23 Reacties

5 jaar geleden

Bloemkoolschotel! Dit kan je ook met vega gehakt maken (vermoed ik).

5 jaar geleden

Reactie op Babywishh

De schotel zelf heb ik meestal max 30 min in de oven staan ipv 45 min.

5 jaar geleden

Aardappel met broccoli, eigelijk veel aardappel met groentes ook uit pot zoals bruine bonen en witte bonen in tomatensaus. Je kan er dan een vega gehakt bij doen (vanaf 6, 7 maanden) pasta met tomaten saus en vega gehakt, of rijst met saus je kan het ook allemaal zelf maken de sausjes

5 jaar geleden

Wanneer ik avonddienst heb kook ik ook makkelijk. Mijn favoriete recept is in 15 min klaar. 馃槉 Sperzieboontjes, uitje, tofu blokjes, beetje knoflook, rijst en scheutje ketjap. Ik pak altijd de kant en klare rijst van oa Lassie. Precies genoeg voor 2 personen en scheelt weer rijst koken. Sperzieboontjes kan je natuurlijk ook al gesneden kopen idem voor de tofu blokjes. 馃槉

5 jaar geleden

Ik probeer vaak voor 2 dagen te koken. Macaroni, spaghetti, lasagne. Pasta met zalm en prei. Mante( turks pasta gerecht) Quiche, overnshotels, Surinaamse bami erg snel klaar. Verder vaak zelfgemaakte pizza( wel met kant en klare pizza deeg. Gooi erop wat je er op wil en hup de oven in. Zelfde geldt voor quiche, verder ook soms burgers uit de vriezer met aardappel of rijst + groente. Vaak standaard ook soep erbij maar die is binnen 5 min gemaakt vaak. Of kipkrokant( kan ook vega natuurlijk) met wraps, dressing en sla en tomaat enz. Vult goed en lekker. Mocht je ergens recept van willen let me know馃榿

5 jaar geleden

Reactie op Babywishh

Die is lekker馃檲馃ぃ ik doe wel nog extra kaas saus erbij erdoor馃きMoet zeggen dat ik het wel veel werk vind met eerst gehakt en ui bakken enz. Bloemkool apart koken. Sausje maken. Aardappels. Kan ook aan mij liggen 馃ぃ

5 jaar geleden

Eet je wel vis? Pasta met prei en zalm is ook makkelijk en snel klaar... en heerlijk

5 jaar geleden

Wij maken steeds voor meerdere dagen

5 jaar geleden

En voor de snelle hap: wokgroenten met vega gehakt of garnalen

5 jaar geleden

Ik maak vaak iets wat wel wat werk kost, maar wat heel erg lekker is en waar we 2 dagen van kunnen eten. Is dat niets? Heb je 1 dag iets meer werk, maar de volgende dag hoef je het alleen op te warmen. Ik maak bijna nooit snelle gerechten, omdat ik de meeste niet lekker vind.

VRIEND

5 jaar geleden

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog steeds maaltijden bij de groenteboer haal. Superlekker en snel klaar. Heb het hele assortiment al gehad. Stamppot andijvie, stamppot veldsla, stamppot postelein. Echt heerlijk haha!

5 jaar geleden

Op de site van chicks love food is veel lekkers te vinden met.weinig ingredienten en snel klaar

5 jaar geleden

Curry met de curry pasta van fair trade! Liefst die groene met bloemkool en kippendijen. Rijst of Naan erbij. Makkelijk en snel klaar. Als je extra maakt kun je er ook nog van lunchen, of 2x avond eten

5 jaar geleden

Een wokje is hier altijd een succes! Lekkere groenten, zo'n sausje, eventueel wat kip of vleesstukjes maar vega variant is ook super, en noodles :) in 20 min klaar!

5 jaar geleden

Wraps doen het hier altijd goed! Kan je zelf je ingredi毛nten bepalen ook nog. Wij doen meestal met veldsla, kip, paprika, avocado en bonenmix.

5 jaar geleden

Rode currypasta (die van fair trade bevat geen trassi), gesnipperde rode ui, vegetarische kipstuckjes, sperziebonen (uit de vriezer, lekker makkelijk en net zo gezond), noodles (kant en klare woknoodles als je t 茅cht makkelijk wilt hebben), pakje kokosmelk. In die volgorde een voor een in de pan en roerbakken tot het volgende erbij kan :) (omdat je aangeeft van koken te houden lijken nadere instructies me niet nodig)

5 jaar geleden

Goede tips allemaal! Bedankt!

5 jaar geleden

Reactie op J-Lo

Rode currypasta (die van fair trade bevat geen trassi), gesnipperde rode ui ...
Heb je hier ook een foto van 馃構 klinkt heerlijk

5 jaar geleden

Leuk bericht! Ik ben zelf ook vegetari毛r.

5 jaar geleden

Chili sin carne met volkoren basmati rijst of volkoren wraps. Verschillende soorten groenten (denk aan champignons, paprika, courgette, ui) bakken. Kruiden erbij (denk aan komijn, koriander, gerookte paprika poeder) en vervolgens flink wat hele cherry tomaten die je door de hitte zullen knappen/barsten. Mais en bruine bonen erbij, heel klein beetje kaneel erdoor roeren, wat verse koriander (optioneel) en klaar! Volkoren couscous, bulgur of quinoa met roerbakgroente (pastinaak en zoete aardappel bijvoorbeeld), kikkererwten, gedroogde vijgen, noten, avocado, munt, citroen en goede olijfolie. Wijst zichzelf 馃槂 Pasta pesto met broccoli Volkoren pasta koken, potje pesto er doorheen roeren (zelfgemaakt is natuurlijk lekkerder, maar potje veel makkelijker 馃槈) en broccoli erdoor of ernaast. Ook lekker om gebakken champignons en courgette door de pasta te doen.