212 Reacties
één maand geleden
Reactie op eensolomama
Had ik ook gedaan maar als ik op de website van Zilveren Kruis kijk zie ik ...
Bij zilveren kruis kun je je gewoon ook verzekeren voor de tandarts. Eerst kies je je basis pakket, dan aanvullend en dan aanvullend tand als je dat wil. Ik heb het in elk geval voor 2025 haha
één maand geleden
Reactie op jessicaaahxx
Bij zilveren kruis kun je je gewoon ook verzekeren voor de tandarts. Eerst ...
Aaaah duidelijk 🙏🏼🙏🏼
Na de aanvullende pakketten checken dacht ik hmm zit er niet bij. Maar wel dus, heb niet verder gekeken dan mn neus lang is 🙈😂♥️
één maand geleden
Vraagje... Je kan tot 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten/aanpassen en bent dan met terugwerkende kracht vanaf 1 januari verzekerd.
Ik ben midden januari uitgerekend en wil graag in het ziekenhuis bevallen. Ik heb geen medische indicatie en op basis daarvan zou ik mij aanvullend willen verzekeren voor oa eigen bijdrage ziekenhuis. Maar stel dat ik tijdens de bevalling wél medisch wordt, dan zou een (extra) aanvullende verzekering niet nodig zijn en dan zou het dus zonde zijn als ik die wel heb afgesloten. Kan ik dan gewoon mijn zorgverzekering aanpassen na mijn bevalling en voor 31 januari, wanneer ik dus weet welke aanvullende verzekering voor mij het voordeligste is? Of werkt dat niet zo?
één maand geleden
Reactie op RubyG
Vraagje... Je kan tot 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten/aanpa ...
Ja in principe kan dat wel! Al is een verzekering soms wel handig ivm de kraamzorg en eventueel fysio. Daarnaast wel de vraag of je daar tegen die tijd nog aan denkt. Stel je bevalling en herstel gaat nog minder dan je denkt, dan is dat misschien niet iets waar je aan denkt. Dan kun je 'm beter nu wel nemen, dan niet nemen
één maand geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Ja in principe kan dat wel! Al is een verzekering soms wel handig ivm de kr ...
Ik ben ook zeker van plan om aanvullend te verzekeren, oa voor fysio. Maar dan zou ik wellicht een ander aanvullend pakket nemen dan wanneer ik geen eigen bijdrage ziekenhuis hoef te betalen.
Ik kan hier ook niets over vinden op internet, maar misschien dat ze dat liever niet aan de grote klok hangen? 🙃
één maand geleden
Reactie op RubyG
Ik ben ook zeker van plan om aanvullend te verzekeren, oa voor fysio. Maar ...
Nee die bedragen zijn lastig te vinden. Als je heeel goed zoekt bij je eigen ziekenhuis, vind je het. Bij ons was het dacht ik €550 zoiets
één maand geleden
Reactie op RubyG
Ik ben ook zeker van plan om aanvullend te verzekeren, oa voor fysio. Maar ...
Moet je zoeken naar passantenprijs
één maand geleden
Reactie op VerbeeldingsrijkeDroom553294
Ja in principe kan dat wel! Al is een verzekering soms wel handig ivm de kr ...
Maar krijg je dan de kosten die je al gemaakt hebt op het moment dat je de verzekering afsluit ook vergoed? In principe kun je namelijk bij de meeste verzekeraars namelijk geen “brandend huis” verzekeren.
één maand geleden
Reactie op nijn5
Maar krijg je dan de kosten die je al gemaakt hebt op het moment dat je de ...
Een basisverzekering mogen ze niet weigeren, een aanvullend pakket wel. Dus ja, het kan zijn dat ze het niet vergoeden. Daarom kun je 'm beter afsluiten op 1 januari en stoppen op 31 januari als t niet nodig is
één maand geleden
Ben voor zilveren kruis gedaan met twee **.
En tandarts *
Volgens mij zit ik dan redelijk goed mocht ik zwanger worden. Wat een bak geld zeg 😅.
Maargoed dat haal je er wel uit qua kraamzorg etc.
Nu hopen op een kerstcadeautje ➕ ♥️
één maand geleden
Reactie op M_1986
Mag ik vragen waarom juist deze?
Ik neig naar Menzis ik kom daar net iets g ...
Daar neig ik ook naar. Mijn man heeft alles grondig vergeleken.
Maar hier ook nog hopen op een kerstcadeautje (eigenlijk Sinterklaas want moet overmorgen ongesteld worden) 🤞 maar slecht gevoel, heel slecht.
één maand geleden
Reactie op M_1986
Mag ik vragen waarom juist deze?
Ik neig naar Menzis ik kom daar net iets g ...
Oef goede vraag haha, zal iets met de aanvullende pakketten te maken hebben gehad 🙈😂
één maand geleden
Reactie op eensolomama
Oef goede vraag haha, zal iets met de aanvullende pakketten te maken hebben ...
Ja haha
Voor de dingen die ik erin wilde (Fysio 12x, kraamzorg volledig en poliklinische bevalling volledig). Kwam ik bij Menzis dus net iets goedkoper uit.
Dus was nieuwsgierig wat dan voor jullie de afweging was voor Zilveren Kruis 🙈
één maand geleden
Reactie op M_1986
Ja haha
Voor de dingen die ik erin wilde (Fysio 12x, kraamzorg volledig en ...
Zilveren kruis krijg je nog een tens vergoed, zwangerschapscursus €50 en ehbo €115. Daarbij lactatiekundige €80 en kolf €75 (of net andersom). Dat was 'm voor mij