43 Reacties

vorig jaar

Ik heb het weer een dag laten rusten, maar ik blijf er een licht dubbel gevoel bij houden om gewoon te gaan. Mijn zusje is mama van een kleine van ruim 10 maanden, en zij zegt: "Ik zou het doen!! Je kijkt hier al zo lang naar uit. Ik heb zelf midden in een luidruchtige verbouwing gestaan met mijn dikke buik, en daar heeft de kleine totaal niks aan over gehouden. Gewoon plezier gaan maken!!" Meer aanstaande mama's die in dubio verkeren? Ik wil die negatieve stemmetjes zo graag uitschakelen en zonder zorgen richting Assen gaan zondag..

vorig jaar

Mijn vriend gaat elk jaar naar de tt met z’n vader. Ik ben 2 jaar geleden naar de jacks racing day gegaan, eigenlijk nergens rekening mee gehouden. Wel vaak geplast door de harde stoeltjes 😂 ow en op de terugweg heel veel gekotst in de auto van de misselijkheid 😂 veel plezier dit weekend!

vorig jaar

Ik heb het weer een dag laten rusten, maar ik blijf er een licht dubbel gev ...
Ik zou echt lekker gaan. Komt echt wel goed! Genoeg drinken met de warmte! Hier word ook nog fanatiek motor gereden en ik ga nogsteeds mee achterop, ook nu we een kind hebben. Je moet wel een beetje blijven genieten.
Nooit over nagedacht… En al 2 kinderen rondlopen😉

vorig jaar

Reactie op 💙m💗

Mijn vriend gaat elk jaar naar de tt met z’n vader. Ik ben 2 jaar geleden n ...
Ik ben blij dat je het zo luchtig brengt, haha!! Ik leef op deze berichten, nu heb ik er weer super veel zin in!! 🤗

vorig jaar

Vorig jaar was ik 6 maanden zwanger en ging ik niet heen ivm angst voor struikelen, botsingen tegen mijn buik etc. dit jaar ga ik wel weer heen! 😄

vorig jaar

Ik ben blij dat je het zo luchtig brengt, haha!! Ik leef op deze berichten, ...
Enige wat er gebeurd is is dat onze dochter naar het raam rent bij elke motor die ze hoort en ze wil zelf ook altijd een rondje door de straat bij papa.

vorig jaar

Reactie op GeaHB

Vorig jaar was ik 6 maanden zwanger en ging ik niet heen ivm angst voor str ...
Voor de drukte ben ik dus juist helemaal niet bang!! Ik ben vorig jaar ook geweest, toen viel het me zo reuze mee!! Plus, we hebben deze keer tribune plekken helemaal aan de zijkant boven aan de trap, dus geen gedoe met voorbij proppen door zo'n rij heen enzo 😁 Alleen die trappen op en af, dat wordt mss nog een dingetje.. Haha 😅

vorig jaar

Ik snap dat je graag zou willen gaan, maar ik zou het persoonlijk niet doen met harde geluiden als je in het tweede of derde trimester bent. Volgens mij kunnen babies in de buik wel gehoorbeschadiging krijgen. Het is niet zo dat je geluiddempers op je buik kunt zetten. Er is altijd weer volgend jaar...

vorig jaar

Reactie op MMHB

Ik snap dat je graag zou willen gaan, maar ik zou het persoonlijk niet doen ...
Dit! Na 20 weken is het gehoor ontwikkelt. De buik dempt maar heel weinig en de baby kan een gehoorbeschadiging oplopen. Daarnaast zou ik veel te eng vinden om in gedrang, of geduwd te worden. Ik heb ook alle concert kaartjes verkocht. Komt volgend jaar wel weer

vorig jaar

Heel bot gezegd kan hard geluid in de buik wel degelijk schade opleveren. De buik dempt maar (uit het hoofd van een eerdere topic hierover) ca 10 decibel. Langere tijd blootstellen aan hard geluid is daarom niet persé verstandig. Dit zal je tijdens de eerste gehoortesten waarschijnlijk nog niet merken, maar het stapelt op termijn wel voor je kindje. Je zal uiteindelijk zelf de beslissing moeten maken. Even googlen en je vindt de juiste informatie zo. Als je graag wilt horen 'dat kan geen kwaad' om de negatieve stemmetjes uit te schakelen, dan beter niet googlen 🤣.

vorig jaar

Reactie op Mara21

Heel bot gezegd kan hard geluid in de buik wel degelijk schade opleveren. D ...
Slechts 5 dB....

vorig jaar

Reactie op M_1986

Slechts 5 dB....
Ah nog minder dus. Ik wist dat het weinig was 🙈

vorig jaar

Reactie op Mara21

Heel bot gezegd kan hard geluid in de buik wel degelijk schade opleveren. D ...
Dat valt dus tegen, dat Googlen.. Veel tegenstrijdige info en vooral info die niet specifiek genoeg is. Zelfs mijn verloskundige gaf aan dat er wel algemene onderzoeken zijn gedaan, maar niet iets wat we hier één op één op kunnen toepassen. Het blijft gissen. Zij gaf daarom aan dat ik mijn onderbuikgevoel moest volgen en dan ik daarin geen verkeerde keuze kon maken. En dat gaf mij aanleiding om op zoek te gaan naar jullie onderbuikgevoel, om die afweging goed te kunnen maken..

vorig jaar

Dat valt dus tegen, dat Googlen.. Veel tegenstrijdige info en vooral info d ...
Aah zodoende. Mijn onderbuikgevoel dan: ik zou het persoonlijk niet doen. Ik ben bij beide zwangerschappen niet naar bioscopen, concerten etc. geweest. Bij de eerste was corona dus dat was super gemakkelijk. Bij de 2e was er mogelijk iets medisch aan de hand (uiteindelijk gelukkig niet). Hem wilde ik, op de onderdelen waar ik wel invloed op had, zo goed mogelijk beschermen voor medische problemen op de langere termijn, omdat hij (wat we toen dachten) al genoeg medisch gedoe aan zijn lijf zou hebben. Bij een eventuele derde zou ik dezelfde keuze maken. Want op de vraag: is dat ene weekendje plezier voor mij het waard dat mijn kind later kans maakt op gehoorschade? Is mijn antwoord: nee, absoluut niet, hoe minimaal de kans ook is.

vorig jaar

Dat valt dus tegen, dat Googlen.. Veel tegenstrijdige info en vooral info d ...
Hier gaf mijn verloskundige wel het advies om niet naar een concert te gaan na 20 weken. Het kan zeker schade op leveren. Het nadeel met gehoorschade is helaas dat je dit niet naar 1x gelijk merkt. Daarom is onderzoeken ook zo lastig. Maar wat wel zeker is dat de buik nauwelijks dempt en gehoorschade heel snel en makkelijk gebeurd, ook bij jezelf zonder dat je dit gelijk merkt. Ik draag altijd gehoorbescherming, maar dat kan de baby niet, dus voor mij reden genoeg om niet te gaan.

vorig jaar

Oei, lastig. Ik denk eerlijk gezegd dat er wel zwangeren tussen zullen lopen daar, en ik zou er zelf ook niet echt iets van denken als ik het zou zien. Maarrrrr.... Ik weet ook hoe het is om overvallen te worden door schuldgevoel. Ik was toen 8 maanden zwanger en was een rondje lopen over de kermis. Ik stond naast een achtbaan en opeens voelde ik me zo ontzettend rot. Ben meteen gegaan. Nou is dat op de kermis niet zo'n ramp, maar ik zou het sneu vinden als je je weekend vergalt ermee. Ik ken TT Assen niet dus ik weet niet hoe hard het is, of het permanent herrie is of dat je ook eventjes weg kan lopen? Ik had echt niet verwacht dat ik me zo zou voelen en ik was van plan maar een uurtje te gaan.

vorig jaar

Dank jullie wel dat jullie de tijd hebben genomen om jullie onderbuikgevoel met me te delen en te onderbouwen!! Ik ga mijn vriend vragen om even mee te lezen, dan beslissen we samen wat goed voelt.

vorig jaar

Heb je het specifiek over de nachten of de baan? De nachten zou ik zelf wel heen gaan maar wat eerder op de avond ivm de drukte. De baan zou ik me niet zo druk maken om geluid. Of je moet Al op de hoofdtribune zitten. Het geluid is niet constant maar kortdurend. En de tunnels onder de baan door zou ik vermijden. Veel plezier! Mijn dochter en ik gaan op de fiets naar de baan. Motors kijken.

vorig jaar

Ik heb het weer een dag laten rusten, maar ik blijf er een licht dubbel gev ...
Hoe weet je zusje dat haar kindje er niets aan heeft overgehouden 💁🏼‍♀️ Dit soort opmerkingen vind ik altijd dooddoeners en heb je niets aan, want baby's kunnen wél gehoorschade oplopen. Ik zou het in ieder geval niet doen, mega kostbaar wat in je buik zit toch 😊