1017 Reacties

2 jaar geleden

Tomatensoep met stokbrood, en carpaccio als voorgerecht

2 jaar geleden

Tortellini met een simpel rood sausje

2 jaar geleden

Zweedse gehaktballetjes

2 jaar geleden

Nasi

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Weet iemand een lekkere vegetarische recept? Kom niet verder dan vegatiaxhe ...
https://kookmutsjes.com/recept/macaroni-met-kippendijen deze is lekker, zonder kip en dan extra groente, ik deed er courgette en paprika er door heen. Je zou nog (baby)mais kunnen gebruiken of broccoli.

2 jaar geleden

Wij eten vanavond noodles met biefstukpuntjes, ketjap woksaus, taugé, kastanjechampignons, paprika en peultjes. En natuurlijk cassave ☺️

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Weet iemand een lekkere vegetarische recept? Kom niet verder dan vegatiaxhe ...
Zo'n beetje alles is ook vegetarisch te maken. Mexicaanse hap vind ik altijd erg lekker. En vol eiwitten door de bonen. Curry's met linzen. Pasta met feta, (geiten)kaas, Hüttenkäse, vegagehakt, paddenstoelen of gewoon extra groente erdoor. Snert met veel groente en vegetarische rookworst vd AH vind ik ook heerlijk. Gewoon alle soorten stamppot (rucola/veldsla met lente ui, tomaatjes en yoghurt 😀) of aardappelen, groente en vleesvervanger. Spinazie met ei. Pizza met mozzarella. Zilvervliesrijst met paksoi, oesterzwammen, geklutst ei en sesamolie. De wereld aan soepen: (geroosterde) pompoensoep/zoete aardappelsoep met kokosmelk, uiensoep met (veel!) kerrie, soep van geroosterde tomaat en paprika met gepofte knoflook 😋, champignonsoep van/met een roux, bruine bonensoep, minstrone, courgettesoep met room en pesto, groentesoep met in roomboter gestoofde groente en vermicelli (zak soepgroente + ui + paprika + bleekselderij). Groenteloempia's. Quiches. Maaltijdsalades, ook lekker met bijv. kidneybeans erdoor. Salade van koolrabi, kidneybeans en wortel met dressing van yoghurt, mosterd en honing mmmm. Kapucijners met gesnipperde ui en mayo en salade erbij. Bami met Quorn-saté en gebakken ei. Als je meer wil, roep maar. In welke hoek zoek je het?

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Weet iemand een lekkere vegetarische recept? Kom niet verder dan vegatiaxhe ...
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/fast-fresh-mexicaanse-quinoa-ovenschotel deze vind ik heerlijk! Gebruik wel wat extra kruiden, anders is het een beetje smakeloos haha. Van alle kruiden een beetje meer en extra (gerookte) paprikapoeder toevoegen

2 jaar geleden

Waarschijnlijk pittige zoete aardappelcurry van HelloFresh, die moet op Voor de kleine man dan een champignonburger, aardappeltjes en salade die over is van gisteren.

2 jaar geleden

Oh Spaanse tortilla is ook snel en lekker: gebakken ui met aardappel, tomaat erbij, geraspte/in blokjes gesneden kaas en geklutst ei. Deksel op de pan anders duurt het eindeloos 😉 Eten met mayo en ketchup.

2 jaar geleden

Courgettesoep met gerookte zalm (voor mij zonder 🥲), pasta, salade en focaccia

2 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Zo'n beetje alles is ook vegetarisch te maken. Mexicaanse hap vind ik alti ...
Oeh klinkt goed. Ik was/ben een echte vleesliefhebber. At zeker 7 dagen in de week vlees en amper vis. Sinds een paar jaar ben ik gestopt met varken eten in de hoop dat ik zo minder vlees ga eten. Ook wil ik geen 7 dagen meer vlees eten. Ik wil nu in ieder geval 2 x per week geen vlees eten. Ik weet het het is niet veel maar is een begin. Alleen vind ik het lastig. Omdat ik het soms wel echt mis. Dus sta echt aan het begin van minder vlees eten. Vegatrische pasta, falafel en soepjes dat vind ik niet zo moeilijk. Maar gerechten waar in mijn ogen echt vlees bij hoort vind ik dan al lastiger. Zoals broodje shoarma ofzo maar dan met vleesvervangers. Pizza mozzarella enzo vind ik ook lekker!

2 jaar geleden

Oeh dankjewel!

2 jaar geleden

Hartjeswafels van oliebollenmix met stukjes appel erdoorheen🤤

2 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Oh Spaanse tortilla is ook snel en lekker: gebakken ui met aardappel, tomaa ...
Spaanse tortilla eten wij ook vandaag! Met een gebakken uitje, knoflook, paprika, witte kaas blokjes erin.

2 jaar geleden

Twee keer per week geen vlees is juist hartstikke mooi! Zou willen dat iedereen dat deed. Er zijn wel steeds meer vleesvervangers die op echt vlees schijnen te lijken. Geen idee of dat ook echt zo is hoor, misschien kun je daar eens iets van proberen. Vegetarische Slager, maar ook steeds meer andere merken komen ermee. Ik denk ook dat het verwachting is, als je verwacht iets hartigs te gaan eten is het anders dan wanneer je verwacht iets te gaan eten dat op vlees lijkt. Nog een “bijdrage” die je zou kunnen overwegen is biologisch vlees te nemen. Dan heeft het dier in kwestie in ieder geval nog een beetje fatsoenlijk leven gehad. Van de AH vind ik de vegetarische smeerpaté tuinkruiden (Garden Gourmet) ook heel lekker op brood met wat komkommer en/of paprika.

2 jaar geleden

Reactie op oemsaf

Spaanse tortilla eten wij ook vandaag! Met een gebakken uitje, knoflook, pa ...
Nu heb ik er ook zin in 🙈

2 jaar geleden

Pasta met zalm, cherry tomaat, knoflook, spinazie boursin en rode ui

2 jaar geleden

Het zijn groenteloempia's uit de airfryer geworden.

2 jaar geleden

Broccoli kaas van maggi.