18 Reacties

4 jaar geleden

Voor wat een uitstrijkje als ik vrsgen mag??? Ik ben 9 maanden geleden bevallen en mooit gehoord dat dit moet ofzo

4 jaar geleden

Dat is 't bevolkingsonderzoek die je krijgt als je 30 bent/wordt. Klopt dat? Anders krijg je niet vanwege bevalling een uitstrijkje.

4 jaar geleden

Dat is 't bevolkingsonderzoek die je krijgt als je 30 bent/wordt. Klopt dat ...
Oooik dacht al hah

4 jaar geleden

Ja precies

4 jaar geleden

Reactie op Neeneedoeii

Voor wat een uitstrijkje als ik vrsgen mag??? Ik ben 9 maanden geleden beva ...
Bevolkingsonderzoek

4 jaar geleden

Genitale wratten komt ook door hpv. Er zijn alleen verschillende hpv virussen. En die veroorzaken niet allemaal baarmoederhalskanker. Dus je ze kunnen hpv bij je vinden maar dat geeft niet ook direct aan dat je je zorgen moet maken. Wacht de uutskag af hoe moeilijk ook. Sterkte!

4 jaar geleden

Klopt! En als je rond je 30e of 35e zwanger bent, dan sturen ze de oproep ongeveer 6 maanden na je bevalling 馃檪 als het tijdens je zwangerschap toevallig tijd was voor een uitstrijkje.

4 jaar geleden

Voor mn eerste zwangerschap was ik hpv pap2 positief getest. Heb toen tijdens de zwangerschap nog een uitstrijkje gehad en 4 maanden na de geboorte. Kreeg toen te horen dat ik pap1 had, eigenlijk niks meer gehoord over hpv, en moet nu weer afwachten op het bevolkingsonderzoek.

4 jaar geleden

Genitale wratten komt ook door hpv. Er zijn alleen verschillende hpv viruss ...
En volgens mij geeft het genitale wrat HPV dan weer geen verhoogde kans op baarmoederhalskanker. Overigens is volgens mij meer dan de halve bevolking HPV positief, TS zou gewoon rustig op de uitslag wachten komt vast goed!

4 jaar geleden

Ik heb met mijn vorige zwangerschap na 6 maanden een uitstrijkje moeten laten maken bij de dokter. Uit het bevolkingsonderzoek kwam dat ik HPV had. Dat bericht kreeg ik vrij kort voor ik zwanger raakte. Ik moest toen wachten tot 6 maanden na de bevalling voor ze de herhaaltest konden doen zeg maar. Normaal doen ze dat volgens mij anders al een half jaar na die eerste uitslag. Verder geen problemen van ondervonden en het HPV virus was ook mooi opgeruimd door mijn lichaam zelf in de tussentijd.

4 jaar geleden

Ik heb het donderdag laten doen bij de huisarts, ben 6 maanden geleden bevallen. En sinds 14november tot aan nu aan het bloeden met abnormale afscheiding. Tijdens het uitstrijkje vond de huisarts mn cervix er onrustig uit zien.. dus zit ook in spanning pffff

4 jaar geleden

Ik heb 2.5 maand na mijn bevalling een uitstrijkje gehad. Het was ter controle, aan het begin van mijn (ongeplande) zwangerschap was ik geopereerd aan pap 3. Tijdens mijn zwangerschap namen ze niks af, dus vrij snel erna was ik aan de beurt. 馃槒

4 jaar geleden

Ik heb in januari (helaas) een pap3 uitslag gehad. Ik zou in januari terug moeten voor een nieuwe controle in het ziekenhuis, maar ik ben op 1 januari uitgerekend dus dat zie ik nog even niet gebeuren 馃槄 weet iemand hier toevallig hoe lang je daarmee moet wachten na de bevalling? Iemand ervaring mee misschien?

4 jaar geleden

Ik moest eigenlijk 7 weken na mn bevalling, maar mn gynaecoloog heeft afgebeld omdat ze minimaal 6 maanden na de bevalling willen wachten..

4 jaar geleden

Ik word al jaren elk half jaar gecontroleerd omdat mijn cellen onrustig blijven. Dan weer een pap 2, dan 3b, dan weer 1 om vervolgens weer 2 te hebben. Na m'n zwangerschap inderdaad ook 6 maanden moeten wachten voor ik weer mocht. Het wachten is rot he, vind ik ook elke keer. Succes!

4 jaar geleden

Reactie op MerelSimone

Ik heb in januari (helaas) een pap3 uitslag gehad. Ik zou in januari terug ...
Ik heb in januari pap2 uitslag gekregen. In principe na verder onderzoek alles goed, na een jaar terugkomen. Ik kreeg een brief van het ziekenhuis om eind december een herhaal uitstrijkje te laten maken, maar ik ben ook 1 januari uitgerekend馃榿 nu hebben ze mij op de lijst gezet voor eind februari en krijg ik tegen die tijd weer bericht voor een afspraak..

4 jaar geleden

Genitale wratten komt ook door hpv. Er zijn alleen verschillende hpv viruss ...
Heb ondertussen mijn uitslag ontvangen.. geen hpv! 馃槉

4 jaar geleden

Ik heb in januari pap2 uitslag gekregen. In principe na verder onderzoek al ...
O super dankje, dan ga ik ook gewoon even bellen over mijn afspraak en kijken of die eind februari kan!