52 Reacties

3 jaar geleden
Is er iets gebeurt?
Misschien vind hij het toch moeilijker dan gedacht, een relatie met zijn beste vriendin. Het kan heel fijn zijn maar ook lastig.
Ik zeg dit op basis van je bericht en ken je verder niet, dus kan er naast zitten maar je komt best needy over. Je moet ook je eigen leven blijven lijden ongeacht je verliefdheid. Hem elke minuut willen zien? Dat kan een beetje heftig overkomen en niet aantrekkelijk.
Rustig aan. Leef je eigen leven. Ga een goed gesprek aan als jullie samen zijn. Reageer niet heftig als hij eerlijk toegeeft wat er is.

3 jaar geleden
Is er iets gebeurt?
Misschien vind hij het toch moeilijker dan gedacht, e ...
Niets gebeurd. Gewoon heel druk. Kennen elkaar al 10 jaar. Onze kinderen zijn ook bevriend. Maar mijn dochter merkt nu ook opeens afstand vanuit zijn dochter??
Niet letterlijk elke minuut, dat is inderdaad overdreven. En ik doe gewoon mijn eigen dingen werk en opleiding erbij. Maar die omslag.. Die is erg verdrietig.
Hij woont door omstandigheden en huizen schaarste ook weer bij zijn pa in. Hij geeft aan eerst een woning te willen voor zichzelf en kinderen. Voor die verder wilt, dat snap ik niet dat hij dit 2 maanden geleden niet kon bedenken馃檮

3 jaar geleden
Niets gebeurd. Gewoon heel druk. Kennen elkaar al 10 jaar. Onze kinderen zi ...
Het klinkt alsof hij veel stress heeft in zijn priv茅 leven. Vooral als er kinderen in het spel zijn kan het verwarrend zijn.
Geef hem even de tijd en ruimte.

3 jaar geleden
Het klinkt alsof hij veel stress heeft in zijn priv茅 leven. Vooral als er k ...
Dat heeft hij zeker. Maar voelt wel hard en verdrietig voor mij. Had het dan niet 2maanden geleden begonnen. Ik had toen nog geen gevoelens en hij wel al. De stress was r voor hem voor die 2 maanden ook al.

3 jaar geleden
Reactie op Tesz
slow down!!
niet te hard van stapel lopen.
dat kan voor hem afschrikken.
j ...
Ja dat voelt alleen nu heel vervelend. Had het 2 maanden terug bedacht toen wist hij dit ook allemaal al..het is heel dubbel voor mij.

3 jaar geleden
Dat heeft hij zeker. Maar voelt wel hard en verdrietig voor mij. Had het da ...
Hij had toch niet kunnen weten hoe dit zou lopen? Hoe zijn leven eruit zou zien met jou erbij? De impact ervan, etc.
Snap dat het verdrietig is voor je, maar hij vraagt je alleen het rustiger aan te doen..

3 jaar geleden
Dat heeft hij zeker. Maar voelt wel hard en verdrietig voor mij. Had het da ...
Ik kan me goed voorstellen dat door de verliefheid hij zich toen niet realiseerde wat de gevolgen zijn. Nu staat hij met beide benen op de grond en overvalt alles even.
Wat de andere zeggen: geef hem de ruimte anders gaat het per definitie niet werken.

3 jaar geleden
Reactie op MrsFlamingo
Ik kan me goed voorstellen dat door de verliefheid hij zich toen niet reali ...
Thnx. Ik weet dat ook eigenlijk wel. Maar de verliefdheid maakt het niet makkelijker.

3 jaar geleden
2 mnd verder. Nogsteeds lastig gesprek. Merk dat hij dingen doet die hij mij niet zegt. Of zegt te werken maar elders is. Blijft aangeven nu na 2mnd nog wat dingen te doen heeft maar mij dan weer in zijn armen kan sluiten. Ondertussen afstandelijk.. Ondanks de gegeven rust, vind ik bovenstaande wel echt red flags zoals het liegen over waar die is oa.
Is het ook niet zo dat als je verliefd bent maar rust wilt toch logisch is om afentoe een bericht te sturen of al is hef maar 5 min even gedag te komen zeggen.. Is dat veel gevraagd? Volgens mij leef ik in een illusie of zie ik de liefde anders als hem?
馃槖馃檮

3 jaar geleden
2 mnd verder. Nogsteeds lastig gesprek. Merk dat hij dingen doet die hij mi ...
Ik heb hem afgelopen 2 mnd wel gezien echter nu 2 weken niet. En appen sporadisch...

3 jaar geleden
Misschien is het jagen er af voor hem? Of is hij bang dat je een serieuze relatie wilt en is hij daar niet klaar voor? Misschien bang dat als het fout gaat jullie band voor altijd verpest zal zijn? Ik zou gewoon open een gesprek met hem aangaan. Mocht hij de boot afhouden weet je ook genoeg. Sommige mannen zijn liever laf en laten iets doodbloeden dan je duidelijkheid te geven.

3 jaar geleden
Of misschien ben je wat clingy in zijn ogen en is de verliefdheid van zijn kant over? Misschien een andere vrouw tegen gekomen? Ik geloof het in elk geval niet als een man zegt verliefd te zijn maar nooit tijd heeft. Ik zou de eer aan jezelf houden en geen aandacht meer aan hem besteden tot hij eventueel er zelf weer mee zou komen.

3 jaar geleden
Het klinkt niet alsof hij 眉berhaupt verder wil als je twee weken niet eens iets van je laat horen, zoveel tijd en energie kost het niet om te appen of te bellen. Voor mij zou dit samen met het liegen een paar alarmbellen af laten gaan. Voor je eigenwaarde en rust zou ik dit afbreken hoe pijnlijk het ook is. Nu hebben jullie nog geen serieuze relatie opgebouwd en er zijn kinderen in het spel wat het complex maakt, daarnaast is de slepende onzekerheid en eigenlijke verwaarlozing van de relatie meestal pijnlijker dan een breuk. Als hij er wel echt klaar voor is en jij zou hem nog willen, kan je altijd nog bij elkaar terug gaan.
Maar ik spreek vanuit mijn eigen ervaring, wanneer je zo aan het lijntje wordt gehouden, is het vaak niet goed voor je eigenwaarde en zelfvertrouwen en vormt meestal geen gezonde basis voor een evenwichtige relatie. Sterkte ermee.

3 jaar geleden
Ik vind het erg vervelend voor je, maar denk ook dat zijn gevoel afgezwakt is. Liegen over waar hij is terwijl -even los van de opbloeiende romance- jullie al zo lang beste vrienden zijn? Dat getuigt van weinig respect. Ik zou jezelf meer gunnen dan dat.

3 jaar geleden
Of misschien ben je wat clingy in zijn ogen en is de verliefdheid van zijn ...
Nee hoor
Ik ben heel zelfstandig en niet afhankelijk.. Dat is ook waar die voor viel.

3 jaar geleden
Misschien is het jagen er af voor hem? Of is hij bang dat je een serieuze r ...
Hij wilt zelf een serieuze relatie gaf hij aan. Ik zelf wou dat nooit ivm dus dat de vriendschap zou verpesten hij verzekerde me dat dit nooit zou gebeuren

3 jaar geleden
Reactie op Bosje02
Het klinkt niet alsof hij 眉berhaupt verder wil als je twee weken niet eens ...
Ik heb nu zelf ook niets meer gezegd. Appen was overigens wel maar vanuit mijn kant alleen reageren doet hij dan altijd meteen. Nu heb ik 3 dagen niets meer gedaan en hij ooj niet. Dus zien wanneer hij wakker wordt of niet.. Hij wilt eerst zijn eigen leven op rit hebben. Een nieuwe baan is al geregeld begint over 2 maanden. Dan was 1 van zijn dingen en een andere woning nu woont hij in bij een vriend wat niet goed gaat.
Voorgesteld kom bij mij maar wilt hij niet. Wilt op eigen benen staan.. Dus daar wilt hij dat ik op wacht. Nou met deze huizenmarkt wordt dat denk ik een jarenplan.
Beweert mij weer in zijn armen te willen sluiten als alles o0 de rit is.
Maar begon dan geen romance lijkt mij want de situatie was toen ook al.. 馃槖