12 Reacties
3 jaar geleden
Ja ik ook en na alle bevallingen! Echt heel vervelend en pijnlijk. Bij mij is 1 behandeling vaak voldoende. Heb dan soms even een vreemd tintelend gevoel bij m'n stuitje zoals een slaapvoet of slaaphand maar daarna vrijwel gelijk helemaal over. Maar ik weet niet of dit bij iedereen zo is. Ik hoor ook van bijna niemand die dat ook heeft. De behandeling zelf doet bij mij trouwens ook geen extra pijn ofzo...
3 jaar geleden
Ik heb mijn stuitje ook recht laten zetten, voel je helemaal niets van!
Ben in januari bevallen en nu weer zwanger (25 weken). Paar weken geleden kreeg ik ineens heel erg last, weet niet of het nog van mijn vorige bevalling komt of door deze zwangerschap. Daarna nog 2x geweest en stond beide keren weer iets scheef en weer rechtgezet. Blijf er wel veel last van houden, maar goed dat komt dan door deze zwangerschap misschien en dan ik m鈥檔 kindje veel moet tillen nog. Dus moet wel echt opletten wat ik doe, niet te lang zitten etc.
3 jaar geleden
Mijn stuitje is een aantal jaren scheef gaan staan door een val. Door mijn zwangerschappen en zeker de eerste bevalling kreeg ik weer last van mijn stuitje. Mijn stuitje is al meerdere keren rechtgezet. Het herstel van mijn bevalling ging zeker beter door het recht zetten. Ik heb na het recht zetten geen last gehad verder.
Veel succes...
3 jaar geleden
De mijne is ooit gebroken geweest (niet door een bevalling), dus ik maakte mij best wat zorgen om de bevalling. Ben in een FB groep gegaan en daar bleken best veel stuitje gebroken te zijn door een bevalling 馃槄 Dus misschien dat dat ook nog kan bij jou... Al hoop ik het niet voor je!
Ik heb nu 1x mijn spieren naast mijn stuitje laten oprekken door de bekkenfysio en ze gaat dit nogmaals doen wanneer ik 34 weken zwanger ben... Om mijn stuitje zo soepel mogelijk te maken voor de bevalling. Moet zeggen dat ik met lopen best wel weer last had voordat ik bij haar was geweest en een paar dagen na de behandeling kon ik weer lopen zonder pijn!
3 jaar geleden
Ik heb ook het vermoeden dat m鈥檔 stuitje een oplawaai heeft gehad met m鈥檔 eerste (snelle!) bevalling.
Ik heb er niks aan gedaan, maar ik denk dat het bij mij na ongeveer 3 maand na de bevalling vanzelf over is gegaan.
Mocht het na m鈥檔 volgende bevalling ook weer het geval zijn, dan ga ik wel even bij de bekkenfysio langs.
3 jaar geleden
Bedankt voor de reacties! Wauw ik wist echt niet dat dit zo vaak voor kwam! Ik had online al gelezen dat het een pijnloze behandeling is en het daarna meestal verholpen is. Maar fijn om te lezen dat dit ook echt zo is..
Ik weet natuurlijk nog niet of dit het is, maar als ik het zo lees dan hoop ik er bijna op zodat ik er na de behandeling vanaf ben! Heb zoveel pijn.. echt elke 6 uur 2 paracetamol innemen en dan nog kan ik niet lopen of lang zitten.
Bedankt ook voor de waarschuwing voor inwendig onderzoek! Kan maar beter goed voorbereid zijn 馃榿
3 jaar geleden
Reactie op Annemiek1990
Bedankt voor de reacties! Wauw ik wist echt niet dat dit zo vaak voor kwam! ...
Mm.. Ik zou dan toch ook zeker maandag even overleggen of je niet toch ook een foto moet laten maken van je stuitje! Ik weet niet hoe verplaatsing voelt, maar dit klinkt voor mij als gebroken.
Laat ons weten hoe het maandag is gegaan! Sterkte!
3 jaar geleden
Reactie op MEenme
Mm.. Ik zou dan toch ook zeker maandag even overleggen of je niet toch ook ...
Ja ik kan niet op mn linkerbeen staan. Dan schiet de pijnscheut door mn stuitje, naar mn bil en door mn been. Geen idee hoe het voelt hij verschuiving..
3 jaar geleden
Nu na 11 maanden en heel wat fysio nog steeds stuitpijn en bekkenklachten... bij mij staat mijn stuitje wel goed maar mijn stuit en bekken hebben een mega opdonder gehad van de bevalling..hoop nog steeds dat het wel weer beter wordt..mijn bekkenfysio gaf aan minimaal een jaar voor het herstel te rekenen.
3 jaar geleden
Nou het vonnis is binnen.. zweepslag in m'n bil 馃槄馃檲 M'n stuitje staat recht en geen bekkeninstabiliteit! Nu oefeningen meegekregen en met krukken lopen 馃槄 Iemand dit al eens meegemaakt na een bevalling?!