71 Reacties

2 jaar geleden

Laatst bij iemand dit onder de post gereageerd. Het is de beste keuze ooit die ik heb kunnen maken. ❤️

2 jaar geleden

Reactie op Claire--

Laatst bij iemand dit onder de post gereageerd. Het is de beste keuze ooit ...
Oh wat fijn om te lezen. Wat jij beschrijft is precies waar ik tegen aan loop idd. Ik ben me nu ook in andere vakgebieden aan t oriënteren.

2 jaar geleden

Hier ook werkzaam in kinderopvang. Maar twijfel aangezien ik bij mijn locatie niet meer uren kan maken (ondanks een collega die weggaat). Maar geen idee wat ik anders wil doen, wat financieel ook wat meer oplevert..

2 jaar geleden

Ik weet niet of je open staat om ondernemster te worden, en je huis ruim genoeg is. Maar je zou ook kunnen kijken om gastouder te worden.

2 jaar geleden

Ik ben al voordat ik moeder werd gestopt in de kinderopvang en ben daar nu heel blij mee. Het zou nu ook niet meer bij mij passen. Ik werk nu voor een woningcorporatie en vind dat erg leuk!

2 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik heb daarnaast, sinds de bevalling, echt last met prikkels verwerken. Werk op een verticale groep en zoals jij zegt.. de drukke groepen tegenwoordig.. die staan me ook erg tegen + alles wat er van je verwacht wordt tegenwoordig in de opvang. En je kan ook niet zomaar naar huis als je kindje ziek is.. Ik zit ook heel erg na te denken wat er voor een mogelijkheden zijn om een switch te maken, maar naar wat? Vind het zo lastig.. dus ik lees graag mee voor inspiratie

2 jaar geleden

Reactie op Melaniietjj

Hier ook werkzaam in kinderopvang. Maar twijfel aangezien ik bij mijn locat ...
Ja dat vind ik ook lastig .. wat dan wel te doen. Ik heb nu toevallig mezelf een beetje georiënteerd in de administratieve functies. Ze hebben daar ook veel vacatures waar je zonder ervaring kan beginnen. Dat lijkt me ook erg leuk

2 jaar geleden

Reactie op Jorinde80

Heel herkenbaar. Ik heb daarnaast, sinds de bevalling, echt last met prikke ...
Precies wat je zegt. Ik werk ook op een verticale groep. Wat dan wel vind ik ook nog lastig. Was me nu een beetje aan het oriënteren in de administratieve functies. Leuk dat je mee leest. En fijn om te lezen dat meer mama's hier zoekende mee zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Amberverhoeven

Precies wat je zegt. Ik werk ook op een verticale groep. Wat dan wel vind i ...
Ja hé.. in de opvang vind ik het wel fijn dat je veel uur kan werken in weinig dagen en het salaris is de laatste jaren omhoog gegaan waardoor ik vind dat ik netjes verdien voor de uren die ik werk. En natuurlijk een heleboel andere leuke punten die het werk leuk maken! Maar toch, zou ook wel graag een nieuwe uitdaging willen die beter te combineren is nu ik mama ben met gebroken nachten 😂

2 jaar geleden

Ik had precies hetzelfde na mijn bevalling! Passie was weg en bij alle dingen (boekjes lezen, flesjes geven, knuffelen) die ik deed dacht ik alleen maar 'dit wil ik met mijn eigen kindje doen'. Heb daarom de overstap gemaakt naar locatiemanager. Dus wel nog in de branche, maar niet meer op de groep

2 jaar geleden

Hier ook al jaren werkzaam in de kinderopvang en net moeder (5maanden). Het stond me na mn verlof heel erg tegen om terug te gaan, terwijl ik daar voor wel metl plezier werkte. Nu ik weer 1,5 maand aan het werk ben merk ik dat ik minder plezier in mn werk heb. Ik vind de combinatie niet per se pittig, maar merk inderdaad wel dat ik liever voor mn eigen kind zorg en 'geen enkel kind is zo leuk als die van mij". Daarnaast staan de lange dagen/onregelmatige diensten/vroege en late diensten me erg tegen aangezien ik hierdoor mn zoontje vaak maar kort zie op een dag en niet zelf naar de opvang kan brengen of kan ophalen. (Hij gaat voor nu naar en andere opvang maar gaat vanaf november, als hij 1 is, in principe met mij mee naar werk) Plus inderdaad het naar huis gaan als hij ziek zou zijn, al moet ik zeggen dat mijn vriend een kantoorbaan heeft en hem dus altijd wel kan halen wanneer nodig. Ik denk toch dat iets op kantoor beter bij mij zou passen nu ik moeder ben. Misschien wel nog binnen de kinderopvang, want ik vind de branche wel leuk, maar niet meer de fysiek zware, drukke en lange dagen. Ik heb pedagogische wetenschappen gestudeerd, dus wel de mogelijkheid om iets anders te zoeken denk ik, maar ik vind de knoop doorhakken nog erg lastig!

2 jaar geleden

Ik herken ne gevoel heel erg! Bij onze eerste gewoon weer gaan werken, wel dag minder maar kon niet m'n liefde en aandacht geven als voor de geboorte indd het dubbele gevoel. Bij geboorte van onze tweede daarom ook gestopt met werken en fulltime thuis en heerlijk aan het genieten! Toch met de achtergrond als pedagogisch medewerker leuke activiteiten en ideeën doen maar dan met de leukste kindjes 🥰

2 jaar geleden

Hier ook werkzaam in de kinderopvang. Ik merk ook dat ik weinig motivatie heb om echt leuke activiteiten te doen met de kinderen, en ik mis echt uitdaging. Het is toch een beetje hetzelfde elke dag. Heb dit ook aangegeven bij mijn leidinggevende en gaan nu dus kijken of een andere functie dan misschien beter is. Soms zou ik wel iets helemaal anders willen, maar wat geen idee. Dus nog zoekende, maar misschien is een andere functie binnen de organisatie wel hetgeen wat ik nodig heb.

2 jaar geleden

Hier ook al heel wat jaren werkzaam in de kinderopvang en nu sinds 15 maanden moeder. Ik merkte voordat ik zwanger was al dat ik graag iets anders wilde. Zei ook altijd als ik mama wordt, ga ik niet meer werken in de kinderopvang. Haha nou ik werk er nu nog steeds. Bij mij is het vooral gekomen nadat mij een functie was beloofd die uiteindelijk na iemand anders ging. Ben nu aan het oriënteren wat ik leuk vind en ik kom bij mijzelf vooral op kindercoach uit. Heb al een coaching diploma en dit is toch nog met kinderen maar niet meer op een kdv werken. Ik wil gewoon lekker aandacht en energie aan mijn mannetje geven en niet thuis komen en zooo moe zijn van de hele dag of hem helemaal niet zien.

2 jaar geleden

Reactie op Jorinde80

Heel herkenbaar. Ik heb daarnaast, sinds de bevalling, echt last met prikke ...
Had ik ook enorm na mijn bevalling! De enorme prikkels/geluiden in de kinderopvang kwamen nog meer binnen dan voorheen.

2 jaar geleden

Ik volg nu de opleiding gpm, zodra ik klaar ben (deze zomer) ga ik een baan zoeken in een andere sector. Ik word er geen leukere pedagogisch medewerker en tevens ook moeder van als ik beide blijf doen. Ik heb zelf nu 2 jonge kids (23 maanden en 5 maanden) en vind dit thuis al druk genoeg. Door de prikkels en drukte van het kdv merk ik dat ik thuis daarna niet meer d emoeder kan zijn die ik wil/kan zijn.

2 jaar geleden

Reactie op Amberverhoeven

Ja dat vind ik ook lastig .. wat dan wel te doen. Ik heb nu toevallig mezel ...
Ja zoiets leek mij ook wat eventueel. Alleen inderdaad geen ervaring of diploma in die richting. Zat bij ziekenhuis ook al te kijken voor eventueel roomservice. Zit je toch nog in de zorg. Alleen zijn er nu alleen vakantiebaantjes daar 😅.

2 jaar geleden

Reactie op Babyboy2023_

Hier ook al heel wat jaren werkzaam in de kinderopvang en nu sinds 15 maand ...
Kindercoach lijkt me inderdaad ook heel leuk! Alleen welke richting kun je dan op qua werk?

2 jaar geleden

Ik zit in een groepsapp met mama’s die juf zijn. Willen allemaal stoppen & omscholen. Ik snap dat 100%! Wel jammer want er is al zo’n tekort 🤣

2 jaar geleden

Ik werk in de kinderopvang en ben momenteel met verlof (in december bevallen van de eerste). Ik zie zó op om weer te beginnen. Gelukkig kan ze met mij mee. Maar wat je zegt, ik zie bij andere collega’s ook wel eens inderdaad dat ze gewoon niet naar huis kunnen als hun kindje ziek is. Belachelijk eigenlijk! Want er wordt van andere ouders wel verwacht dat ze meteen hun kindje komen halen als ze ziek zijn. Ik zit wel eens te denken om aan het werk te gaan als onderwijsassistent of op een voorschoolse educatie. Dan zijn de tijden vaak toch wat gunstiger icm een kleintje 😅