212 Reacties
één maand geleden
Reactie op Zonnetje_
Nou een paar jaar geleden mocht ik met mijn gebroken pols zelf kiezen naar ...
In principe is dat geen spoedeisende hulp als je via de huisarts gaat. Spoedeisende hulp gaat echt om leven of dood, niet om een gebroken duim (sorry als t een beetje hard over komt 🙈)
één maand geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
In principe is dat geen spoedeisende hulp als je via de huisarts gaat. Spoe ...
Aajaa zo'n spoed. Dat zou wel heel erg worden ja als dat niet kon inderdaad 🙈. Maar ik hecht persoonlijk ook voor niet spoed wel waarde aan naar welk ziekenhuis ik ga, daarom deelde ik de tip :)
één maand geleden
Fijn dat je al zo goed hebt gekeken! Scheelt mij werk haha. Ik zie alleen maar bij eentje kraamzorg eigen bijdrage vergoed. Is dat er bij de meesten er vanaf?
één maand geleden
Reactie op Kamillemom
Fijn dat je al zo goed hebt gekeken! Scheelt mij werk haha. Ik zie alleen m ...
Dat was afgelopen jaar ook al bij veel zorgverzekeraars. Aantal doen nog volledig, maar de meesten vergoeden 50% of €100-150
één maand geleden
Reactie op Zonnetje_
Aajaa zo'n spoed. Dat zou wel heel erg worden ja als dat niet kon inderdaad ...
Nee wel goed om te weten inderdaad! Soms ook heel wisselend met wie ze een contract hebben, maar de groten hebben vaak wel een contract. Daarnaast sluiten ze vaak wel met ziekenhuizen verder weg een contract, als in: grote kans dat bijv. De Friesland een contract heeft met een ziekenhuis in Limburg. Dat ziekenhuis gaat weinig zorg afnemen, omdat er hoogstwaarschijnlijk weinig klanten zijn, dus hebben ze wel een contract
één maand geleden
@verbeeldingsrijkedroom553294
Heb je toevallig ook gekeken wat voor soort verzekeringen de basisverzekeringen zijn?
Menzis basis vrij was (2024) een restitutiepolis en wordt nu (2025) een combinatiepolis… 🙁
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor een restitutiepolis, gezien de keuzevrijheid voor zorg. Al moet ik zeggen dat mij het daadwerkelijke verschil met een combinatiepolis nog niet in zijn geheel duidelijk is. Lekker verwarrend.. 🙈
één maand geleden
Reactie op VroegwijzeMaan1989
@verbeeldingsrijkedroom553294
Heb je toevallig ook gekeken wat voor soort ...
Ja en nee. In het gedeelte combinatiepolis is het voor mij gevoel vooral met welke paramedici zij een contract hebben. Weet van mij bekkenfysio dat zij met menzis geen contract hebben en ze zei dat steeds meer fysio's dat doen, waardoor het al snel een combinatiepolis gaat worden begreep ik. Bevallen wordt sowieso overal vergoed vanuit een combinatiepolis. Begreep dat oa Menzis toch uiteindelijk elk jaar wel met zowat elk ziekenhuis een contract afsluit.. Op een enkele na, maar dan gaat het vooral om planbare operaties
één maand geleden
Reactie op Estrellas
Ik denk dat je de premies van 2024 nog hebt
Ik kon 'm bij mij in de polis al inzien 🤨
één maand geleden
Reactie op M_1986
Ik heb vanmorgen zelf ook gekeken bij Zilveren Kruis.
Maar toen stond deze ...
Klopt! Toen kon ik 'm voor 2025 berekenen. Daarom had ik ook bij fbto en unive vermeld dat de polis nog niet volledig bekend was, had dat anders bij zk ook gedaan. Blijkbaar is die dan toch (nog) niet correct 🤨🤨
één maand geleden
Reactie op M_1986
Ik vind verschil met Menzis ook al wat groot.
De afgelopen 2 jaren zaten ze ...
Zk is een stukje minder omhoog dan menzis
Menzis verhoogt zorgpremie: basisverzekering 2025 fors duurder https://www.oost.nl/nieuws/2864149/menzis-verhoogt-zorgpremie-basisverzekering-2025-fors-duurder #oost