48 Reacties

2 jaar geleden

Gefeliciteerd en wat leuk! Zolang je kindje bij opa/oma of andere vertrouwde persoon zijn komt het vast helemaal goed. Waar ga je heen? Hoe lang? En heb je al nagedacht op welke manier je misschien nog contact met je mini wil hebben vanaf je vakantieadres? Zelf geen ervaring nog mee want ben nu zwanger van de eerste. Alleen dingen ondernemen maken je denk ik een leukere moeder dus prima toch om af en toe dagje/weekendje oid zonder kids weg te gaan als je leuk opasadres hebt komen je kids ook niets tekort daar ben ik van overtuigd!

2 jaar geleden

Reactie op Eagelske

Gefeliciteerd en wat leuk! Zolang je kindje bij opa/oma of andere vertrouwd ...
Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met de zwangerschap! Nachtjes weg zijn tot nu toe ook nooit een probleem geweest. Opa en oma passen graag op. Omdat we in november gaan en we wel mooi weer willen wordt het eigenlijk al verder weg. M'n vriend (uuuh, man!) wil het liefst naar de Malediven ofzo 😅 maar dat gaat niet voor één week oid.. We hebben nu Mexico op t oog (op aanraden van meerdere vrienden), voor 10 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op Maddie93

Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met de zwangerschap! Nachtjes weg zijn t ...
Zo dat zijn mooie bestemmingen! Maar inderdaad wel ver! Hoe oud is je kleine tegen die tijd? Misschien voor hem/haar wel fijn om een aftelkalender te hebben met hoevel nachtjes tot jullie weer thuis komen? En wanneer jullie (beeldbel)contact hebven? Misschien ook al goed om na te denken over wanneer je kan beeldbellen qua tijdsverschil want dat speelt natuurlijk ook mee!

2 jaar geleden

Wij zijn toen onze oudste 1 was en nog alleen 8 dagen naar New York geweest. Ze ging toen wel gewoon haar 2 dagen in de week naar het KDV zodat mij ouders een beetje rust hadden. En dat was meteen ook de laatste keer, mijn dochter had er nul moeite mee maar mijn ouders vonden het heel zwaar. Wij hebben het toen gedaan om te vieren dat mijn man weer gezond was maar nooit meer de oude werd. Uiteindelijk hadden we het na 5 dagen ook prima gevonden om weer naar huis te gaan. Maar zijn wel gebleven.

2 jaar geleden

Oh heerlijk zeg, goed idee! Als ze bij opa en oma terecht kunnen (of andere vertrouwde mensen) dan komt dat helemaal goed hoor. Gewoon af en toe lekker facetimen en updates krijgen. Zo lang zijn wij nog niet weg geweest, maar we willen binnenkort graag wel even een weekendje weg met z'n tweeën. Ons zoontje slaapt sowieso elke maandagnacht bij opa en oma en dat vindt hij prachtig. Lekker doen en geniet ervan!

2 jaar geleden

Reactie op Eagelske

Zo dat zijn mooie bestemmingen! Maar inderdaad wel ver! Hoe oud is je klein ...
Ik wilde eerst het liefst naar Egypte oid, maar krijg hem echt niet overtuigd daarvan. En iedereen, incl opa en oma, zeggen; dit is wss de enige keer dat jullie nog zoiets doen en ons kindje merkt het niet of we in Spanje of Mexico zitten. Tis alleen nog m'n eigen gedachte... bang dat ik hem enorm ga missen (terwijl ik ook denk dat de tijd enorm snel gaat als we daar lekker genieten), wat als er iets met ons gebeurd, wat als er iets met hem is in die dagen... Pfff! Ons zoontje is net 2 als we weg gaan. Het is in Mexico 6 uur vroeger, dus vanaf halverwege de middag kunnen we anytime even bellen :) als we WiFi hebben 🤣

2 jaar geleden

Reactie op minke2020

Wij zijn toen onze oudste 1 was en nog alleen 8 dagen naar New York geweest ...
Dat kan natuurlijk ook nog... ons zoontje gaat ook naar de opvang 2 dagen en wss gaan onze ouders om en om een aantal dagen oppassen.

2 jaar geleden

Wij hebben het gedaan toen de eerste ander half was. Lekker bij opa en oma en papa en mama op Ibiza. Hij had er geen probleem mee en wij hebben genoten. ( gewoon een hele week kunnen uitslapen tot jawel 8 a 9 uur 😂) De lokatie doen waar je je goed bij voelt. Zelf ga ik alleen 10 uur in een vliegtuig zitten als het echt voor ruim 2 weken is dus is zou Egypte prima vinden of marokko ook een mooi land voor een weekje. Dus ik zou zeggen als het met de oppas kan ga lekker.

2 jaar geleden

Wij doen dit elk jaar! Wij gaan deze week weer voor een week op vakantie. Mijn schoonouders passen op onze 3 kids🙏🏻 En tuurlijk mis ik ze heel erg, maar wij hebben dit echt nodig. Kinderen vinden het geweldig bij opa en oma

2 jaar geleden

Niet echt vakantie maar wel 4 dagen naar een Europese stad geweest met man. Kind bij oma gebracht. Zou het zo weer doen, we kwamen zelf en samen opgeladen terug en voelden ons echt even meer dan alleen een draaiend gezin Natuurlijk miste ik m’n kind enorm maar het was het waard. Na een dag of 4 waren we wel echt klaar om naar huis te gaan. Ga ik weer dan kies ik weer voor zo’n periode en ik zou t fijn vinden redelijk vlot terug thuis te kunnen zijn in geval van nood.

2 jaar geleden

Toen mijn dochter 1,5 jaar oud was zijn mijn man en ik samen 7 dagen naar Kos gegaan. Heerlijk! Zou het zo weer doen! Even lekker helemaal opladen en je eigen ritme volgen; uitslapen, ontbijten, lekker naar het strand/zwembad, powernap, uiteten en lekker borrelen. En dat allemaal op je eigen tempo en wanneer je zelf wilt. Was echt fijn. Dochter logeerde bij opa en oma. Daar slaapt ze sowieso 1x per week, dus het is al een 2e huis voor haar. Ze is lekker vertroeteld door opa en oma. Elke dag even Facetimen en kreeg veel foto’s. Eerste dag voelde we ons best schuldig, maar vanaf de tweede dag hebben we volop genoten! Kan het iedereen aanraden.

2 jaar geleden

Wij zijn twee weken geleden een paar dagen weg geweest. Ik vond het heerlijk! Maar, na 3 dagen vonden we het echt mooi geweest en miste ik haar te erg. Was ook de dag dat we haar sowieso weer zouden ophalen, dus daar stel je je ook op in natuurlijk. Maar echt ver weg zou voor ons dus echt te lang geweest zijn. Maar even tijd voor jezelf, kunnen doen wat en wanneer je wilt, echt aandacht voor elkaar. Ik zou het iedereen aanraden 😄. Wij doen sowieso regelmatig 1 nachtje en daar laden we echt van op. Maar een paar dagen was dus heerlijk, hoewel ik veel langer niet meer fijn had gevonden. Dochter had er overigens helemaal geen last van, die had de grootste lol bij oma 😄

2 jaar geleden

4 dagen een Europese stad. Heerlijk opgeladen. Verder weg voelde voor ons niet goed onder het mom als er wat gebeurt willen wij niet pas een dag later weer terug zijn. Ik zou dit persoonlijk echter niet langer dan een week kunnen (na 4 dagen waarin hij het geweldig had gedaan en ons ogenschijnlijk niet miste vloog hij ons met tranen van gemis/blijdschap om de hals…ik wil dus niet weten hoe hij zou reageren bij langer dan een week) Laat je kindje bij iemand achter waarbij je 100% zeker weet dat het in de regel goed gaat. Dus gewend daar te slapen en daar te zijn. Wat de eerste keer voor ons goed werkte is dat mijn ouders bij ons bleven slapen. Zo gingen wij net wat geruster weg nu voor ons zoontje alles vertrouwder was. Afhankelijk hoe je kindje is wel goed om je erop in te stellen dat de eerste dagen na terugkomst je kindje mogelijk wat aanhankelijker is en in de nacht wakker wordt om te checken of je er echt nog wel bent, oftewel na de vakantie ga op tijd naar bed.

2 jaar geleden

Reactie op Maddie93

Dat kan natuurlijk ook nog... ons zoontje gaat ook naar de opvang 2 dagen e ...
Ja en dat zijn ze ook gewend dus houden ze ook hun normale ritme. Wij hebben eigenlijk nooit met beeld gebeld met haar omdat ze 1 jaar was 3 maanden ofzo en het toch niet snapte. En mijn ouders bang waren dat ze er overstuur van zou worden. Maar kregen uiteraard wel filmpje en fotos toegestuurd.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 2 van April, we zijn zowel vorig jaar als dit jaar samen (mijn man en ik) 7 dagen naar Turkije gegaan. Mijn schoonmoeder is bij ons thuis geweest om op de kleine te passen, hij ging die week ook gewoon 2x naar de opvang om zijn eigen normale ritme aan te houden. Hij heeft alleen maar leuke dingen gedaan en wij hebben genoten van 7 dagen rust, uitslapen en vooral genoten van elkaar!! Gun het jezelf zolang het kan, de rest van het jaar ben je er 24/7 voor je kleintje 🥰

2 jaar geleden

Hi allereerst gefeliciteerd! Super herkenbaar de mixed feelings. Ik was ook zo ontzettend aan het twijfelen desondanks zijn we afgelopen maart toch naar de Malediven geweest ( 1 week) zonder onze kleine. Die was op dat moment anderhalf jaar. Ik vond “afscheid” nemen echt verschrikkelijk maar het deed me zo goed om te horen en zien (via FaceTime) dat hij het echt naar z’n zin had bij z’n tante en neefjes. Hierdoor konden wij optimaal genieten en was het na een week ook wel prima om terug te gaan. Hoop dat je eruit komt!

2 jaar geleden

Reactie op Maddie93

Dankjewel! Jij ook gefeliciteerd met de zwangerschap! Nachtjes weg zijn t ...
Hoi, zelf geen ervaring mee maar het is jullie dik gegund. Lekker van genieten 💕. Als je niet langer dan 1 week wil gaan, is misschien Tenerife nog een optie. Costa Adeje is het ook in november heerlijk zonnig en warm. Mexico gingen mijn man en ik voor de kids ook regelmatig heen en is ook zalig hoor! Maar dan idd meer geschikt voor 10 dagen. De malediven hebben we ook 1 keer gedaan met Kerst en ook voor 10 dagen.

2 jaar geleden

Reactie op Doundoun

Hi allereerst gefeliciteerd! Super herkenbaar de mixed feelings. Ik was o ...
Ohhhh Malediven 😍😍 Is dat de moeite waard voor een weekje? Ik zie nu zo snel namelijk alleen vluchten met 2x overstap. En thanks voor je reactie! Ik raak steeds meer overtuigd😅 alleen toch erg lastig loslaten dat als er iets is, je niet zo snel terug bent... mja hoevaak is er wat...🤷‍♀️

2 jaar geleden

Reactie op Wensje-2022

Hoi, zelf geen ervaring mee maar het is jullie dik gegund. Lekker van genie ...
Dankjewel 🥰 Ik denk dat ik m'n vriend niet meer een andere bestemming kan aanpraten hahaha maar heb inderdaad zelf ook even gekeken naar de Canarische Eilanden.

2 jaar geleden

Al die resorts op de Malediven zien er echt niet normaal mooi uit zeg 😍