12 Reacties

4 jaar geleden

Wij vinden het heel fijn. Omdat ik last had van depressie in mijn zwangerschap, werd dit ook aangeboden. Wij hebben een vrouw. We kletsen een uurtje en dan gaat ze weer. Ze geeft tips als we er om vragen, maar voor de rest is het gewoon praten over situaties waar wij tegen aan lopen. Niet alleen over de baby, maar ook situaties waar wij als samengesteld gezin tegen aan lopen (mijn vriend heeft een zoon van 8). Dus ik kan het aanraden. Natuurlijk kan het zo zijn, dat het bij jou niet klikt. Maar dan kun je dat gewoon aangeven. En je kunt ook altijd aangeven, dat je er geen gebruik meer van wilt maken. Wij hebben er niet voor betaald, volgens mij is het kosteloos.

4 jaar geleden

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar wel vanuit werk. Wat ik hoor van andere ouders is dat ze het als fijn ervaren. Echt ondersteuning en je zorgen kunnen bespreken. Voor zover ik weet zijn er geen kosten aan verbonden. Dit is onderdeel van het CJG en wordt door de gemeente bekostigd.

4 jaar geleden

Ik heb gisteren telefonisch iemand gesproken en over 2 weken komt zij voor t eerst langs om kennis te maken voordat de kleine er is. Ik ga het iig een kans geven gezien het geheel vrijblijvend is, klikt het niet of heb ik er niets aan kan ik dat gewoon aangeven.

4 jaar geleden

Heb persoonlijk geen ervaring met 'stevig ouderschap', maar bij ons vergoed de gemeente de cursus. Ik neem ook aan dat degenen die dit doen geschikt zijn voor hun werk en dus niet oordelen. Je kan het gewoon proberen? Brengt het niks goeds is ermee stoppen nog een optie.

4 jaar geleden