1017 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Ama Ryllis

Twee keer per week geen vlees is juist hartstikke mooi! Zou willen dat iede ...
Ja precies het is wel al een begin, ik ben tot nu beetje huiverig voor vleesvervangers weet niet waarom 🤣 ik ga je vergatrische smeerpate proberen ben benieuwd thanks voor de tip✨

2 jaar geleden

Vandaag had ik niet vegetarisch gegeten maar schandalig vlees naar binnen gewerkt. Een lachmacun met zelfgemaakte patatjes was jammie.

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Vandaag had ik niet vegetarisch gegeten maar schandalig vlees naar binnen g ...
Yummmm

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Ja precies het is wel al een begin, ik ben tot nu beetje huiverig voor vlee ...
Kips vega pate is echt serieus lekker! En beyond meat burgers ook!! Zelfs mn man proeft geen verschil met echte burgers en hij is echt een vleeseter 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Ja precies het is wel al een begin, ik ben tot nu beetje huiverig voor vlee ...
Ik eet max 2 keer per week vlees maar ik haat vleesvervangers. Alles heeft een bepaalde smaak en een vieze textuur naar mijn mening. Dus mocht je vleesvervangers niet lekker vinden raak niet ontmoedigd! Er zijn nog heel veel andere opties zoals tofu, groenten etc 😄

2 jaar geleden

Kips vega pate is echt serieus lekker! En beyond meat burgers ook!! Zelfs m ...
Is het deze? Wow vind het nog best prijzig. Ik wil het wel proberen

2 jaar geleden

Reactie op dromen

Ik eet max 2 keer per week vlees maar ik haat vleesvervangers. Alles heeft ...
Ik wil ook graag tofu proberen, heb je misschien tips waar ik goede tofu kan kopen en wat ik er zoal van kan maken. Weet niet waar ik moet beginnen haha

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Is het deze? Wow vind het nog best prijzig. Ik wil het wel proberen
Yes die bedoel ik. Ja zijn idd niet goedkoop maar er zijn bij de AH wel vaak kortingen! En ik vind ze echt heerlijk.

2 jaar geleden

Hoi allemaal, Jullie zijn lekker aan het kletsen waardoor de 1000 reacties alweer behaald zijn. Ik heb voor jullie een 4e deel aangemaakt, dan kunnen jullie daar verder. Klets nog even lekker door hier, om 23:00 sluit ik dit topic. https://community.24baby.nl/forum/mama-jij/wat-eten-we-vandaal-deel-4-5n74Vk Groetjes, Lindsey

2 jaar geleden

Reactie op Anney

Is het deze? Wow vind het nog best prijzig. Ik wil het wel proberen
Ja deze zijn wel lekker, en van Moving Mountains ook! Ik zit thuis ook met een echte vleeseter die meer en meer om is naar vegetarische alternatieven. Een recept dat t hier ook goed doet is bloemkool “shoarma” volgens dit recept: https://www.halfbakedharvest.com/cauliflower-shawarma/ Ik ben dol op moussaka en dan in plaats van gehakt gebruik ik linzen! Echt een topper.. ik heb ooit met MasterChef Australië een recept meegeschreven dus heb ‘m niet zo in een linkje, maar in principe kun je de gewone saus aanhouden excl gehakt en ipv daarvan linzen gebruiken! En wat altijd goed kan zijn vegetarische pasta’s zoals: - Bolognese met vega gehakt - Arrabiata - Puttanesca (ansjovis achterwege laten) - Aioli e olio Wie weet heb je er nog wat aan als extra inspiratie!

2 jaar geleden

Reactie op DLPi

Ja deze zijn wel lekker, en van Moving Mountains ook! Ik zit thuis ook me ...
Dankjewel hier kan ik zeker wat mee 😊✨✨

2 jaar geleden

Tofu koop je in iedere winkel. Het lekkerst is om het krokant te bakken. Kost wel even wat tijd. Voorgekruide tofureepjes vind ik ook lekker. En je kunt zo'n blok ook lekker zelf marineren (in stukjes gesneden), maar ik krijg het dan moeilijker krokant. Bij de Lidl liggen wat ik wokblokjes noem (weet niet hoe ze officieel heten 🙈), die vind ik erg lekker. En Toscaanse carré (AH of Lidl). Kaasflap van Aldi of Lidl, maar tegenwoordig ook wel bij andere winkels. Gesmolten kaas met paneerlaagje, beetje als een kaassoufflé, doet het kekker bij stamppot andijvie/veldsla/rucola. En de vega rookworst van AH. Geloof niet dat dat op echte rookworst lijkt, maar ik vind het lekker bij winterse stamppot met mosterd of in de snert. Vriendin van mij is weg van Ookworst van de Hema. Heb ik nog nooit gehad. Die van Unox vind ik duur en minder lekker. Falafel ook altijd goed!

2 jaar geleden

Zo'n blok tofu krijg je droger door het uit te laten lekken en dan uitpersen door er iets zwaars op te leggen. Daarna in blokjes snijden. Tofu is wel super goedkoop!