9 Reacties
vorig jaar
Ik werk als zzp operatie assistent. Ik hou ook mijn poot stijf, want belasting/overheid gaat echt wel inzien dat dit alles behalve de zorg goed doet en de zware tekorten alleen nog maar erger worden. Ik ben momenteel zwanger en ga eind maart met verlof. Gelukkig zijn er nog genoeg ziekenhuizen en privé klinieken afhankelijk van zzp’ers dus ik heb nog genoeg werk eerste 3 maanden. Daarna zie ik wel hoe en wat t gaat worden met die nieuwe regels en wetten.
Wat ik wel veel hoor van ziekenhuizen dat ze geen nieuwe zzp’ers meer aannemen, en hopen dat er detacheerders komen die de zzp’ers moeten gaan ‘vervangen ‘. Want ziekenhuizen die blijven werken met zzp’ers moeten wel laten zien aan de belasting dat ze bezig zijn met het vervangen van de zzp’ers.
vorig jaar
Dus ik ben bang dat het lastig is om aan opdrachten te komen vooral aan t begin van 2025. Misschien dat detacheren iets voor jou is, tot die tijd afwachten wat er gaat veranderen!? En wellicht kan je altijd erna nog gaan zzp’en!
vorig jaar
Dus ik ben bang dat het lastig is om aan opdrachten te komen vooral aan t b ...
Jaa lastig he!! Ik heb idd zzp even uit mijn hoofd gezet. Al hoewel ik mij afvraag hoelang ze dit zo streng gaan handhaven. Want sommige sectoren gaan hier waarschijnlijk echt aan onderdoor. Ik zit inderdaad te denken aan detacheren of flexibel in loondienst via een bureau. Wil graag mijn eigen diensten bepalen want met 2 kleine kinderen wordt het voor mij lastig alle diensten te draaien en wi het daarbij ook niet. Heb inderdaadnook gehoord dat veel ziekenhuis e.d gaan afschalen of stoppen met inzetten van zzp’ers. Want ze lopen anders teveel risico helaas
vorig jaar
Puur uit interesse: wat maakt dat jullie de overstap maken naar zzp en niet in loondienst willen blijven?
Mijn persoonlijke mening is namelijk dat ik het oncollegiaal vind 😅 wel de lusten, niet de lasten. En draagt dit ook niet best wel bij aan de steeds duurder wordende zorg?