20 Reacties

4 jaar geleden

Ik zou ermee stoppen. Je hebt die calorieën nu net oprecht nodig. Gezond en evenwichtig blijven eten én bewegen kan natuurlijk wel nog steeds!

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik zou ermee stoppen. Je hebt die calorieën nu net oprecht nodig. Gezond en ...
ja dat klopt idd wel.🙈

4 jaar geleden

Niet handig, gewoon gezond en genoeg eten. Je zorgt niet meer alleen voor jezelf. 😊

4 jaar geleden

Ik ben 16 weken zwanger en ik kom niet aan de 2000kcal per dag. Extra eten hoeft pas in 3e trimester. Belangrijk tijdens zwangerschap is niet hoeveheid calorieën maar dat je gevarieerd eet (schijf van 5)

4 jaar geleden

ik denk dat ik dan toch maar even vanavond ga praten met mijn vriend

4 jaar geleden

Ik zou eens met een diëtist gaan praten. Goed en gezond eten tijdens de zwangerschap kan heel goed, maar een diëtist kan je net even wat extra dingen leren.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met de zwangerschap! 💗 Niet bang zijn dat je je vriend teleurstelt, de gezondheid van jou en je kindje zijn het belangrijkst op dit moment. Lijnen tijdens de zwangerschap wordt afgeraden omdat je kindje dan ook te weinig voedingsstoffen krijgt. 2000kcal in het eerste en tweede trimester wordt aangeraden, gewoon gezond en gevarieerd eten volgens de schijf van 5. Verder zou ik ook echt niet minder kunnen eten want jeejtje wat kan je honger hebben tijdens de zwangerschap, een kindje maken kost veel energie dus voldoende eten kan echt geen kwaad. En gewoon lekker naar buiten elke dag voor een wandeling is ook goed voor je 👍🏼

4 jaar geleden

Hoezo stel je je vriend teleur als je ermee stopt? Gaat om je gezondheid / gezondheid van de baby. Daar zal die alle begrip voor hebben lijkt me.

4 jaar geleden

Afhankelijk van je gewicht, lengte en activiteiten niveau kan je bepalen hoeveel kcal je nodig hebt. Stel je bent 160cm en weegt 50 kg, dan zou 1500 nog wel prima zijn. Maar tijdens de zwangerschap zou ik gewoon gezond eten zoals je 'normaal' deed voor je het dieet startte. Zorg dat je geen honger hebt en drink genoeg water!

4 jaar geleden

1500 is echt weinig als je een baby aan het maken bent in je lijf! Afvallen komt later wel weer. Ik zou een diëtist inschakelen zodat je verantwoorde keuzes kunt maken. Aankomen is daarnaast geen overbodige luxe, zeker als je borstvoeding wil geven. Van mijn vk moest ik minimaal 16 kilo aankomen ivm laag BMI. Dat is gelukt, het werden er 27 😅 overigens niks speciaals voor gedaan. Ben gewoon gezond blijven eten. Na een paar weken borstvoeding was ik al 20 kwijt.

4 jaar geleden

Hoezo stel je je vriend teleur als je ermee stopt? Gaat om je gezondheid / ...
nee niet echt teleurgesteld denk ik maar denk wel dat hij het in eerste instantie jammer vind. maar zal er denk ik ook achterstaan want de baby is sowieso het belangrijkste.

4 jaar geleden

Gefeliciteerd met de zwangerschap! 💗 Niet bang zijn dat je je vriend teleu ...
Dankje! ja jullie hebben idd gelijk. ik ga gewoon weer naar de 2000kcal. 💕

4 jaar geleden

even eeb toevoeging; het klinkt in mijn post netalsof ik de meest onbegripvolle vriend heb. Dit is NIET zo! mijn vriend is een lieverd en doet alles voor mij en is super begripvol. maar het is gewoon menselijk denk ik dat je denk dat je partner het jammer vind in het begin waneer je samen ergens voor gaat. maar bij ons staat ons gezin altijd voorop! 💕

4 jaar geleden

Je bent samen een dieet aangegaan, maar (hopelijk) ook samen de mogelijkheid van een zwangerschap. Dus dat jij nu moet stoppen met de 1500-regel lijkt mij geen probleem voor hem. Je kunt natuurlijk wel samen gezond blijven eten en niet gelijk doorschieten naar cravings. (Oh enne, gelukkig ben je dus níet onwijs misselijk). Als er medische redenen waren voor het 1500kcal dieet is het wel slim om met een huisarts of verloskundige e overleggen.

4 jaar geleden

Denk dat dit heel erg aan je persoonlijke situatie ligt. 2000kcal is een gemiddelde wat niet voor iedereen toepasbaar is! Lijkt me goed om dit af te stemmen met een professional! Elk lijf is anders. 😊

VRIEND

4 jaar geleden

Ik zou contact opnemen met een diëtist. Diëten in je zwangerschap is echt ongezond! Misschien heb je iets aan onderstaande link. Daarnaast is een dieet waarbij je maar 1500 calorieën eet echt een crashdieet en sowieso niet gezond ook als je niet zwanger bent is dit veel te weinig. 1700/1800 en gevarieerd eten komt eerst nog . https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/afvallen-tijdens-zwangerschap/

4 jaar geleden

bedankt voor alle reacties dames! 💕❤

4 jaar geleden

Ik was ook bezig met een dieet toen ik zwanger werd. Ik ben daarna alleen wel wat milder geworden met mijn dieet. 1800 kcal per dag. De baby neemt wel wat hij nodig heeft. Ik merkte op een gegeven Moment dat ik wel echt honger kreeg. Toen ben ik wel meer gaan eten. Je lichaam geeft je heel duidelijk aan wat je nodig hebt. Natuurlijk voor de zekerheid toch even de verloskundige vragen. ❤️ Goed bezig! Een gezonde moeder is een geweldig cadea voor je kindje

4 jaar geleden

Ik denk dat je niet te moeilijk moet denken. Laat het dieet idee gewoon los en ik weet natuurlijk niet wat je precies at maar als het weinig koolydraten zijn eet je een sneetje brood bij de maaltijd. Het is niet zo dat alle remmen los hoeven te gaan met pak koeken en chips eten;) Gewoon beetje meedoen maar dan anders en als je wel behoefte heb aan dat koekje dan eet je die lekker ;) Er is altijd wel iets wat je heel graag wil eten geef daar aan toe. Zorg gewoon niet dat je honger lijdt. En eet gewoon gezond. Maar ik merk ook gewoon dat die baby ag en toe een koek extra wil😂 en daar geef ik wel aan toe. Lijnen komt straks weer wel haha

4 jaar geleden

goed gesprek gehad gisteren. heb alles uitgelegd en hij staat er vollefig achter. we gaan gewoon lekker gezond en normaal eten 🥰 bedankt voor alle lieve berichtjes ❤