6 Reacties

4 jaar geleden

Ik had het de eerste paar maanden na mijn bevalling. Herstellen van je bekkenbodemspieren heeft even de tijd nodig, daarnaast is het raadzaam om langzaam te starten met oefeningen om deze spieren weer te versterken. Eventueel kun je advies inwinnen bij een bekkenfysio. Die kan helpen bij het afstemmen van oefeningen gericht op je klachten en lichamelijke mogelijkheden

4 jaar geleden

Ik had het de eerste paar maanden na mijn bevalling. Herstellen van je bekk ...
Ik sluit me hierbij aan. Ik had het ook de eerste paar maanden en ook toen ik weer begon met sporten maar het werd vanzelf minder en deels helpt het om wat simpele oefeningen te doen.

4 jaar geleden

Ik ben van België en bij mij stond de kinesist al na 1 dag naast mijn bed om samen oefeningen te doen. Ik kreeg ook ‘huiswerk’ mee. Het is super belangrijk om hier meteen mee te beginnen. Gewoon oefeningen doen en het zal wel stilletjes aan beteren. Ook voor later is het belangrijk dat je ze nu traint/onderhoudt

4 jaar geleden

Hoi! Ik wilde juist een topic over dit onderwerp openen toen ik deze voorbij zag komen. Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen en heb best veel last van urineverlies. In het begin kon ik niet eens mijn neus snuiten of ik verloor al wat druppels! Gelukkig is dat nu niet meer zo. Ik kan mijn plas nog steeds niet goed ophouden als ik nodig moet. Als ik dan opsta begint het te lopen en echt meer dan een paar druppels... ik vind dit echt ontzettend vervelend en ben super bang dat dit nooit (helemaal) beter wordt. Ik doe de oefeningen van de site die iemand hier ook heeft geplaatst maar heel eerlijk vergeet ik er nog wel eens aan te denken. Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van mensen bij wie het urineverlies in het begin best erg was. Wanneer werd het beter? Hebben jullie er heel veel voor moeten oefenen en is het ooit helemaal over gegaan?

4 jaar geleden

Ik heb helaas na de eerste bevalling een verzakking van mijn blaas. Nu zwanger van de tweede. Door oefeningen te doen van de bekkenbodem kon ik het aardig goed voor elkaar krijgen om minder te lekken. Ik heb de oefeningen van mijn bekkenfysio gekregen. Vooral deze oefening werkt bij mij goed: Ga op uw rug liggen op een niet al te zachte ondergrond, uw knieen opgetrokken en uw handen losjes op uw buik. Adem langzaam in tot uw buik opbolt. Houd de adem even vast. Sluit uw vagina en anus stevig. Blijf dichtknijpen terwijl u langzaam uitademt. Niet persen! Vervolgens laat u de spanning van uw sluitspieren weer los. Doe deze oefening 10 maal.