140 Reacties

2 jaar geleden

Al op funda gekeken?

2 jaar geleden

Reactie op Lieveheersbeestje23

Al op funda gekeken?
Hahaha ja. Ik bedoel meer in welke plaats/regio ik zou kunnen zoeken, plus dat mensen dan misschien hun plaats kunnen aanprijzen als ze er tevreden mee zijn.

2 jaar geleden

In Friesland 😉

2 jaar geleden

De achterhoek !

2 jaar geleden

Noord-oost Groningen. Friesland waarschijnlijk ook. Elders is het een utopie vrees ik. Mijn huis voldoet zo'n beetje aan jullie wensen en was een aantal jaren geleden zo'n 2 ton. Die gaan nu voor 3,5 😮 Minimaal. Niet normaal hoe erg de prijzen gestegen zijn. Helaas moet je ook een duur huis terugkopen, anders had je het mogen kopen van me 😉

2 jaar geleden

Den helder, klinkt verschrikkelijk, .aar is ontzettend aan het vernieuwen en word steeds leuker! Veel jonge gezinnen 🤷 ik woon er nu niet meer maar heb het er een aantal jaar heel erg naar mijn zin gehad.

2 jaar geleden

De uithoeken van het land. Zoek naar kleine plaatsen, zonder voorzieningen en ver van de grote(re) steden. Dit is niet eens sarcastisch bedoeld trouwens. :P Maar kijk inderdaad even op funda. Als je het filter op vraagprijs 1-2 ton zet, zie je vanzelf dat noordoost-Groningen, Zeeland, Rotterdam-Zuid en Limburg het meeste aanbod hebben. Of een plek leuk is om te wonen zal afhangen van jullie wensen qua woonomgeving.

2 jaar geleden

Reactie op 3maal3

De uithoeken van het land. Zoek naar kleine plaatsen, zonder voorzieningen ...
En als je geen appartement wil, dan valt Rotterdam ook af. :)

2 jaar geleden

Limburg: Kerkrade, Heerlen, Landgraaf, Brunssum. Daar zijn nog huizen die daaraan voldoen.

2 jaar geleden

Wij wonen in Nieuwleusen, omgeving Zwolle. Ik vermoed niet dat het onder de twee ton te doen is om in dit dorp een huis te vinden, maar in de omgeving vast wel (Staphorst, Meppel, Koekange, Coevorden (das echt op de grens met Duitsland)).

2 jaar geleden

Ik kocht een klein 2 slaapkamer appartement voor 215.000. Dit wel in de straat van een school, winkel beetje verderop en station (met 1 peron 😅) op 5 min en enkele café's. Je hebt hier alle basis, maar voor leuks moet je het wel verderop gaan zoeken. Momenteel kijk ik naar een rijhuisje voor dezelfde prijs. Zogoed als onmogelijk tenzij ik helemaal afgelegen een op te knappen rijhuisje kies of een bouwval hier in de buurt. 2 ton is niets meer dag van vandaag. Vrees dat je je verwachtingen zal moeten bijstellen. Met zoeken zou ik op zo'n sites je budget en verwachtingen aanklikken en zien wat eruit komt. Dan weet je meteen waar je ze kan vinden. Hopelijk vind je toch een uitzondering! Ik zag er laatst 1 maar toen ik belde gaven ze aan dat die in 1 dag verkocht was 😭

2 jaar geleden

Noord oost Groningen is dit nog wel haalbaar 🫣 Wij zoeken wat jullie zoeken maar dan 3 a 4 slaapkamers en hebben zeker 4 ton nodig 😭 echt om van te janken. En dan nog zoeken we al negen maanden.

2 jaar geleden

https://www.funda.nl/zoeken/koop?selected_area=%5B%22utrecht,50km%22%5D&price=%22-200000%22&bedrooms=%222-%22&exterior_space_type=%5B%22garden%22%5D&search_result=2 Heb jullie wensen ingevuld 50 km rondom Utrecht en er is echt niks te vinden. Vrees echt dat je heel veel verder moet verhuizen als je dit wil. De woningmarkt is echt vreselijk op het moment.

2 jaar geleden

O.a. daarom gaan wij naar Zweden emigreren 😅😜

2 jaar geleden

Wij wonen in Sappemeer, kwartiertje met de auto en trein van Groningen. Alle voorzieningen in de buurt. Al kun je hier ook alleen nog maar klushuizen kopen onder de 2 ton. Die voldoen dan wel aan de eisen. Hier worden de huizen ook steeds duurder. 3 jaar geleden had je nog hele mooie plekjes voor 2 ton.

2 jaar geleden

Het noorden, of wat dichter bij de grens. Maar moet zeggen (ik was vroeger zelf een Groninger, woonde in veendam/wildervank) Ik ben uit het noorden "gevlucht". Teveel zeikende mensen die zich met andere mensen bemoeien. Stug gedrag en tolerantie is ook ver te zoeken. Als ik er nu nog wel eens kom dan verbaas ik me soms echt hoe slecht de huizen onderhouden zijn. Ook de werkgelegenheid is daar lager dan elders in NL. Ik denk dat je beter kan wachten tot de woningmarkt instort en dan je slag slaan.

2 jaar geleden

Vanaf Apeldoorn noordelijker en oostelijker zoeken dan zijn er wel woningen die voldoen aan het wensenpakket.

2 jaar geleden

Reactie op Ovenkoekje

Het noorden, of wat dichter bij de grens. Maar moet zeggen (ik was vroeger ...
Ik ben ook een Groninger maar zou zelf nooit in noord/oost Groningen willen wonen. Vergeet ook niet de schade die de aardbevingen hebben aangebracht in veel gebieden. Ook een reden voor mensen om hun huis niet op te knappen of dit uit te stellen. Ik denk qua mensen dat het er erg aan ligt waar je precies woont natuurlijk. Maar Groningers zijn doorgaans wel stugger ja. Kan voor een Utrechter een behoorlijke cultuur shock zijn 😂

2 jaar geleden

Bedankt voor het meedenken allemaal! Maar zo heftig dat wonen op de meeste plekken onbetaalbaar is.. Voor de mensen die reageren met concrete plekken in uithoeken, ik ben vooral ook benieuwd of je er zelf graag woont, en wat het een fijn dorp/fijne plaats maakt 😊

2 jaar geleden

Ik ben ook een Groninger maar zou zelf nooit in noord/oost Groningen willen ...
Thnx voor de nuance. Want je legt het wat beter uit. Ik bedoelde inderdaad ook de cultuur shock 😅 Van die aardbevingen kon je maar zo eens gelijk hebben, dat men daardoor achterstallig onderhoud heeft.