25 Reacties

2 jaar geleden

Sennepeulen helpen goed. Niet teveel nemen, anders krijg je veel last van krampen. Je kunt dit voor een paar euro kopen bij bijvoorbeeld Holland en baret en hebt dan een hele zak met peulen waar je thee van kunt maken.

2 jaar geleden

Je kan ff naar de huisarts bellen morgen, dan krijg je vaak zakjes movicolon/magrogol mee 😊

2 jaar geleden

Je kan ff naar de huisarts bellen morgen, dan krijg je vaak zakjes movicolo ...
Macrogol*

2 jaar geleden

Je kan ff naar de huisarts bellen morgen, dan krijg je vaak zakjes movicolo ...
Ohja klopt dat was ik vergeten!!! Ik wist dat er iets voor was alleen kwam ik niet meer op de naam.

2 jaar geleden

Ik had er mn veel last van in de eerste maanden van mijn zwangerschap. Probeer voldoende te drinken, liefst water of thee. Mij hielp ook dagelijks kiwi, gedroogde pruimen/abrikozen en een activia-yoghurt te eten.

2 jaar geleden

Reactie op Pascalle92

Sennepeulen helpen goed. Niet teveel nemen, anders krijg je veel last van k ...
Oei, sorry dat ik me ermee bemoei, maar dit wordt afgeraden te gebruiken tijdens de zwangerschap.

2 jaar geleden

Lijnzaad, bijvoorbeeld door yoghurt of kwark. Of pruimen of pruimenmoes

2 jaar geleden

Reactie op SandraJR

Ik had er mn veel last van in de eerste maanden van mijn zwangerschap. Prob ...
Ja ik zit pas in mijn eerste maand daarom 😅 Heb nog wel even te gaan. Ga inderdaad eens pruimen proberen.

2 jaar geleden

O zo herkenbaar.. heb van mezelf al een prikkelbare darm. Dus kan al niet zo goed naar het toilet. Laat staan met m’n zwangerschap nu. Ga heel moeilijk naar het toilet. In het begin erg last van gehad, maar valt nu ietsje mee. Bij mijn eerste zwangerschap met de bevalling schaamde ik me dood... door alle pijn, druk en spanning kwam alles er ineens constant uit! (Sorry voor de info). En niet een beetje ook.. maar ja, is niet anders. Misschien bij de huisarts even poederzakjes gaan vragen?

2 jaar geleden

Voor mij hielp roosvice pruimen/laxo. Daarnaast vezelrijke crackers van wasa. Tomatensap een pak per dag. Kiwi's. Ik denk dat je het meeste al wel zult doen. Ik ben zelf niet begonnen met macrogol etc omdat voor mijzelf veel uit voeding valt te halen. Ohja en olijven :)

2 jaar geleden

Pruimen roosvicee, nog lekker ook en werkt bij mij 👌🏼

2 jaar geleden

Bij mij hielp niks, alleen die zakjes van de apotheek. Ik sowieso genoeg water en krijg ook genoeg vezels binnen. Mijn stoelgang is nu overigens weer normaal

2 jaar geleden

Macrogol al geprobeerd?

2 jaar geleden

Ook last van, heb nu poederzakjes psylliumvezels meegekregen dus hopelijk werkt het snel!

2 jaar geleden

Elke dag 20 minuten wandelen kan ook helpen.

2 jaar geleden

Reactie op Baby1987

Elke dag 20 minuten wandelen kan ook helpen.
Deze raad ik idd ook aan, gisteren heel de dag 'geprobeerd' en na een wandeling in de avond van 30 min met de honden was ik binnen 15 klaar. 🤦🏼‍♀️🥳

2 jaar geleden

Reactie op Baby1987

Elke dag 20 minuten wandelen kan ook helpen.
Ik wandel inderdaad elke dag en doe nog krachttraining maar geeft enkel het geval van ik moet gaan maar dan alsnog komt er maar een konijnen bolletje uit 😂😂😂 zo frustrerend

2 jaar geleden

Reactie op Lauvrs

Bij mij hielp niks, alleen die zakjes van de apotheek. Ik sowieso genoeg wa ...
Ja ik ga morgen even die zakjes vragen halen van de apotheek. Hopelijk helpt het.

2 jaar geleden

Lijnzaad word ook afgeraden tijdens zwangerschap

2 jaar geleden

Reactie op VLMaris

O zo herkenbaar.. heb van mezelf al een prikkelbare darm. Dus kan al niet z ...
Ja dat had Ik gelukkig niet omdat ik toen ook iets van een laxeer drankje had gedronken om dat te voorkomen, paar dagen voordat ik uitgerekend was 😂 wat toen dus mijn weeën had opgewekt ook nog en de bevalling in werking heeft gezet Ga morgen even die zakjes vragen inderdaad . Ben pas 5 weken nu dus heb nog genoeg tijd om te poepen voordat die eruit komt 😂