454 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb zo'n druk weekend gehad dat ik totaal ben vergeten een weekmenu te maken en boodschappen te bestellen bij Picnic 🥲. Moest dat net snel in de Albert Heijn verzinnen. Vond het vreselijk 😂.
Bij deze:
Maandag
Manti, knoflookyoghurt, gavurdagi salade, misschien nog icli kofte
Dinsdag
Valess schnitzels, aardappelschijfjes, maiskolf en salade
Woensdag
Wraps Mexicaans; mais, paprika, bonen, tomaat, sla, kaas, salsa
Donderdag
NoBeef noodles; wokgroente en -saus
Vrijdag
Kipsalon, extra sperziebonen voor de kids
7 maanden geleden
Manlief gaat weer werken dus ik mag weer gaan koken.. En af en toe wat uit de vriezer trekken 🤪👩🍳
Wraps met o.a. kip en sla
Macaroni
Tagliatelle met spinazie en kip
Patat
Vissticks met groenten en aardappels
Pompoenstamppot met gehaktballetjes
Kip met rijst en groenten in mosterd saus
7 maanden geleden
Reactie op Prana
Oehhhh! Heb je een foto van de binnenkant? En waar heb je die gekocht?!
Ook een index, ingrediënten lijst (kan je bladzijde nummers achter de ingrediënten zetten waar je ze gebruikt), een spiekbriefje (met ounches enz omgerekend naar Nederlands) ik vind het echt een heeeeel fijn boek.
https://www.bol.com/nl/nl/p/receptenboek-invulboek-receptenboek-zelf-invullen-luxe-kunstleren-uitvoering-met-gouden-titel-op-het-omslag/9300000174641224/?Referrer=ADVNLGOO002069-S--9300000174641224&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD5OnmOXf4Ul_yuDFc9GIzlRVpqIK&gclid=EAIaIQobChMI5YDyyuGNhgMV1pSDBx1RdgADEAQYBSABEgL48PD_BwE
7 maanden geleden
Reactie op MomAy
Super simpel!
https://chickslovefood.com/recept/loempiataart-uit-het-skinn ...
Welke kruiden voeg je toe? Wil deze ook maken en denk zelf aan: Gember, ketoembar, Laos en koenjit. Misschien wat citroengras?
Raad je aan de kip in stukjes te laten of schredden en dan nog op smaak brengen met sambal en wat ketjap (asin of manis)? Haha meteen een heel hoofdstuk aan vragen, sorry 🤭😂
VRIEND
7 maanden geleden
Reactie op Daphie95
Welke kruiden voeg je toe? Wil deze ook maken en denk zelf aan: Gember, ket ...
Ik gebruik zelf gember, komijn, 5 spices, uienpoeder en knoflookpoeder. En verder kikkoman en of chillisaus of buldak naar hoe pittig ik hem wil.
Maar wat jij zou doen klink ook heel lekker ❤️
Ik doe de kip in kleine stukjes snijden en die bak ik gewoon mee in het hele mengsel. Dus die doe ik niet nog apart marineren.
7 maanden geleden
Reactie op Anney
Weekmenu!
Maar jongens ben soms echt te lui om te koken. Wat maken jullie ...
Lekker menu weer!
Met warm weer of lui eten, maak ik vaak (koude) wraps. Favoriet bij ons en zoontje is op dit moment een wrap met geprakte avocado, tomaatjes, maïs en crispy sticks van Valess. Wij doen er voor onszelf nog honingmosterddressing overheen. Super snel klaar, je hoeft alleen de crispy sticks een paar minuutjes te bakken.
7 maanden geleden
Vanaf afgelopen donderdag hier op het menu:
- Do: Couscoussalade
- Vrij: Aardappelgratin met broccoli en vegaschnitzel
- Za: Wraps met avocado, mais, tomaat, crispy sticks en honing mosterd dressing
- Zo: Bbq met de buren: Bavette met chimichurri, sparerib en kipsaté. En als bijgerechtjes home made aardappelsalade, groentes en stokbroodjes met smeersels.
Ma: Spaanse kip met rijst
Di: Pasta met tomaat en chorizo.