198 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk dat wij minder geld overhouden aan het eind van de maand ;). Wij Sparen veel voor de kinderen en dit gaat in de huishoudpot waar we ook kleding uit kopen.

6 maanden geleden

Wij leggen een groot deel weg in beleggingen en van een deel kopen we schoenen/kleding.

6 maanden geleden

Ik heb er geen vast plan voor. Soms zet ik het apart en soms blijft het op de lopende rekening.

6 maanden geleden

Gaat op de grote hoop. Hebben niet speciaal potjes waar we het in wegzetten. We sparen zelf (ook vanuit die grote hoop) en zullen daar tzt wel benodigde kosten van betalen.

6 maanden geleden

Wij hebben per kind een beleggingsrekening (laag risico) waar we telkens de kinderbijslag op storten. We hebben het nu niet nodig om rond te komen dus de kinderbijslag is ons "sparen voor de kinderen". Buiten dit sparen wij dus ook niets (als opa's en oma's ze geld geven gaat het op hun spaarrekening, wij leggen daar niets op in). Het geld staat dus wel op onze naam, we zien later wel wat we hiermee doen. Misschien gaan we het ooit toch nodig hebben voor de kinderen (beugel, studie, schoolboeken oid), en als dat niet is dan krijgen de kinderen het als ze er klaar voor zijn. Dus niet perse 18e verjaardag, maar meer als ze hun eigen huis in moeten gaan richten ofzo

6 maanden geleden

Gebruiken voor mijn kind... alles is al duur genoeg dus heb het wel nodig (gaat op de grote hoop, maar als je alles uitrekent is het bedrag meer dan op aan het eind van de maand). Ook een deel sparen voor studies, rijbewijs, laptop enzo).

6 maanden geleden

Wij zetten het in een potje voor de kids en halen daaruit voor kleding, school artikelen, cadeautjes etc .

6 maanden geleden

Ik denk dat het bij de meeste verdwijnt door het dagelijks levensonderhoud 😉

6 maanden geleden

Alles is voor de kleine, we zetten het op de spaarrekening voor duurdere zaken als zwemles etc. en als hij wat ouder is voor zijn rijbewijs. Nu hebben we financieel alles op orde maar mocht dat ooit veranderen zal dit ook gebruikt worden voor zijn kleding en schoolspullen. Dit is naast zijn spaarrekening waar hij vanaf 21jaar pas bij kan.

6 maanden geleden

Wij sparen dit voor de kinderen zodat we daar later hun rijbewijs en studie kunnen bekostigen. Het is het enige wat we sparen voor de kinderen. 😊

6 maanden geleden

Als we iets nodig hebben hebben en het komt zo uit, gebruiken we de kinderbijslag. Een deel zit in het kledingfonds potje, een deel gaat op de spaarrekening van de kinderen. Afgelopen 2 ronden apart gezet, kinderen krijgen deze zomer allebei een nieuwe kamer. Nieuwe meubels, gordijnen en behang komen uit die pot.

6 maanden geleden

Wij zetten het op de spaarrekeningen van de kinderen. Maar we hebben er niet echt een doel voor. Als ze straks op zwemles moeten of gaan studeren dan kunnen we dat ook wel zo betalen.

6 maanden geleden

Wij beleggen het voor de kids. Het kan zo een heel mooi bedrag worden voor als ze 18 zijn.

6 maanden geleden

Ik koop goud voor mijn kind en gooi een deel op haar spaarrekening.

6 maanden geleden

Wij zetten het op onze spaarrekening in een speciaal potje. Dit is bedoelt voor bijvoorbeeld de studie (vooral hbo- en wo-studies zijn duur) of huisraad als hij uit huis gaat. We zetten dit geld in ieder geval niet op zijn eigen spaarrekening waar hij op zijn 18de bij kan

6 maanden geleden

Ik heb een potje waar het ingaat samen met het Kindgebonden Budget. Daar halen we ook weleens wat uit, schoenen, zwemles, dat soort werk, maar het loopt toch wel al lekker op. Het is bij ons wel bedoeld om aan de kinderen uit te geven en daar hebben we het ook wel af en toe voor nodig.

6 maanden geleden

Reactie op Schildpad2399

Wij zetten het op onze spaarrekening in een speciaal potje. Dit is bedoelt ...
Hier precies zo. De eerste tijd had ik nog wel een spaarrekening op eigen naam, omdat ons was verteld dat je als ouder zelf mag bepalen wanneer ze het krijgt. Toen ik erachter kwam dat dat niet zo is heb ik een potje op eigen spaarrekening gemaakt en nu gaat het daarop. Niet dat ik mijn kind niet vertrouw, maar ik heb binnen de familiekring gezien dat een met bloed zweet en tranen bij elkaar gespaard bedrag binnen een half jaar aan onzin uit was gegeven, terwijl dat toch best een verstandige kind (jongvolwassene) was. Op die leeftijd maken ze gewoon nog niet altijd de beste keuzes. Op deze manier kan ik haar ter zijner tijd mee helpen.

6 maanden geleden

Ik heb voor zoon een spaarrekening voor later en een spaarrekening voor ‘nu’. Ik zet elke maand geld op beide rekeningen. Met de rekening van nu koop ik voor hem kleding, speelgoed en nuttige dingen zoals een drinkbeker. De kinderbijslag gaat dus sowieso 100% naar kind en niet naar ons.

6 maanden geleden

Ik was begonnen de helft op een beleggingsrekening te zetten, de andere helft op de grote hoop waar we ook boodschappen en kleding/kinderspullen van betalen. Nou heb ik momenteel een duur jaar en heb ik de overboeking 12 maanden stopgezet. Voel ik me licht schuldig over maarja, uiteindelijk vind ik het een onderdeel van het gezinsinkomen 😅

6 maanden geleden

Het gaat bij ons op haar spaarrekening. Studies zijn ook duur 😅