3 Reacties

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb 4,5 jaar geleden op m’n 21e een trombosebeen en een longembolie gekregen nav een lange vlucht en pilgebruik. Zodra ik er achter kwam dat ik zwanger was, ben ik naar de huisarts gegaan. Nu moet ik mezelf elke dag injecteren met Fragmin om bloedklontering te voorkomen. Wel een heel gedoe dus 😩 maar ik heb pas nu weer met 36 weken een ziekenhuisafspraak en heb ook niks over een kous gehoord. Dus misschien valt het mee! Het is écht geen pretje, maar ik hoop er toch weer gezond uit te komen want een trombosebeen wil je niet twee keer....

5 jaar geleden

Hi! Ik heb een maand geleden trombose in m’n hoofd gekregen. Dus niet helemaal t zelfde als jou maar qua “ regels” denk ik wel Wordt nu met 39 weken ingeleid. (Over 2,5 week) ook tegen mij hebben ze gezegd bij een volgende zwangerschap vanaf t begin weer beginnen met bloedverdunners spuiten.. ivm weer kans op trombose In hersenen of been etc. En der komt idd behoorlijk wat bij kijken, Ik probeer me er niet zo druk over te maken met t idee dat T allemaal voor een goed doel is 😁 Hoe is jou bevalling gegaan? Geen rare complicaties gehad?

5 jaar geleden

Hoi! Ik heb in m'n vorige zwangerschap twee DVT's gehad in m'n been. Nu zwanger van nummer 2. Ik injecteer bij mezelf elke dag bloedverdunners en sta onder controle bij de verloskundige. Elke 3 maanden zo ongeveer heb ik controle bij de internist voor het prikken. Mijn bevalling is medisch, maar dat was de vorige keer ook zo. Ik heb daarbij geen complicaties gehad. De steunkous heb ik wel, maar dat komt omdat de trombose schade heeft veroorzaakt in m'n been die blijvend is. Dus afgelopen zomer, toen ik niet zwanger was, had ik de kous ook nodig. Ik ben er nog en m'n kindje is gezond. Ik heb er alle vertrouwen in dat het ook nu weer goed komt! 🍀