24 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik de weleda olie, zit nu aan m'n 3e fles ondertussen. Nog geen striae, maar je weet nooit of dat door het smeren komt. 99% is genetisch helaas, je krijgt het of je krijgt het niet 😅

5 jaar geleden

Bio oil. Als ik eraan denk 2x daags, maar iig elke avond

5 jaar geleden

Er is niks "tegen" striae, het komt of het komt niet. Je kan het wel comfortabeler voor jezelf maken door je buik in te smeren met bodylotion.

5 jaar geleden

Niks helpt er tegen, je krijgt t of je krijgt t niet

5 jaar geleden

Ik gebruik bio oil in de avond. Wel meer omdat ik het fijn vind dan dat ik denk dat het helpt. So far so good though, dus misschien dat het ergens ook nut heeft? 😊

5 jaar geleden

Ik smeer weleda olie 1x per dag omdat mijn buik anders heel erg jeukt! Bij de eerste zwangerschap tot de uitgerekende datum 0 striemen maar liep 2 weken over tijd en iedere dag kreeg ik er 1 extra bij. 2e zwangerschap bio oil gesmeerd maar die geur vind ik nu echt onprettig

5 jaar geleden

Reactie op AureliaVH

Ik gebruik bio oil in de avond. Wel meer omdat ik het fijn vind dan dat ik ...
Hier net zo. Of het helpt tegen striemen, tja geen idee, tot nu toe niks te zien in elk geval. Het voelt alleen wel prettig dat mijn huid niet zo trekt dus ik smeer vrolijk door

5 jaar geleden

Hoe ouder je bent hoe minder kans op stria. Mijn moeder was jong en erg stria. Ik ben al bijna 29 en nergens last van en is de 2e zwangerschap. Nu 30weken

5 jaar geleden

Reactie op Boyxx

Hoe ouder je bent hoe minder kans op stria. Mijn moeder was jong en erg str ...
Is dit op basis van jullie ervaringen of zit daar theorie achter? Ik zou namelijk denken dat de "oudere" huid minder elastisch is en dus kwetsbaarder?

5 jaar geleden

Reactie op AureliaVH

Ik gebruik bio oil in de avond. Wel meer omdat ik het fijn vind dan dat ik ...
Hier ook gebruikt, alsnog de Sjaak met week 38 😂 Maar ben nu 10 maanden verder en je ziet t bij mij bijna niet.. Dus misschien deed de bio oil toch wel wat.

5 jaar geleden

Reactie op Boyxx

Want 29 is echt oud 🤣🤣

5 jaar geleden

Reactie op babyboymomC

Hier ook gebruikt, alsnog de Sjaak met week 38 😂 Maar ben nu 10 maanden ve ...
Bij mij zijn het vreselijke littekens geworden. Ziet er niet uit nu 9 maand verder. Buik en benen zijn verknald

5 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Is dit op basis van jullie ervaringen of zit daar theorie achter? Ik zou na ...
Oudere huid is juist losser. Een jonge huid is strak en daar krijg je sneller scheurtjes😉 https://dehuidkliniek.nl/huidproblemen/striae-door-zwangerschap/

5 jaar geleden

Reactie op Liesje2021

Oudere huid is juist losser. Een jonge huid is strak en daar krijg je snell ...
Dankjewel voor het antwoord! 😊

5 jaar geleden

Reactie op Bebe21

Is dit op basis van jullie ervaringen of zit daar theorie achter? Ik zou na ...
Nee theorie. Als je jonger bent is je huis nog straks en scheurt daardoor sneller

5 jaar geleden

Nou ik gebruikt alles. Bio oil weleda rituals en t schiet er vanmorgen gewoon in met een draai of trap. Ik heb t in de puberteit ook aan de binnenkant van me benen gekregen. Volgens mij krijg je het of niet en kan je er vrij weinig aan doen

5 jaar geleden

Moet wel zeggen bij de eerste had ik het ook en dat is redelijk weggetrokken😂

5 jaar geleden

Reactie op Boyxx

Ik ben 39... geen enkel striemetje tijdens de zwangerschap.. Maar wel een ‘oudere’ huid die niet zo makkelijk meer terugveert 🤷🏼‍♀️ Mijn vk zei dat na je 30ste, de kans op striae, steeds kleiner wordt..

5 jaar geleden

Ik ben 34, ben nu 9 maand verder en rode is eraf maar is gewoon echt heel lelijk. Wil ook niet mijn man mij ziet

5 jaar geleden

Heb niks gesmeerd en geen striemen gekregen. Denk dat het echt genetisch is.