61 Reacties

3 jaar geleden

Zou jij het willen weten als jou partner vreemd gaat?

3 jaar geleden

Hele moeilijke situatie… Het zou wel fair zijn hem/haar eerst de mogelijkheid te geven het zelf aan zijn/haar partner te geven. Mocht dat niets opleveren kan je het heft in eigen handen nemen. Wetende dat je dan wel een eventuele vriendschap kwijtraakt want hij/zij zal het niet waarderen dat je je bemoeit met zijn/haar relatie.

3 jaar geleden

Ja, 100%. Afhankelijk van jouw band met degene die vreemd gaat zou ik hem/haar een ultimatum stellen, of je verteld het zelf voor doe datum, of ik doe het. En dan zou inderdaad een berichtje sturen via Social media: je kent me niet en ik jou niet, maar dan en dan is er iets gebeurt waarvan ik toch vind dat je het moet weten, bla bla bla... Je hoeft hier niet op te reageren, maar mocht je toch contact willen, hoor ik het natuurlijk graag.

3 jaar geleden

Inderdaad eerst degene zelf de kans geven het op te biechten.. doet deze dat niet een bericht sturen. Denk dat je zelf ook zou willen weten als je partner vreemd gaat. Of degene er iets mee doet of niet dan heb jij "je plicht" gedaan

3 jaar geleden

Degene eerst zelf de kans geven. Ik vind dat je daarin wel mag zeggen: joh, ik weet het en je moet het gaan vertellen, want dit is niet ok wat je doet. Zelf zou ik denk ik nooit de partner van contacten, want ik ga niet degene zijn die de bom onder de relatie legt, maar als je dat per se wel wilt doen dan eerst de vreemdganger de kans geven.

3 jaar geleden

Ik zou eerst die persoon zelf benaderen. Wie weet hebben ze er afspraken over. Daarna kan je overwegen de partner te berichten. Maar vraag je dan ook af of je beter kan leven met de wetenschap dat iemand vreemdgaat of met het feit dat die relatie mogelijk voorbij gaat door wat je zegt.

3 jaar geleden

Ik zou eerst die persoon zelf benaderen. Wie weet hebben ze er afspraken ov ...
Een relatie gaat niet voorbij door wat je zegt, maar doordat iemand vreemd gaat.

3 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Een relatie gaat niet voorbij door wat je zegt, maar doordat iemand vreemd ...
Dat kan wel waar zijn, toch zou ik niet willen leven met de wetenschap dat ik de boodschapper zou zijn.

3 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Een relatie gaat niet voorbij door wat je zegt, maar doordat iemand vreemd ...
Ik denk dat Coco88 (en ik ook) vooral bedoelt: wil jij je bemoeien met de relatie van een ander? Is het aan jou om dat te doen en voel je je daar ok bij?

3 jaar geleden

Dat kan wel waar zijn, toch zou ik niet willen leven met de wetenschap dat ...
Even andere benadering: Ik zou persoonlijk niet kunnen leven met de wetenschap dat iemand bedrogen wordt, ik dat had kunnen stoppen maar er bewust voor koos er niets van te zeggen. Ik zou nooit het hand boven iemand hoofd houden in zo een leugen. Zelfs niet bij mijn dichtstbijzijnde mensen. Maar ik zou ze wel eerst de ruimte geven dit zelf op te biechten.

3 jaar geleden

Reactie op MarijkeYoshi

Ik denk dat Coco88 (en ik ook) vooral bedoelt: wil jij je bemoeien met de r ...
Ik snap wat ze bedoelt, maar ben het niet eens met die uitspraak. Ik ben zelf heel zwart wit in vreemd gaan. Zou mijn eigen vrienden ook verraden bij vreemdgaan, maar wel eerst zelf de kans geven het op te biechten.

3 jaar geleden

Reactie op ikbenmoeder

Zou jij het willen weten als jou partner vreemd gaat?
Persoonlijk niet per se... Momenteel heb ik geen relatie, maar mocht ik er wel een hebben dan zou het er toch aan liggen of het structureel is of iets eenmaligs. Mocht m'n partner structureel vreemdgaan dan zou ik het wel willen weten. Dan is er blijkbaar wel iets mis in de relatie. Is het echter zoiets als één keer met iemand zoenen en dat ie daarna baalt dat ie dat gedaan heeft en beseft dat het t echt niet waard was om de relatie voor op het spel te zetten. Dan denk ik deal er zelf mee en zorg dat ik niets van merk🤷‍♀️

3 jaar geleden

Ligt eraan wie het is en wat mijn relatie is tot diegene. Alles wat buiten mijn familie en dichste vriendenkring staat, zal mij eerlijk gezegd niets boeien. Hun zijn leven niet het mijne 🤷‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op MrsFlamingo

Even andere benadering: Ik zou persoonlijk niet kunnen leven met de wetensc ...
Daarom zeg ik ook dat je je moet afvragen met welke van de twee opties je kan leven. Jij met de ene optie, ik met de andere klaarblijkelijk

3 jaar geleden

@TS hoe weet je zo zeker dat hij/zij vreemdgaat trouwens? Heb je het gezien? Ik zou het persoonlijk dan ook zeker willen weten dat het echt zo is, vandaar dat ik het vraag.

3 jaar geleden

Vergeet even niet dat er ook stellen zijn met een open relatie maar die dat niet aan de grote klok hangen...

3 jaar geleden

Ik zou me er zelf niet mee bemoeien tenzij het de vriend of man betreft van een hele goede vriendin..

3 jaar geleden

Waarom zou je je hierin willen mengen als je die partner niet eens kent en dus ook de relatie en achtergronden niet kent? Is jouw zaak niet dan toch...

3 jaar geleden

Ik zou me toch niet zo snel met iemands leven bemoeien en al helemaal niet als je die partner niet kent. Je weet niet wat de afspraken zijn tussen mensen en je weet niet wat kapot gemaakt wordt. Als een collega tegen mij zou vertellen dat hij/zij is vreemdgegaan, dan ga ik echt diens partner niet benaderen. Ik zou mijn collega aangeven dat er een hoop op het spel staat en dat het spelen met vuur is maar verder zou ik het naast me neerleggen. Ik kan me op dit moment niemand bedenken die ik dusdanig niet goed genoeg ken dat ik diens partner niet ken, waarbij ik me in zou interesseren om aan diens partner te vertellen. Ik zou het super arelaxt vinden als iemand die ik niet ken, mij zou berichten dat mijn man vreemd zou gaan. Dat zou ik echt niet kunnen waarderen.

3 jaar geleden

Mijn ex partner ging vreemd bij het leven en deed of ik gek was. 2de telefoon bleef in zijn vrachtwagen. Deed het onderweg als hij de hele week van huis was. Ik kon niets vinden en niets ontdekken. Maar er klopte gewoon heel veel niet. Moe en dan om 19 00 al slapen en telefoon uit. Maar dan vervolgens bij mij in het weekend dood moe zijn thuis. In het weekend naar zijn vrachtwagen zijn spullen wegbrengen en dan 3 uur later terug komen. Ging ik kijken zat hij in de truck te bellen en schrok hij maar voor ik in de truck was was de extra foon al pleite. Een jaar lang heeft hij me gekleineerd en vernederd door te vertellen dat ik dom was en gek was en als hij me lelijk vond hij wel weg ging. En ik had geen bewijs. Zijn pincodes en wachtwoord alles had hij veranderd want ik vertrouwde hem toch al niet dus dan kon hij net zo goed alles veranderen want hij hoefde zich niet te verantwoorden omdat een relatie alleen ging als je elkaar vertrouwde. Ik ging aan mezelf twijfelen. Dacht dat ik spoken zag en draaide letterlijk door. Kreeg zelfs angst aanvallen en vertrouwde mijn voorgevoel niet meer en mijn zelfvertrouwen was weg. Na 1 jaar kwam er iemand naar me toe met bewijs. Waarna ik verder kon zoeken door toeval nadat hij zijn laptop met Facebook niet goed af sloot. Ik wist waar ik moest zoeken en kwam zo op een nep pagina van hem met haar op fb uit. Bleek dat hij een jaar bijna elke avond niet onderweg at maar bij haar thuis was. Op de bank en al hun vrienden daar zaten op die pagina waar ze mij openlijk belachelijk maakten. Ik was blij dat er iemand was die mij erop wees. Die mij hielp met waar ik moest zoeken en die niet hem eerst waarschuwde dan was al het bewijs waarschijnlijk weg geweest en ik weer gek. Ik heb alles openbaar op mijn fb gegooid. Waardoor hij bij iedereen door de mand viel. Hij had geen vrienden meer over. En hij raakte zijn baan kwijt omdat hij meermaals omgereden is met de vrachtwagen van zijn werkgever om bij haar te kunnen zijn doordeweeks. Daar hebben ze hem via track en tracé zo lang ze konden terugvinden nog een brandstof rekening voor gestuurd die als hij die niet betaalde er een rechtzaak zou komen. Ik zou die persoon alleen een ultimatum geven als je 100% bewijs zwart op wit hebt wat niet gewist kan worden en waar overduidelijk zeker uit is dat die persoon vreemd gaat. Als je die persoon confronteerd en het bewijs kan vernietigd worden waarna het een welles nietes spelletje is zou ik rechtstreeks naar de ander gaan zodat die kan verder zoeken. Ik had alleen een naam als tip. En via mijn ex zijn openstaande fb kon ik op dat gesloten account en overal foto's van maken voor iedereen. Had hij gewaarschuwd geweest had hij dat gewist en had ik weer niets gehad. Ik ben die persoon dankbaar. En ik zag het niet als bemoeien met mijn relatie. Ik zag het als een redding uit mijn relatie. Die tip en dat zien was net het beetje wat ik nodig had om weg te gaan ondanks dat ik nergens heen kon. Want daar had mijn ex wel voor gezorgd. Toen ik bewijs had had ik bij wijze van 10 plekken waar ik terecht kon en was het geen welles nietes spelletje. Ik ben die persoon nog steeds dankbaar. En nadat ik therapie gehad heb kan ik zeggen dat vreemdgaan het beste cadeau is wat mijn ex me ooit gegeven heeft. Door dat heb ik nu een leuk en veel beter leven met een lieve man die we wel waardeerd, op handen draagt en me mooi vind zoals ik ben. Ook nu ik dikker ben door prednison en medicatie. Ik heb nu meer zelfvertrouwen als dat ik dat 40 kilo lichter aan de zijde van mijn ex had. Ik zou dus goed nadenken. Kijken wat je hebt en daarmee zeker wat doen.