174 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg even!

2 jaar geleden

Ik volg ook

2 jaar geleden

Ik heb Zilveren Kruis genomen met twee aanvullende sterren. Zo heb ik extra's m.b.t. de zwangerschap, maar niet alles in overvloed. Van alles een 'beetje'. Zo doe ik dat eigenlijk met alle soorten verzekeringen :').

2 jaar geleden

Ik heb VGZ gekozen dit jaar. Dit zou de beste zwangerschapszorgverzekering zijn heb ik ergens gelezen. Weet niet hoe het komend jaar zit. Misschien dat 24Baby er nog een artikel over schrijft. Was vorig jaar wel zo, en was erg fijn om te vergelijken :)

2 jaar geleden

Ik ben verzekerd bij IZA en die verzekerd echt alles. Ben dan wel verzekerd in Zorg 3 maar echt een aanrader

2 jaar geleden

Av gezin, ons zoontje zit onder mij.. en straks ook ons 2e zoontje. Als wordt vergoed! Ook kraampakket. Heb er verder geen extra pakket bij, maar dat is natuurlijk wel mogelijk. Ik zou zeggen, bel zorg en zekerheid eens op en vraag om informatie. Ik ben zooo tevreden hierover. Ook qua betalingen wat er mogelijk is en qua mogelijkheden in het algemeen. Ook vind ik dat er heel veel vergoed word. Succes😊

2 jaar geleden

Zilveren kruis met aanvullend 2 sterren. Zit een kraampakket bij. Vergoeding eigen bijdrage kraamhulp. Vergoeding voor extra kosten niet medische bevalling in zkh. Eventueel fysiobehandelingen. Met name de fysio behandelingen zijn aan te raden. Ik heb namelijk bekkenbodemfysio nodig gehad tijdens mijn zwangerschap en dat loopt de spuigaten uit als je dat zelf moet betalen.

2 jaar geleden

Ik zit bij Zilveren Kruis aanvullend 2 sterren en heb dit jaar best veel gedeclareerd. Waaronder 50eu voor zwangerschapscursus, borstkolf ook 50 eu, tens apparaat a 100 eu, kids EHBO a 120 eu, Kraampakket (30eu ofzo) en belangrijkste; ziekenhuisbevalling vergoedt (moet nog wel bevallen). En ook nog iets met kraamzorg maar dat wordt denk ik 2022. Maar ik ga ook weleens naar een osteopaat en fysio, dus voor mij loont het heel erg. En zet het daarom volgend naar weer aan.

2 jaar geleden

Waar ik op gelet heb: Fysio behandelingen Eigen bijdrage kraamzorg Eigen bijdrage poliklinische bevalling Lactatie kundige/kolf

2 jaar geleden

Ik zit bij dsw. De hoogste verzekering. Wat ik bij hun fijn vind is dat ze niet 5 extra verzekeringen hebben en dan ook weer 4 extra verzekeringen voor de tandarts. Gewoon complete pakketen en klaar incl tandarts. Des te hoger je verzekerd des te meer er vergoed word. Alleen voor de lactatiedeskundige word niet veel gegeven. Dat is max 100 euro. Maar ik beval in het ziekenhuis. Verwacht dat niet nodig te hebben. Verder word kraamhulp en alles bij de gynaecoloog helemaal vergoed bij mij. Vorig jaar zat ik bij zilveren kruis en betaalde ik voor een soortgelijk pakket al bijna 190 euro. Nu betaal ik voor dit 163 euro. Ik blijf hier gewoon zitten dus.

2 jaar geleden

Unive met aanvulling best. Kraamzorg volledig vergoed, 12 uur extra kraamzorg naast de normale uren, €100 aan zwangerschaps cursus vergoeding, €80 huur/koop borstkolf, €500 ostiopaat ed vergoeding is wat ik zo even weet op te noemen.

2 jaar geleden

Menzis! Met extraverzorgd 2

2 jaar geleden

Reactie op kristin40

Unive met aanvulling best. Kraamzorg volledig vergoed, 12 uur extra kraamzo ...
Oh ja, uiteraard kraampakket en €200 lactatie deskundige vergoeding

2 jaar geleden

Ik zit bij menzis, extra verzorgd 2

2 jaar geleden

Ik wilde poliklinisch bevallen en de kraamzorg volledig vergoed hebben zodat ik daar achteraf geen extra kosten aan zou hebben. Daarnaast ook voldoende fysiobehandelingen (ook best wat nodig gehad vanwege bekkenpijn) en vergoeding voor contact met lactatiekundige (ook meermaals contact mee gehad en ze is hier zelfs thuis geweest) en gedeeltelijke vergoeding koop/huur kolf. Kraampakket was gratis. Voor mij kwam Univé, zorgselect en aanvullend best, het voordeligst uit. 148 euro.

2 jaar geleden

Reactie op Mandy.

Ik wilde poliklinisch bevallen en de kraamzorg volledig vergoed hebben zoda ...
Oh ja en er zat ook nog een vergoeding bij voor een zwangerschapscursus, maar die heb ik niet gebruikt. Wel online bijeenkomsten/seminars bijgewoond, maar die waren gratis.

2 jaar geleden

Ik zit bij zorg en zekerheid, daar kun je zodra je zwanger bent of wanneer jij dat wilt 1x je aanvullende verzekering ophogen naar AV-Gezzin. Ik heb in augustus mijn verzekering opgehoogd en ben in december uitgerekend. Dit was echt top want ik was net door mijn fysio behandelingen heen en ze hebben een goede dekking voor een hele hoop met betrekking tot de zwangerschap.

2 jaar geleden

Reactie op Miloutje

Ik zit bij dsw. De hoogste verzekering. Wat ik bij hun fijn vind is dat ze ...
Even los van het topic. Je kan ook een lactatiekundige nodig hebben als je in het ziekenhuis bevalt. Die twee dingen staan los van elkaar.

2 jaar geleden

Ik heb nu Univé beter. Deze al wel zo samengesteld ivm zwangerschap eind vorig jaar (helaas ma). Ga me nu met deze baby op komst binnenkort weer oriënteren. Opnieuw Univé? Of evt Prolife?

2 jaar geleden

Ik lees mee!