212 Reacties

Reactie op Roos Anne

Je kunt remifentanil vrij laat nog krijgen. Volledige uren kraamzorg nooit ...
Oh dat zeker inderdaad, maar voor die €250 extra per jaar kon het voor mij al goed uit. Ik ga bijna jaarlijks wel naar de fysio en alleen daarmee heb ik het er al uit. Blijft toch altijd een afweging. Ik heb dit jaar behoorlijk 'geprofiteerd' : 14 x fysio, volledige kraamzorg, kolf + lactatiekundige (€150 zoiets), zwangerschapscursus €50, ehbo €115, tens + kraampakket. Nu heb ik dit niet gedaan om het maar te gebruiken, maar had het wel nodig. Zelf die fysio betalen had me een godsvermogen gekost anders. Al is 't toch lastig inschatten!

10 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Je kunt remifentanil vrij laat nog krijgen. Volledige uren kraamzorg nooit ...
Hier is het voornamelijk ommde fysio. Dat weegt de extra kosten wel op. Behandeling is 50 euro per keer. Dus haal het er makkelijk uit

10 dagen geleden

Reactie op SmeN

Hoezo is dat ongepast? Je moet toch een bewuste keuze maken en weten waar j ...
Ik ben erg nieuwschierig naar de reactie. Heb het gemist. Maar als het weggehaald zal zijn zal dat zijn redenen hebben..

10 dagen geleden

Reactie op MommyofE

Inderdaad een hoger pakket. Ik heb hem ook verhoogd.
Goed dat ik dit nog lees! Is er buiten poliklinisch bevallen nog iets veranderd ? Ben in november bevallen dus dat maakt voor komend jaar niet meer uit

10 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Ja ik geef toch aan dat ik ben overgestapt? 🙂
Aah ja, niet goed gelezen 🤪

Reactie op spablauw

Goed dat ik dit nog lees! Is er buiten poliklinisch bevallen nog iets veran ...
Volgens mij is bij 't eerder populaire pakket ook de kraamzorg niet meer volledig vergoed

10 dagen geleden

Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294

Oh dat zeker inderdaad, maar voor die €250 extra per jaar kon het voor mij ...
Nee precies dan kies je het dus al voor de fysio. Ik wilde er dan ook meer mee zeggen..mocht je in het ziekenhuis willen bevallen zonder medische redenen. Maar wel met pijnstilling dan ben je al medisch. Sommige mensen weten dat niet. Dan is het zonde om een extra pakket te betalen. Kraamzorg heb ik echt maar van half 9 tot 12.00 gehad. Vond de rest overbodig

10 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Nee precies dan kies je het dus al voor de fysio. Ik wilde er dan ook meer ...
Nee hoor dan nog zou ik het eruit hebben, gezien ik eigen bijdrage kraamzorg krijg vergoed en dit al meer is dan de 18 euro per maand die ik aan de aanvullende verzekering betaal 🙃 en dan komen daar nog extra dingen zoals en EHBO cursus vergoed bovenop, dus voor mij loont het zeker om aanvullend verzekerd te zijn! Voor jou dan specifiek misschien alleen niet

10 dagen geleden

Na een uur vergelijken en uitrekenen was ik er klaar mee… omdat het niet superveel scheelde. uiteindelijk besloten om bij mijn huidige verzekering te blijven en aanvullend te gaan. Mijn premie wordt 186 euro🥴 had ik er maar meer moeite in gestoken als ik deze prijzen zie.. ik heb straks: Poliklinisch bevallen 100% vergoed Kraamzorg 80% vergoed Lactatiekundige zorg tot 200 euro Cursussen tot 100 euro 18x fysio

10 dagen geleden

Volgens mij kun je vandaag nog aanpassen😃

10 dagen geleden

Reactie op TAN94

Na een uur vergelijken en uitrekenen was ik er klaar mee… omdat het niet su ...
Als je die 18x fysio nodig denkt te hebben, klinkt het als een redelijk pakket voor jou. Maar als je 12 bijv genoeg vindt zijn er andere verzekeraars (ZK, de christelijke zorgverzekeraar) die goedkoper zijn en wel 100% kraamzorg vergoeden.

10 dagen geleden

Iemand ervaringen met VGZ? Ik zit te kijken naar het Zorgt Beter pakket

10 dagen geleden

Ik ben zooo aan het twijfelen, zit al jaren bij ZEKUR en zie dat het veel goedkoper kan. Alleen een stemmetje in m’n achterhoofd zegt ‘wat als je iets over het hoofd hebt gezien’.. heb nu nooit gedoe namelijk🥹

10 dagen geleden

Reactie op myriam1990

Yes ik. Zat er 2 jaar geleden ook (tijdens mn zwangerschap) en ben nu weer naar vgz voor komend jaar. Heb Basis keuze + aanvullend beter genomen. Mijn ervaring met vgz is goed. Nooit iets aan de hand gehad en declaraties worden via de app snel opgepakt.

10 dagen geleden

Ik heb gekozen voor menzis basis, extra verzorgd 2, tand 250 en kom op 193,50€. Is wel veel geld maar zo wordt alles verzekerd en hoef ik nergens druk om te maken.

10 dagen geleden

Ik ben overgestapt naar zilveren kruis aanvullend 2 sterren

Reactie op Maiss

Ik ben zooo aan het twijfelen, zit al jaren bij ZEKUR en zie dat het veel g ...
Wat zijn je wensen?

Reactie op myriam1990

Vgz is prima, check alleen even of ze een contract hebben met alle mogelijke zorgverleners die je hebt, zoals ziekenhuis en fysio. Veel fysio's tekenen niet hoorde ik bij mijn fysio

10 dagen geleden

Reactie op Kleineliefde

Ik heb gekozen voor menzis basis, extra verzorgd 2, tand 250 en kom op 193, ...
Ik heb er zit jaar voor gekozen geen tandarts verzekering te doen. Zag dat ik het bedrag er se afgelopen 2 jaar niet uit had gehaald. Zet nu het bedrag van de tandartsverzekering maandelijks in een spaarpot

10 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Nee hoor dan nog zou ik het eruit hebben, gezien ik eigen bijdrage kraamzor ...
Nouja specifiek alleen voor mij is natuurlijk ook wel weer gericht. Er zullen vast meer zijn die dat niet allemaal willen. Ik had dus alleen de kraamzorg. Halve dagen dat zelf betaald. Vond ik prima. Zonde om het hele jaar te betalen. Dus persoonlijk al die extra dingen zitten in het pakket maar of je er allemaal gebruik van maakt. Dan doe ik het liever wanneer ik er behoefte aan heb en betaal ik dan . Het is altijd een "risico"