212 Reacties
één maand geleden
Ik kom het goedkoopst uit bij onvz met aanvullende extra. Betaal wel per jaar en 885 eigen risico. Krijg dan vergoeding eigen bijdrage van Kraamzorg en ziekenhuis bevalling, anticonceptie en 6x fysio.
Heb de aanvulling er al uit na 19uur Kraamzorg dus vandaar voor mij interessant. Kost op jaarbasis 1717euro = 143 pm.
24 dagen geleden
Reactie op Irma9713
Ik kom het goedkoopst uit bij onvz met aanvullende extra. Betaal wel per j ...
Bedoel je met ziekenhuis bevalling poliklinisch bevallen? Dan krijg je €250 vergoed. Wist je dat de eigen bijdrage voor poliklinisch bevallen rond de €500-550 is? Dan betaal je nog 300 zelf. Ik durfde m'n eigen risico niet op maximaal te zetten. Stel je bent thuis en het gaat dusdanig snel of kritiek dat je met de ambulance opgehaald moet worden, dan ben je wel door je eigen risico.
24 dagen geleden
Reactie op Nanne4
Bevallen gaat niet van je eigen risico af! Ik heb hem ook altijd op maximaa ...
Klopt, behalve als je met de ambulance evt moet of bepaalde dure medicatie krijgt agv een medische bevalling
Is wel goed te benoemen denk ik
23 dagen geleden
Reactie op Rooosie
Die fbto klinkt het meest aantrekkelijk qua prijs maar iemand ervaring met ...
Ik heb van de week met hun gebeld beetje raar bedrijf zit nu pas 1 jaar bij hun en heb gevraagd of extra verzekerd kan worden betreft ivf traject of andere zaken waarop ze zei dat aanvullende verzekering niet mogelijk is en dat het ook niet mogelijk was extra te verzekeren voor een eventuele traject heel vaag in ieder geval zou het niet doen!
21 dagen geleden
Reactie op nsh933
Als ik het goed begrijp is het dus dus bij Zilveren Kruis 2* zo dat als je ...
Eigen bijdrage staat los van eigen risico.
De eigen bijdrage wordt vergoed met zilveren kruis 2*.
Er kunnen wel altijd dingen zijn tijdens de zwangerschap die voor eigen risico zijn
21 dagen geleden
Reactie op nsh933
Wel even goed kijken of het ziekenhuis waar je naar toe wil een contract heeft met het zilveren kruis. Als het om planbare zorg gaat dan wordt hiernaar gekeken (spoedzorg is weer anders).
21 dagen geleden
Iemand ervaring met de christelijke zorgverzekeraar(voorheen prolife) Lijkt qua vergoedingen ook een goede keuze maar ik lees er hier verder weinig over!?
21 dagen geleden
Reactie op LisetteSvtv
Iemand ervaring met de christelijke zorgverzekeraar(voorheen prolife) Lijkt ...
Nog geen ervaring mee,maar ik kies ook voor deze denk ik. Het valt onder achmea, net zoals zilveren kruis, dus heb er wel vertrouwen in dat het een prima verzekeraar is :)
Ze vergoeden alles wat ik wil, voor een redelijke prijs in vergelijking met andere verzekeraars
21 dagen geleden
Reactie op purpledyson
Topicstarter, welke verzekering ga jij nemen? Ben ik benieuwd naar
Ik blijf bij zilveren kruis, 2*. Is me afgelopen jaar goed bevallen en via collectiviteit krijg ik nog wat extra (oa korting en extra fysio). Zonder die collectiviteit had ik 't ook gedaan. Andere opties hebben bijvoorbeeld geen contract met de bekkenfysio hier of zijn fors duurder
21 dagen geleden
Reactie op nsh933
Klopt!
21 dagen geleden
Reactie op lou33
Wel even goed kijken of het ziekenhuis waar je naar toe wil een contract he ...
Bevallen wordt overal vergoed, dit is semi niet planbare zorg. Ze kunnen moeilijk tegen je zeggen met persweeën, goh even naar een ander ziekenhuis gaan, anders moet je zelf betalen
21 dagen geleden
Reactie op kim7991
Huh maar ik kom bij zilveren kruis echt uit op 188 euro?
Met welk pakket? Ik kom nu op €170 uit volgens mij