6 Reacties
3 jaar geleden
Ieder land heeft andere drempels die ze aan veiligheid stellen. Nederland is relatief streng/veilig. Omdat er gifstoffen in tonijn kunnen zitten wordt het afgeraden om dit te eten, aangezien die gifstoffen bij de baby terecht kunnen komen.
Die ene keer maakt waarschijnlijk geen verschil, maar hoe meer tonijn je eet des te meer gifstoffen krijg je binnen.
3 jaar geleden
In tonijn zitten inderdaad 'gifstoffen'. Dat is vooral in roofvissen, waar het zich opstapelt. Daarnaast is de meest gezonde vis, de vette vis zoals zalm. Dus je haalt er ook relatief weinig health benefits uit.
Let bij vette vis erop dat gekweekte vis ook beter is. Dus juist niet de wilde zalm. Want die heeft ook meer 'gifstoffen'.
3 jaar geleden
Voordat ik het wist at ik zeer regelmatig tonijn. Nu heel af en toe als ik er echt zin in heb maar niet op regelmatige basis omdat je dan kans hebt op stapeling van gifstoffen. Gerookte zalm eet ik wel van de visboer die hebben vaak voor zwangere geschikte zalm. Duur maar veruiterlijk.
Gekweekte vis ben ik geen fan van, want waar zit daar allemaal weer aan toegevoegd. Maar maak je niet te veel zorgen hoor NL is van de betutteling. Paar jaar geleden af mijn vriendin veel haring in de zwangerschap. Twee jaar later met een nieuwe zwangerschap mocht dat in ene niet meer.
3 jaar geleden
Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik best wel vaak tonijn tijdens de zwangerschap heb gegeten, ook toen ik wist dat je het beter niet moest doen.
Ik kon tijdens de zwangerschap helemaal niks binnen houden dus als ik dan ergens echt zin in had dan moest ik dat ook echt eten, de rest kwam er anders zo weer uit
😳