Ik ben benieuwd wat jullie me zouden aanraden: binnenkort beval ik en natuurlijk weet ik niet hoe ik me daarna voel en zal ik ter plekke moeten zien wat ik (+ man) prettig vinden.
Toch denk ik natuurlijk al na over de kraamtijd. Man en ik hebben allebei de voorkeur om kraambezoek een tijdje uit te stellen, bij voorkeur de kaartjes pas de deur uit met twee weken, bezoek (op (schoon)ouders, oma, zussen na) dus liever ook niet eerder. Mensen zullen via een digitaal berichtje van ons of zelfs via via vast wel eerder horen dat de baby er is, maar toch. We hebben alleen ook een héél sterke wens om kraambezoek kort te houden. Een uurtje maximaal, liefst korter, ook na die (minimaal) twee weken of langer. Kaartjes zullen gestuurd worden naar de belangrijkste vrienden, bij wie we grenzen en wensen makkelijker durven aan te geven. Verder naar weinig ooms en tantes vanwege de band (slechts 2), het voelt nml gek om ook ooms en tantes uit te nodigen met wie we verder nooit spreken en dit zullen we dus ook niet doen. En daarnaast een kaartje naar ons werk voor op het prikbord, maar ongetwijfeld zullen een paar collega's/leidinggevende langs willen komen.
"Mogen" we dat uurtje bezosk max ook na 1 à 2 maanden nog aanhouden? Dit zijn geen mensen die we verder vaak in huis (willen) hebben maar het voelt ook niet alsof we er echt onderuit kunnen komen zeg maar. Vooral voor ooms en tantes die een uur moeten rijden vraag ik me af wat gangbaar is/welke wensen ik mag uiten.
Wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen? Tips, ideeën, gedachten?