77 Reacties

vorig jaar

Jezus je hebt 2 kinderen. 🫢 Schop onder zijn kont geven. Je bent geen schoonmaak dame..

vorig jaar

Hier is de regel schoenen uit als je binnen komt. Binnen roken als je kinderen hebt, al is het over de afzuigkap vind ik sowieso een no-go. Met 3 kindjes valt hier ook vaak wat op de grond, maar zwarte sokken door thuis te lopen hebben we nog nooit gehad. Hier valt vaak even een snoepje op de grond die daarna weer opgegeten wordt, lijkt mij dan ook minder fris as je dochtertje straks wat groter is. Dus misschien toch wat aanpassingen? Scheelt weer frustratie bij de was🤪

vorig jaar

Uuh dit herken ik totaal niet en ik dweil minder vaak 🙈. Ik denk echt dat dit rookdeeltjes zijn. Binnen roken met kinderen, gatverdamme, sorry. Zo ongezond en vies, daar laat je je kind toch niet op rondkruipen en in opgroeien? Man een schop onder zijn reet en naar buiten ( of beter: stoppen). En hij heeft zelf ook 2 handen om schoon te maken toch?

vorig jaar

Wij hadden dit eerst ook, en nee er word hier niet gerookt. Heb het grondig gereinigd met een basisreinger en sindsdien niet meer gehad! Als het aanslag van rook zou zijn zou ik het eerder geel verwachten? (Maar goed ik zou hem lekker buiten zetten🫣)

vorig jaar

Als het echt van het roken komt, moet dat een sterk signaal zijn om daar gelijk mee te stoppen. Die deeltjes vliegen dan ook door de lucht en kunnen ook in jouw longen of die van je kinderen komen. Wij dweilen hier echt veel te weinig en stofzuigen ook lang niet elke dag. Toch zijn de sokken hier niet heel vies. Het kan natuurlijk ook van zijn kleren en schoenen afvallen. Doen jullie gelijk bij binnenkomst alle schoenen en jassen uit, zonder eerst het halve huis door te lopen?

vorig jaar

Reactie op diplodocus

Uuh dit herken ik totaal niet en ik dweil minder vaak 🙈. Ik denk echt dat ...
Voor dit topic uit de hand loopt, mis ik iets? Ik lees niet dat ze binnen rookt?

vorig jaar

Voor dit topic uit de hand loopt, mis ik iets? Ik lees niet dat ze binnen r ...
Zie het openingsbericht

vorig jaar

He bah, roken in huis… dat is sowieso al vies maar met kinderen wat mij betreft echt een no go… Ik zou toch echt niet accepteren dat er binnen gerookt wordt. Waarschijnlijk merk je dan al verschil want asdeeltjes fladderen natuurlijk alle kanten op. Lopen jullie op schoenen binnen? Wij doen schoenen altijd uit op de mat en hebben dit probleem nooit. Als je sokken echt elke dag helemaal vies worden van de grond, lijkt me dat een teken om vaker/grondiger schoon te maken… als je sokken er al vies van worden, kun je nagaan hoe vies het is dat je kinderen over diezelfde vloer spelen/kruipen..

vorig jaar

Buiten roken! Zo'n afzuigkap neemt denk ik ech niet alles weg. Verder herken ik het niet en ik dweil maar 1 keer per week 🙈 mijn witte sokken blijven wit. Zou de vloer zelf afgeven?

vorig jaar

Thuis slippers aandoen? Wij hebben voor binnen ook binnen slippers. En voor onze dochter pantoffels.

vorig jaar

Reactie op Tauriel

Zie het openingsbericht
Ja sorry, overheen gelezen!

vorig jaar

Ligt het niet aan de schoenen? Dat die afgeven? Verder kan het liggen aan hoe je dweilt en wat voor type vloer je hebt. Als er viezigheid in groeven of voegen kan blijven zitten, kan het helpen om met een borstel nat te schrobben, misschien dat er dan meer vuil vrij komt. Verder, hoe dan ook, zou ik je man per direct buiten laten roken. Ook met schone sokken is dit niet gezond, voor jou en je kinderen. En hem idd mee laten helpen met schoonmaken. En als dat allemaal niet meer lukt, geen witte sokken meer kopen 😂 (kan het nog aan de kwaliteit of het materiaal sokken liggen? Of je wasmiddel? Evt ossengalzeep gebruiken?)

vorig jaar

Huh ik herken dit totaal niet. En ik stofzuig niet eens elke week en dweilen doe ik helemaal nooit. Onze sokken zijn echt niet vies als we hier in huis lopen dus ik denk dat er toch een andere oorzaak is.

vorig jaar

Ik dweil nooit en onze sokken blijven redelijk wit? Ze worden wel zwart van donker zand/aarde dat via de schoenen erin komt. Zwarte of donkere sokken hebben we daarom vooral. Maar ik zou dat roken wel echt stoppen binnen (ongevraagd advies sorry)

vorig jaar

Ik dweil nooit en onze sokken blijven redelijk wit? Ze worden wel zwart van ...
Je bent de 2e al die nooit dweilt. Is dit dan echt proper? 😬

vorig jaar

Ik dweil nooit en onze sokken blijven redelijk wit? Ze worden wel zwart van ...
Hoe hou je dan je vloer schoon? Met stofzuigen ben je er niet hoor.

vorig jaar

Een wit zeiltje onder je man leggen wat je noemt 😂 Je kan hem ook in zo'n asbest pak heisen zodra hij thuis komt. En als hij dan in zijn eigen pak rookt zonder dat er wat uit komt, zou dat helemaal mooi zijn! 😆 Wij hebben een schoenenrekje waar iedereen die binnenkomt meteen zijn schoenen uit moet doen. Dat scheelt echt veel!

vorig jaar

Hebben jullie huisdieren? Ik merk dat die mega veel zooi mee naar binnen nemen. En hoe is jullie tuin? Wij hebben veel zand rondom het huis, dus wordt makkelijk mee naar binnen genomen onder de poten (door de hond) en ook onder laarsjes van de kinderen. Die doen ze in de hal uit, maar dan loop je er toch nog doorheen.

vorig jaar

Ipv slippers overwegen, zou ik overwegen om je vent eruit te schoppen. Binnen roken is echt niet meer van deze tijd 🙈

vorig jaar

Lees je in over tweedehands en derdehands roken.