25 Reacties

één jaar geleden

Zijn het geen apenpokken?🙈😉

één jaar geleden

Reactie op Mimi1989

Zijn het geen apenpokken?🙈😉
Ja dat denkt me familie ook🤣🤣 ik hoop het niet hahaha. Ben gelukkig niet ziek ervan maar vraag me echt af wat dit is🧐

één jaar geleden

Lijkt wel op waterpokken. Ben je zwanger of pas bevallen? Dan zeker even de huisarts bellen!

één jaar geleden

Bij waterpokken zie je er echt een “druppeltje” op liggen.. Die komen niet gelijk maar na een dag ofzo.. Als je dat krijgt herken je het!

één jaar geleden

Ik dacht nog aan netelroos, maar dat zijn meer verdikkingen.

één jaar geleden

Ik zou even overleggen met de HAP als ik jou was, met name omdat het zich zo snel verspreid. Zou vervelend zijn als je het hele weekend jeuk hebt. En als je zwanger bent zeker ff overleggen ivm mogelijke waterpokken. Misschien kom je er vanaf met een antihistaminica en koelzalf of zo... maar dan weet je in ieder geval wat het is.

één jaar geleden

En gordelroos?

één jaar geleden

Reactie op Dane247

En gordelroos?
Zit dat niet vaak maar aan 1 zijde van het lichaam?

één jaar geleden

Reactie op Dane247

En gordelroos?
Gordelroos zit maar aan 1 kant van je lichaam. Je ziet vaak een perfecte scheidingslijn in het midden. Is wel van hetzelfde virus als de waterpokken, maar kun je dus alleen krijgen als je waterpokken hebt gehad.

één jaar geleden

Lijkt wel op waterpokken. Ben je zwanger of pas bevallen? Dan zeker even d ...
Nee gelukkig niet. Ik heb al gebeld als het nog erger word moet ik langs komen

één jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Ik zou even overleggen met de HAP als ik jou was, met name omdat het zich z ...
Ik heb gebeld idd. Als het nog erger word moet ik langs komen. Ze denken ook of netelroos of waterpokken

één jaar geleden

Lijkt er wel op. Houd het ff goed in de gaten! Mocht je zwanger zijn neem dan meteen contact op met je verloskundige.

één jaar geleden

Ik heb gebeld idd. Als het nog erger word moet ik langs komen. Ze denken oo ...
Als het netelroos is reageert het vaak goed op bv cetrizine of bv kruidvat eigen merk "hooikoortstabletten" Cetrizine is ook vrij te verkrijgen bij de drogist... en insmeren met koelzalf verlicht vaak de jeuk!

één jaar geleden

Reactie op BabyJuni22Zomer

Als het netelroos is reageert het vaak goed op bv cetrizine of bv kruidvat ...
Dankjewel voor de tip! ik heb hooikoortstabletjes liggen heb er net 1 in genomen dus hopelijk word het niet erger🍀

één jaar geleden

Dit zijn waterpokken, dus als ze daar op lijken is de kans groot

één jaar geleden

Dankjewel voor de tip! ik heb hooikoortstabletjes liggen heb er net 1 in ge ...
Ja hopelijk werkt het!! Gewoon regelmatig eentje nemen. Beterschap! 🍀

één jaar geleden

En wnnr is het begonnen? Mijn dochter had t als ze een jaar of 7 was denk ik. Dat begon met beetje op lichaam Maar nadien (nog geen dag later) stond ze echt vol.

één jaar geleden

Kan ook eikenprocessierups zijn.. denk meeste netelroos. Levomenthol gel helpt ook vaak tegen de jeuk. Heeft een verkoelende werking.

één jaar geleden

Apenpokken misschien? Is weer wat nieuws natuurlijk 🐒 dus nog niet zo bekend. Toch even goed na laten checken denk ik! Zeker als het besmettelijk kan zijn

één jaar geleden

Succes ermee 🥹 Het wordt altijd geadviseerd om een Vaccinatie te nemen bij onzekerheid of je nooit de pokken hebt gehad. Of nooit hebt gehad. Ik heb onlangs mijn dochtertje van 3 laten vaccineren tegen de pokken. Het kan ook andere Ziektes veroorzaken. Let wel erop dat je de wonden goed verzorgd. Vleesetende bacteriën maken zo kans 😫