9 Reacties

2 jaar geleden

Aan je reistijd kan je werk niets doen, dat is jouw keuze. Hoe lang was dit rooster al bekend?

2 jaar geleden

Durf niet te zeggen welke regels er gelden met 29 weken zwangerschap, maar normaliter in de gehandicaptenzorg mag dit wel. Je mag 1 keer per maand laat/vroeg ingeroosterd worden en wanneer er meer dan 10 uur tussen je dienst zit wordt dit niet gerekend als een laat/vroeg dienst. Is er geen mogelijkheid dat je met een collega gaat ruilen? Dat je laat-laat of vroeg-vroeg werkt?

2 jaar geleden

De minimale rusttijd is inderdaad 11 uur. Dus daar voldoen ze zo precies aan. Maar als je zwanger bent heb je recht op regelmatige werktijden en rusttijden.. dus als je hier de zwanger kaart trekt dan sta je wel in je recht hoor! Snap dat je niet wilt over komen als een zeur maar met 29 weken zwanger heb je ook echt wel je rust nodig en mag je best voot jezelf en je kindje opkomen. Ik zou rustig in gesprek gaan met je leidinggevende en samen zoeken naar een oplossing. Mag je misschien zaterdag nog wat later beginnen of vrijdag eerder naar huis? Succes en hopelijk komt het goed!

2 jaar geleden

Reactie op MichVA

Durf niet te zeggen welke regels er gelden met 29 weken zwangerschap, maar ...
Ja dat is bij ons normaliter ook zo maar met de zwangerschap dacht ik dat er meer regelmaat in mag zitten. Het probleem was dat er nog een andere collega van dezelfde functie exact het zelfde als mij heeft laat/vroeg. Zij is in februari bevallen dus valt ook nog net in die 6 maanden regel met onregelmatige tijden. Zij is wel naar vroeg-vroeg gehaald.. Persoonlijk vind ik dat mijn leidinggevende met zijn shift en die van mij kan ruilen maar ik kan zijn agenda ook niet zien natuurlijk.

2 jaar geleden

Reactie op AL10

De minimale rusttijd is inderdaad 11 uur. Dus daar voldoen ze zo precies aa ...
Ja daar heb je gelijk in. Ik ga het ook aanvragen van eerder naar huis maar probleem is ook dat ik zelfs shiftleader ben en afgelopen week heb ik ook geen 1 keer optijd naar huis gekund met de avonddiensten😅

2 jaar geleden

Aan je reistijd kan je werk niets doen, dat is jouw keuze. Hoe lang was dit ...
Ja van reistijd ben ik op de hoogte maar voor mezelf en de arbodienst telt dit wel mee heb ik geleerd in een re-integratie traject. Niet dat dat nu van toepassing is inderdaad. Rooster van juni al even, juli heb ik vorige week gekregen en het viel mij vanmorgen pas op 😢

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Ja van reistijd ben ik op de hoogte maar voor mezelf en de arbodienst telt ...
Aha oké. Probeer of je komend weekend toch nog ergens wat eerder weg kunt gaan of later kunt komen. En dan zou ik het gesprek aangaan met je leidinggevende/roostermaker.

2 jaar geleden

Reactie op Smoezie

Ja dat is bij ons normaliter ook zo maar met de zwangerschap dacht ik dat e ...
Klopt, hebt (wanneer je dit zelf wil) recht op regelmatige tijden. Dat staat wel beschreven op de site van de Rijksoverheid dus als je echt zou willen heb je daar gewoon recht op. Denk absoluut niet dat je overkomt als een zeur, maar kan me wel indenken dat mensen (in dit geval je leidinggevende) het vervelend vind dat je er vrij laat meekomt.

2 jaar geleden

Dit mag ja Hoelang weet je je rooster al? Ik zou dit wat eerder aangekaart hebben. Nu alsnog een gesprekje met de roostermaken om dit te voorkomen in de aankomende weken!