11 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb nooit een buikband gedragen, maar bij mij heeft het echt maanden geduurd voordat mijn buik weg was. Is helaas nooit meer geworden als ervoor maar ik was ook best veel aangekomen tijdens de zwangerschap. Heeft denk ik wel bijna een jaar geduurd voordat het zo was dat ik oké met mijn buik was. Maar dit scheelt heel erg per persoon en ik hoor veel vaker dat dit erg tegenvalt zo kort na de bevalling, dus geef de moed nog zeker niet op dat het goed komt 😉

5 jaar geleden

Ik ben geneigd om te denken dat zo'n buikband ervoor zorgt dat je (buik)spieren minder hoeven te werken. Maar ben geen deskundige. Zeven weken is echt heel erg kort! Ontzwangeren duurt minstens 9 mnd en vaak langer. Je bent echt niet te laat. Ik zou je lijf juist nog (veel) meer tijd geven om zélf te herstellen.

5 jaar geleden

Ik dacht dat het puur voor comfort was die buikband. Als je last hebt van je uitgerokken buikspieren na de bevalling geeft ditbondersteuning. Het is niet om je buikje weg te krijgen als ik het goed begrijp toch?

5 jaar geleden

Dank voor jullie reacties. Waarschijnlijk ben ik inderdaad nog te vroeg haha. Maar gezien ik over 2 weken moet werken en ik nog niet eens in mijn eigen kleding pas wilde ik er toch eens naar vragen. Wat ik van mijn schoonmoeder begreep is dat ze vroeger gelijk na de bevalling zo’n band om kregen. Ik twijfel of je spieren er echt lui van worden gezien er hier ook wisselend wordt gesproken. Het geeft inderdaad ondersteuning en zorgt dat je spieren weer sneller naar elkaar groeien waardoor je buik dus krimpt. Ik zal een foto bijvoegen van mijn buik. In het kader van delen is helen. Plus het feit dat ik vind dat er wel meer aandacht voor mag komen hoe je lichaam eruit ziet na een bevalling. Ik schipper nog al tussen “ik heb 9 maanden een kind gebaard waar ik onwijs trots op ben” & “ik wil gewoon weer echt mezelf zijn”

5 jaar geleden

Ik weer niet goed wat een buikband is of doet... maar ben op 6 weken gestart met postnatale sessies bij de kinesist. Daar werken ze aan core versterking en bekkenbodem. Heel goed voor je houding en je "natuurlijke korset" 😊 knap trouwens dat je een foto durft plaatsen. Ik denk dat het niet abnormaal is je buik.. bij mij was het vanzelf wat sneller weg (nog wel slap hoor!) maar ik geloof dat dat vooral door de borstvoeding komt... Voel me soms echt leeggedronken...

5 jaar geleden

Ik had meteen na de bevalling zij. Band gedaan zodat je geen hangbuik krijgt . Het bevordert het terug brengen van de baarmoeder . En het helpt ook nog een je organen daarbij. Ik had hem ongeveer 2 maanden aan gedaan .

VRIEND

5 jaar geleden

Hi, ik zou het eerder in de hoek van fysiotherapie zoeken en misschien wat corrigerend ondergoed als je het vervelend vindt dat ze je buik zien op je werk. Maar je bent nog steeds aan het herstellen, vergeet dat niet.

5 jaar geleden

Ik ben inderdaad onder behandeling van een bekkenbodem fysio. Ik zal het haar eens voorlegen, wist namelijk niet dat dat kon. Had altijd gedacht dat ik weer snel terug in mijn 'oude' lichaam zou zijn.. beetje onderschat hahah :P maar goed het is wel storend want ik kan mijn eigen kleren niet aan, enkel positie kleding.. misschien van de week maar eens een winkel afspraak plannen om eens wat normale kleding te kopen wat afkleed...

5 jaar geleden

Misschien is 't boek "how about mom" wat voor je. Gaat over allemaal dingen met name na de bevalling waar mensen vaak niet over praten. Waaronder die flubberbuik die je soms nog kei lang kan hebben, en als je "pech hebt" blijft houden. Huid kan ook in die mate uitgerekt zijn dat die huid niet meer helemaal terug trekt. In dit boek lees je heel veel over ontzwangeren. Dat duurt echt minstens 9 maanden. Werd zelfs bij mijn vk gezegd dat 't minstens 9 a 12 maanden duurt en ze ook afraden, om die reden, in die tijd zwanger te worden van een 2e. Omdat je lijf nog zo moet herstellen, niet alleen qua spieren, ook qua hormonen.

5 jaar geleden

Ik ben een jaar geleden bevallen en dat is nog duidelijk te zien geef he lichaam de tijd om te herstellen je hebt een kind gekregen.

5 jaar geleden

Reactie op Rosanna

Dank voor jullie reacties. Waarschijnlijk ben ik inderdaad nog te vroeg hah ...
Hallo, Ik herken me heel hard in jouw "verhaal". Ik ben ook bijna 7w geleden bevallen (wel met keizersnede en een week erna nog een buikoperatie gehad) en mijn buik ziet er ook ongeveer zo uit. Ik draag dan ook nog mijn zwangerschapsbroek en zoveel mogelijk losse bloesjes. Maar is geen fijn gevoel he.