestapeld. Zo probeer ik balans te vinden. Ze gaat nog wel 2 dagen naar de opvang en dan probeer ik weer op te laden.

2 jaar geleden

Ik vind dat het je geen slechte moeder maakt. Ik speel ook niet met ze, het is gewoon mijn ding niet maar ben er wel gewoon voor ze.

2 jaar geleden

Als ik speel met mijn zoon gaat die alleen spelen en speel ik ook alleen haha. Dus laat hem altijd spelen en doe soms even paar tellen mee

2 jaar geleden

Spelen met je dochter of aandacht geven aan je dochter, dat is een verschil! Spelen met je dochter vind ik niet nodig. Toekijken hoe ze speelt, zal ze merken en vind ikzelf belangrijker.

2 jaar geleden

Ik schrik wel een beetje dat zo weinig moeders hier met hun kinderen spelen. Spel is zo ontzettend belangrijk om kinderen de juiste sociale vaardigheden te leren. Dankzij spel leren ze hoe je sociaal omgaat met anderen mensen, ze leren ontdekken etc. Als ouder wil je daarin toch helpen vormgeven en aanscherpen? Ik zeg niet dat je 24/7 met je kids moet spelen want tijd alleen of met leeftijdsgenootjes is ook erg goed. Maar helemaal niet omdat het "je ding niet is".... Afijn om op TS te reageren. Ik ben het er mee eens als het door ziekte niet lukt het je geen slechte moeder maakt. Wel vind ik persoonlijk je gezin en kinderen belangrijker dan werk. Maar ik weet niet wat daarin voor jou de mogelijkheden zijn mbt een uitkering oid om wel rond te kunnen komen. Prio 1 is uiteindelijk eten en huisvesting. Maar prio 2 voor kids is toch wel liefde en aandacht van hun ouders ❤️

2 jaar geleden

Ik schrik wel een beetje dat zo weinig moeders hier met hun kinderen spelen ...
Maar kan dat alleen maar door spel? Als ik mijn kind betrek in dingen die ik doe, helpen met “klusjes” in huis, samen de boodschappen doen enz is er toch ook genoeg oefening en spelenderwijze leren?

2 jaar geleden

Ik vind vooral kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Spelen met je kind is heel belangrijk om een goede band op te bouwen. Maar dit kan je al doen met 15 min als het maar echt interactief is. Na die 15 min kan je ze van een afstandje complimenten blijven geven en lekker meekletsen. Ik vind het wel zonde als je van 3 dagen werken zo op bent dat je niet kan genieten van de tijd met je kind. Ik zeg altijd; ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. Ik werk 4 dagen, zodat ik mijn ei kwijt kan. Maar ik stop om 14.30 uur zodat ik nog lekker kan keutelen met mn kind. Ik kan altijd weer meer gaan werken als ze wat groter is. Ze is maar 1x zo klein.