15 Reacties

6 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je de zoekfunctie gebruikt kun je zoeken op overgewicht. Wellicht kun je daar wat informatie vandaan halen.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Als je de zoekfunctie gebruikt kun je zo ...
Had ik zeker al gedaan ben alleen heel benieuwd hoe andere plus size mama's hier mee om gaan 🤗

6 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 🍀 Ik ben zelf ook 1.75 en woog 123 kilo toen we besloten te stoppen met de pil. Ik ben uiteindelijk voor de zwangerschap 17 kilo afgevallen en startte de zwangerschap dus met 106 kilo. Ik moest direct stoppen met mijn dieet maar moet ook zorgen dat ik mijn hele zwangerschap niet aan kom omdat ik al genoeg ‘reserves’ zou hebben en als ik al aan kom, mag het absoluut niet meer dan 10 kilo zijn. Ik ben nu 20 weken zwanger en weer 4 kilo aangekomen. Best nog netjes vind ik zelf, als je kijkt wat ik nu eet vergeleken met mijn dieet. Vóór het zwanger worden stond ik onder controle van de gynaecoloog, door het vele afvallen mocht ik weer terug naar de verloskundige. Behalve alle zwangerschapskwaaltjes gaat het eigenlijk heel goed! Ik moet natuurlijk nog steeds om mijn voeding denken en merk dat ik dat wel lastig vind omdat ik niet wil aankomen maar aan de andere kant merk ik ook dat mijn lichaam het nu wel nodig heeft, hierdoor gaan heel af en toe toch de remmen los ☺️.

6 jaar geleden

Had ik zeker al gedaan ben alleen heel benieuwd hoe andere plus size mama's ...
Daar is dus al een heel topic over met heel veel ervaringen. Is ook nog actief meen ik. Zo jammer dat je hier niet kunt linken naar een ander topic.

6 jaar geleden

Gefeliciteerd met je zwangerschap! 🍀 Ik ben zelf ook 1.75 en woog 123 kil ...
Dankjewel ! Jij ook gefeliciteerd 🎉. Naast al mijn fruit smoothies en groente en fruit snacks en normaal avond eten heb ik soms ook dat de chocola niet veilig is haha. Ik merk wel dat mijn conditie met de week minder word en vooral veel last van mijn rug en na het werk van banden pijn. Ik stop dan ook in maart met mijn werk tot na de bevalling. Ik merk dat het dus best lastig is, want je moet toch eten voor 2 maar ook niet te veel. Bedankt voor je ervaring ik ben dus niet de enige fluffy mama 😋

6 jaar geleden

Hoihoi. Ben 1.75 en 127kg toen ik zwanger raakte van de 2de. Ben nu inmiddels 28+4. En ik draag een gezonde baby. Heb helemaal geen kwaaltjes. Diabetes test goed doorstaan. Wat ik wel een voordeel vind zijn de extra groei echo' s 🙈.

6 jaar geleden

Ik was bij de 1ste zwangerschap ook een stuk lichter. Alleen 6 weken na de geboorte van mijn dochter overleed mijn oma en toen ben ik in een enorme diepe dal beland. Niks kon mij meer schelen. Dus toen vlogen de kilo's er aan. Zodra ik bevallen ben van de 2de dan ga ik echt iets doen aan mijn gewicht.

6 jaar geleden

Reactie op CorneliaElsina

Hoihoi. Ben 1.75 en 127kg toen ik zwanger raakte van de 2de. Ben nu inmidde ...
Diabetes ben ik voor mijn zwangerschap ook nog op getest alles was goed alleen een hoof cholesterol maar daar kan ik nu niks aan doen omdat die medicatie niet gegeven mag worden tijdens een zwangerschap..... Ik heb 31 januari me eerste echo, duurt zooooo lang !

6 jaar geleden

Ik was bij de 1ste zwangerschap ook een stuk lichter. Alleen 6 weken na de ...
Jeetje dat is wel heftig zeg ! En je hormonen en dan nog een dierbare verliezen, ik kan me heel goed inbeelden dat je dan behoorlijk in een diepdal raakt ! Ik wil na de 2de ook er wat aan gaan doen heb zelfs na gedacht een maag verkleining.

6 jaar geleden

Diabetes ben ik voor mijn zwangerschap ook nog op getest alles was goed all ...
Je zal rond je 24 of 25ste week weer getest worden op diabetes. Vaak wordt zwangerschapsdiabetes dan ontwikkeld. Jaaa wachten op je 1ste echo duurt lang maar daarna gaat alles echt heeel snel en vliegen de weken voorbij 😅

6 jaar geleden

Jeetje dat is wel heftig zeg ! En je hormonen en dan nog een dierbare verl ...
Jaaa de hormonen vlogen overal heen. Ik gaf ook nog borstvoeding wat ook enorm slopend was. Ik heb het crisisteam van de GGD over de vloer gehad omdat ik rare gedachtes kreeg over mijn dochtertje van toen 2maand. Maar depresiviteit werd niet vast gesteld omdat ik nog goed at. Ik at eigenlijk veels te veel. Het was een enorm zware periode. Op een gegeven moment kreeg ik 4dagen in de week huishoudelijke hulp en iemand die mij hielp met mijn dochter. Het heeft een jaar geduurd voordat ik weer wat regie kreeg over mijn leven. Het is nu 3.5jaar geleden en ik merk tijdens deze zwangerschap dat ik weer veel ga piekeren over de laatste weken van mijn oma. Of ik toen iets over het hoofd heb gezien ofzo. Moet er voor waken dat ik niet weer in zo'n diep dal kom.

6 jaar geleden

Jaaa de hormonen vlogen overal heen. Ik gaf ook nog borstvoeding wat ook en ...
Wauw Wat een heftig verhaal, maar wat een onwijs sterke vrouw ben je vergeet dat nooit ! Ik kan dankzij Emdr weer medicijn vrij leven maar nu tijdens me zwangerschap merk ik ook dat ik begin te piekeren... ook ik ben bang een terug val te krijgen ! Maar laten we niet vergeten zowel jij als ik dat we het de eerste keer ook voor elkaar gebokst hebben ! Fijn om iemand nu te spreken die ook te kampen heeft met overgewicht en depressies... het speelt allemaal een rol en met die hormonen word het alleen maar aangesterkd

6 jaar geleden

Ik was 111 kilo bij start van mijn zwangerschap. Maar mijn "snack" eetlust is weg, dus ik ben een aantal kilo afgevallen al. Zit echter nog maar op week 9. Hoor wel wat ze erover te zeggen hebben eind deze maand 🤷‍♀️ Als ik meer ga eten komt het er toch net zo hard weer uit

6 jaar geleden

Reactie op Kiiirsten

Ik was 111 kilo bij start van mijn zwangerschap. Maar mijn "snack" eetlust ...
Hahaha, dat is wel een voordeel dat je snack eetlust weg is ! Wel heel vervelend dat als je wat eet dat je niks binnen houd ! Ik zelf ben af en toe misselijk en soms hele dagen maar nog geen een keer hoeven overgeven...

6 jaar geleden

Hoi dames, Er is een actief topic over overgewicht en zwangerschap :) Deze kan je vinden via de zoekbalk of via deze url: https://community.24baby.nl/forum/zwanger/zwangere-vrouwen-mer-overgewicht-GBLryo Zouden jullie het gesprek daar voort willen zetten? Dan zal ik dit topic sluiten. Heel veel succes allemaal 😘