160 Reacties

3 jaar geleden
Alle kleding sorteer ik op kleur. Alles wat op 60 graden of hoger gewassen moet worden, stop ik soms snel bij een handoekenwasje als het kan qua kleur.

3 jaar geleden
Eerder per type kleding. Handdoeken en ondergoed samen op 60 graden; witte kleding samen; donkere kleding samen; en dan alle sokken apart; en alle wollen of acryl truien samen. En nu baby kleding apart. Alles op 30 graden (wel andere programma’s); beddengoed apart op 60 graden. Mijn bh’s ook apart op 30 graden en laag aantal toeren. Haha best veel verschillende manden heb ik zo staan 🤪

3 jaar geleden
Wit , kleur, zwart, handdoeken, schoonmaakdoekjes, dekbedden. Zo verdeel en was ik onze was altijd😊

3 jaar geleden
Eerst op kleur.
Daarna op graden.
Alle sokken in een bhzakje.
Bh's in een bhzakje.
Bepaalde kleding (bijv wol) eruit vissen en op een ander programma wassen, apart.

3 jaar geleden
Alle beddengoed samen (zijn allemaal wit) - 60 graden
Alle handdoeken (heb alleen maar lichte kleur) - 60 graden en zo nu en dan eens 90 graden
Kleding was ik op 40 graden, wit apart, zwart + heel donker apart, kleuren zoveel mogelijk bij elkaar en anders scheut azijn + colourcatcher erbij. Nieuwe gekleurde kleding wel echt bij dezelfde kleuren. Als kleding al ouders is geeft het nooit af bij mij met azijn

3 jaar geleden
Mooie kleding was ik altijd apart op 30 graden en dat doe ik nooit in de droger.
Handdoeken apart op 60 samen met hydrofiele doeken gaan wel in de droger
Wit apart op 30 nooit in de droger
Werkkleding van m’n man en onderbroeken en sokken samen op 40 graden en ook nooit in de droger
Alles waar een labeltje fijne was op staat doe ik ook apart.
Ik laat m’n wasmachine zo draaien voor 1 shirtje. Ik heb altijd geleerd om geen was te verzamelen dus ik doe standaard om de dag de was.

3 jaar geleden
Ik doe de volgende wasjes:
- wit
- handdoeken
- doekjes / theedoeken / keuken handdoeken
- beddengoed
- bonte was
- handwas

3 jaar geleden
We hebben een dijkwoning dus beneden een souterrain dat een tuinkamer is met washok. Daar heb ik 4 wasmanden staan, handdoeken, gekleurd, wit en donker. Ook op die volgorde en waag het niet om ze door elkaar te gooien 😅3x per week breng ik de vuile was van boven, badkamer en slaapkamers naar beneden en sorteer ze daar

3 jaar geleden
Ik ben echt heel simpel daarin, alle donkere kleuren bij elkaar en alle lichte kleuren bij elkaar en een aparte was voor 60 graden.

3 jaar geleden
Reactie op Pannenkoek
Ik ben echt heel simpel daarin, alle donkere kleuren bij elkaar en alle lic ...
Hier hetzelfde
Vaak doe ik dan wel ondergoed en sokken (bijna allemaal donker) in 1 was want dit gaat ook in de droger.
En dan t thirts en truien sorteren op licht en donker.

3 jaar geleden
Bonte/gekleurde was op 30°C (Color caps), witte was op 60°C (Original caps), zwarte was op 30°C (Black caps) en als laatste de katoenen was op 60°C (Color caps) al het overige spul gaat meestal op het fijne was programma met passende kleur caps 😅

3 jaar geleden
Alles op “kleur” Of graden.
Handdoeken en ondergoed ongeacht kleur bij elkaar - 60 graden
Mooi goed op kleur, dus donker, wit, lichte kleuren, felle kleuren, meestal op 20 graden.

3 jaar geleden
Pfoee ik sorteer de was grotendeels op kleur en bepaalde dingen op ‘soort’ (wit, zwart kleur, hemden, beddengoed, jeans, poetsdoeken en wol)
Wit was ik bijvoorbeeld op 60 graden (dit zijn grotendeels handdoeken en onderhemdjes), poetsdoeken op 90 graden en jeans op een speciaals wasprogramma voor jeans etc.

3 jaar geleden
Kleding (gekleurde was) gaat bij elkaar. Op 30 graden.
Behalve in de zomer als we lichtere tinten dragen dan zoek ik die er tussenuit en was ik apart.
Handdoeken en beddengoed op 60 graden.
Keukendoeken op 95 graden.
Ik verzamel dus ook was.
Zet hem echt niet aan voor een paar dingetjes.