212 Reacties

10 dagen geleden

Voor zover ik kan zien vergoed CZ met aanvulling basis niet de volledige eigen bijdrage etc van kraamzorg en poliklinisch bevallen (in tegenstelling tot afgelopen jaar). Kijk ik ergens overheen? Of moet ik idd naar een hoger pakket als ik cz wil behouden?

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Voor zover ik kan zien vergoed CZ met aanvulling basis niet de volledige ei ...
Klopt, dat is eruit gehaald helaas. Wordt pas vergoed bij aanvullend plus

10 dagen geleden

Reactie op Fier

Klopt, dat is eruit gehaald helaas. Wordt pas vergoed bij aanvullend plus
Ah, dan zag ik het goed en wordt het ineens wel een stuk duurder. Toch maar verder kijken 😒

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Inderdaad een hoger pakket. Ik heb hem ook verhoogd.

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Ah, dan zag ik het goed en wordt het ineens wel een stuk duurder. Toch maar ...
Ja het verschil is echt bizar. Ik ben daarom overgestapt naar de christelijke zorgverzekeraar. Daar krijg ik alles vergoed voor +/- 175€ per maand.

10 dagen geleden

Mocht je bijvoorbaat weten dat je pijnstilling zou willen in het ziekenhuis. Dan beval je automatisch al medisch. Dus zonde om een aanvullende verzekering te kiezen voor poliklinische bevalling als je dus al weet dat je pijnstilling zou willen.

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Ja! Hier kwam ik dus van de week ook achter, hoogzwanger en kan elk moment bevallen 😅 vind dat echt zo naar, gezien ik deze aanvullende verzekering heb gekozen om de eigen bijdrage bevalling zonder indicatie en kraamzorg vergoed te krijgen..,,ook ik ben overgestapt naar de christelijke zorgverzekeraar

10 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Mocht je bijvoorbaat weten dat je pijnstilling zou willen in het ziekenhuis ...
Vergeet de eigen bijdragen kraamzorg niet, eventueel fysio ivm je bekken, borstkolf, lactatiekundige….dat loopt bij mij al in de honderden euro’s en kan dus beter aanvullend verzekerd zijn 🙃

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Bij de mediumpolis krijg je eigen bijdrage voor ziekenhuisbevalling of geboortecentrum vergoed:)

10 dagen geleden

Reactie op Roos Anne

Mocht je bijvoorbaat weten dat je pijnstilling zou willen in het ziekenhuis ...
Maar dat is niet in elke geval een mogelijkheid, omdat je bijvoorbeeld al te ver bent. Daarnaast heb je bij aanvullende verzekering nog meer verzekerd. En voor volledige uren kraamzorg heb je die er vaak a bijnal uit.

10 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Ja! Hier kwam ik dus van de week ook achter, hoogzwanger en kan elk moment ...
Maar je kan vandaag of morgen nog wijzigen toch?

10 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Vergeet de eigen bijdragen kraamzorg niet, eventueel fysio ivm je bekken, b ...
Ja precies, dan ziet de christelijke zorgverzekeraar er wel goed uit. Zilveren Kruis komt in de buurt maar vergoed minder lactatiekundige. Menzis website doet het al de hele dag niet dus kan ik niet checken, maar zie die hier ook nog regelmatig voorbij komen. Ik kom alleen bij ZK en dus ook CZ niet tot de bedragen die topicstarter beschrijft...

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Ja precies, dan ziet de christelijke zorgverzekeraar er wel goed uit. Zilve ...
Volgens mij staan er voor een deel nog de bedragen van 2024, omdat niet alle prijzen voor aanvullende verzekering toen al bekend waren.

10 dagen geleden

Reactie op Anoukel

Ja precies, dan ziet de christelijke zorgverzekeraar er wel goed uit. Zilve ...
Al paar keer aangegeven in dit topic dat Zilveren Kruis ten tijde van dit bericht aan heeft gegeven dat het 2025 prijzen waren. En flink wat dag later hebben ze dat hersteld en aangegeven dat het toch nog 2024 betrof. TS kan helaas niet de begin tekst aanpassen. Bij Zilveren Kruis kom je op 178,75. Dat dan 2 sterren. Menzis Extra verzorgd 2 vergoed ongeveer hetzelfde qua zwangerschap en fysio voor net iets minder 177 nog wat omdat je iets korting krijgt via hun eigen collectiviteitskorting. Hier toch gekozen voor Zilveren Kruis omdat deze een contract hebben met ons ziekenhuis en Menzis niet

10 dagen geleden

Reactie op nijn5

Maar je kan vandaag of morgen nog wijzigen toch?
Ja ik geef toch aan dat ik ben overgestapt? 🙂

10 dagen geleden

Wat een fijn topic! Heeft 1 van jullie ervaring met de zorgverlener zoeker op de zorgverzekering websites? Ik loop momenteel bij Nij Geertgen op een medische indicatie, zit momenteel nog bij CZ groep. Op Nij Geertgen's website staat dat de CZ groep weer 'verwacht' wordt voor 2025 en Achmea en VGZ al bevestigd zijn. Ik kijk nu net op de Ohra en Nationale Nederlanden websites (beiden onderdeel van CZ groep) en daar staat 'Geen contract: niet vergoed' terwijl er ook bij plekken staat '(Nog) niet vergoed'. Mag ik er vanuit gaan dat als er hier specifiek staat geen contract, dat ik dan toch over moet stappen naar Achmea of VGZ groep? Of kan dit nog wijzigen?

10 dagen geleden

Reactie op myriam1990

Wat een fijn topic! Heeft 1 van jullie ervaring met de zorgverlener zoeker ...
Wijzigen zal het niet snel doen. Als het nog onduidelijk is, staat er inderdaad (nog) niet vergoed, anders helaas geen contract

Reactie op myriam1990

Wat een fijn topic! Heeft 1 van jullie ervaring met de zorgverlener zoeker ...
Dan is het ook afhankelijk of je een restitutie of een natura polis doet. Je zou voor de zekerheid morgen even kunnen bellen om te vragen of ze een contract verwachten en wat je anders zelf betaalt

10 dagen geleden

Reactie op Hannn9

Vergeet de eigen bijdragen kraamzorg niet, eventueel fysio ivm je bekken, b ...
Twee bevallingen gehad 1e keizersnede corona periode weinig kraamzorg uren. Dus bij de tweede vbac ging prima alles zelf betaald minder uren 9 tot 12 borstkolf zelf gekocht. Geen lactatiekundige. En geen fysio dus is ook weer verschillend voor mij inidergeval niet nodig geweest.

10 dagen geleden

Reactie op M_1986

Maar dat is niet in elke geval een mogelijkheid, omdat je bijvoorbeeld al t ...
Je kunt remifentanil vrij laat nog krijgen. Volledige uren kraamzorg nooit gedaan mijn man was de eerste week thuis daarna was ik alleen zelf met een keizersnede. En tijdens die kraamweek kraamzorg gehad van alleen maar een ochtend. Wij konden het prima daarmee redden en dus uiteindelijk zelf betalen bij de tweede. Het is maar net was je soms dan ook wil. En of dat af weegt tegen de extra kosten die je het gehele jaar betaald.