12 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees altijd graag Jonathan Kellerman, de Alex Delaware series voornamelijk. Ik weet niet helemaal zeker of ze allemaal ook in het Nederlands beschikbaar zijn, maar ik vind ze fijn weglezen. Psychologische detectives zijn het. Karin Slaughter en Nicci French zijn ook (vrijwel) altijd goed.

2 jaar geleden

Wow ik ben op zoek naar precies dezelfde soort boeken, ook fan van Agatha Christie, bijna allemaal gelezen! Nadat ik de serie Lupin had gekeken (ook een aanrader) heb ik wat boeken over Arsene Lupin van Maurice Leblanc gelezen. Geen moorden, maar wel bijv diefstallen met een verrassend einde! Verder zijn de Wallander boeken van Henning Mankell misschien wat voor je. Heb sowieso meer van dit soort boeken gelezen maar kan niet meer op de namen komen :( Nicci French vond ik trouwens veel te spannend, wel beetje thrillerachtig helaas

2 jaar geleden

Ik vond de boeken van Miss Merkel van David Safier heel leuk. En Hare majesteit the queen van S. J. Bennet is een beetje hetzelfde idee, maar dan over de queen :)

2 jaar geleden

Oh ja DCI Banks van Peter Robinson en boeken van Anne Cleeves (van de serie Vera)

2 jaar geleden

Ann*

2 jaar geleden

Als je Agatha Cristhie goed vind, kun je wat meer van de schrijvers uit die tijd proberen! Dorothy L. Sayers, Margery Allingham, Ngaio Marsh, Edmund Crispin of eigenlijk iedereen die bij de Detection Club hoorde. Sherlock Holmes is natuurlijk ook altijd leuk.

2 jaar geleden

Heel leuk allemaal, ik heb de titels/schrijvers toegevoegd aan m'n te lezen lijst馃榾 Van familie kreeg ik ook nog als tip de boeken van Ellis Peters. Heb ze zelf nog niet geprobeerd overigens, maar schijnt een beetje dezelfde stijl te zijn als Agatha Christie.

2 jaar geleden

Hier nog een grote AC fan! Ben ze momenteel aan het herlezen, dit kan ik sowieso aanraden want van 90% weet ik toch niet meer wie de dader was ;). Maar nog een tip: de boeken van Joel Dicker! De eerste is "de waarheid over de zaak harry quebert". Zijn lekker dikke boeken en enorme pageturners, er zijn er inmiddels 5 van hem verschenen.

2 jaar geleden

Hier nog een grote AC fan! Ben ze momenteel aan het herlezen, dit kan ik so ...
Ja, ik denk dat herlezen van AC hier ook best een optie is馃槃 weet ook zeker niet alles meer, maar heb het wel eens geprobeerd en had dan wel telkens zo'n deja vu gevoel馃槃

2 jaar geleden

Reactie op Frumpsie

Ja, ik denk dat herlezen van AC hier ook best een optie is馃槃 weet ook zeker ...
Haha dat gevoel herken ik! Maar ik vind dat wel lekker, net als je favoriete film opnieuw kijken ofzo :)

2 jaar geleden

Everyone in my family murdered someone en het vervolg everyone on this train is a suspect. En de Thursday murder club en drie vervolgen

2 jaar geleden

Ik weet niet of het helemaal is wat je bedoelt maar ik vond leuk: Sharp Objects en Dark Places, allebei van Gillian Flynn. En The Marriage Lie van Kimberly Belle.