9 Reacties
vorig jaar
Ik werk als zzp operatie assistent. Ik hou ook mijn poot stijf, want belasting/overheid gaat echt wel inzien dat dit alles behalve de zorg goed doet en de zware tekorten alleen nog maar erger worden. Ik ben momenteel zwanger en ga eind maart met verlof. Gelukkig zijn er nog genoeg ziekenhuizen en privé klinieken afhankelijk van zzp’ers dus ik heb nog genoeg werk eerste 3 maanden. Daarna zie ik wel hoe en wat t gaat worden met die nieuwe regels en wetten.
Wat ik wel veel hoor van ziekenhuizen dat ze geen nieuwe zzp’ers meer aannemen, en hopen dat er detacheerders komen die de zzp’ers moeten gaan ‘vervangen ‘. Want ziekenhuizen die blijven werken met zzp’ers moeten wel laten zien aan de belasting dat ze bezig zijn met het vervangen van de zzp’ers.
vorig jaar
Dus ik ben bang dat het lastig is om aan opdrachten te komen vooral aan t begin van 2025. Misschien dat detacheren iets voor jou is, tot die tijd afwachten wat er gaat veranderen!? En wellicht kan je altijd erna nog gaan zzp’en!
vorig jaar
Dus ik ben bang dat het lastig is om aan opdrachten te komen vooral aan t b ...
Jaa lastig he!! Ik heb idd zzp even uit mijn hoofd gezet. Al hoewel ik mij afvraag hoelang ze dit zo streng gaan handhaven. Want sommige sectoren gaan hier waarschijnlijk echt aan onderdoor. Ik zit inderdaad te denken aan detacheren of flexibel in loondienst via een bureau. Wil graag mijn eigen diensten bepalen want met 2 kleine kinderen wordt het voor mij lastig alle diensten te draaien en wi het daarbij ook niet. Heb inderdaadnook gehoord dat veel ziekenhuis e.d gaan afschalen of stoppen met inzetten van zzp’ers. Want ze lopen anders teveel risico helaas
vorig jaar
Puur uit interesse: wat maakt dat jullie de overstap maken naar zzp en niet in loondienst willen blijven?
Mijn persoonlijke mening is namelijk dat ik het oncollegiaal vind 😅 wel de lusten, niet de lasten. En draagt dit ook niet best wel bij aan de steeds duurder wordende zorg?
Nogmaals; uit interesse stel ik deze vraag, ben vooral benieuwd naar jullie overwegingen in deze en hoe jullie dit zien.
vorig jaar
Reactie op RKM2324
Jaa lastig he!! Ik heb idd zzp even uit mijn hoofd gezet. Al hoewel ik mij ...
Je ziet nu wel dat detacheren ook steeds flexibeler word! Je kan van te voren aangeven dat je bijv geen diensten wilt draaien, of op een bepaalde dag. Je kan gemakkelijker meer vrij nemen waarbij deels betaald/deels onbetaald verlof. Ik denk dat het sowieso ergsnel weer gaat veranderen!
vorig jaar
Reactie op Marietje22
Puur uit interesse: wat maakt dat jullie de overstap maken naar zzp en niet ...
Oh heel veel redenen. Ten eerste ik ben/was ik de nacht diensten zat, mijn ritme gaat er niet goed op en slapen in piket kamers is voor mij een nachtmerrie. Daarnaast hou ik van reizen en heb ik geen vast aantal vakantie dagen (als je inloondienst langer vrij wil dan 4 weken is dat vaak niet mogelijk). Verder is het ontzettend leuk om op meerdere plekken te kunnen werken. daarnaast heb ik persoonlijk niet zoveel vertrouwen in de pensioenfonds, dus dat ik nu mijn eigen pensioen kan regelen vind ik ontzettend fijn. Verder kan ik het makkelijker combineren met mijn eigen bedrijf. En uiteraard verdiend het lekker! Als zzp’en niet meer mogelijk is in de zorg, ga ik uit de zorg. En verder staan er zoveel vaste collega’s te springen om zzp’ers! Heb nooit scheve ogen gehad. Op elke plek kom ik in een warm bad, maarja niet gek als elk team waar ik in terrecht kom maar bestaat uit +/- 20% loondienst personeel. Verder denken veel mensen dat zzp’ers ontzettend duur zijn, maar nee die zijn goedkoper dan loondienst personeel. Ik meld mij nooit ziek, en ik ken genoeg plekken waarbij loondienst personeel regelmatig ziek is/deels arbeidsongeschikt etc etc. Verder hoeven de ziekenhuizen voor mij geen verzekeringen en pensioen af te dragen! Daardoor zijn zpp’ers goedkoper dan loondienst personeel/detacheerders.
vorig jaar
Oh heel veel redenen. Ten eerste ik ben/was ik de nacht diensten zat, mijn ...
Correctie* Daardoor zijn zzp’ers goedkoper dan detacheerders, en ongeveer even duur als loondienst personeel