50 Reacties

8 maanden geleden

Eerste gedachte hoor en heb er geen ervaring mee, maar gaan haar benen dan niet heel snel knel zitten door gebrek aan ruimte?

8 maanden geleden

Dat dacht ik ook meteen. Onze dochter is nu ongeveer 90 cm. We hebben haar sinds deze week toch omgedraaid omdat ze steeds bleef aangeven dat ze niet lekker zat. Snapten we ook, haar benen zaten al klem. Weet dat achterwaarts wat veiliger is, maar fijn zitten is ook belangrijk.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Eerste gedachte hoor en heb er geen ervaring mee, maar gaan haar benen dan ...
Het korte antwoord is; nu niet, nee :) Kinderen kunnen echt heel lang achterwaarts vervoerd worden en hebben (gelukkig!) hier nog niet last van zoals wij :)

8 maanden geleden

Reactie op Saar1987

Dat dacht ik ook meteen. Onze dochter is nu ongeveer 90 cm. We hebben haar ...
Ok. Die van ons niet. Vandaar m鈥檔 vraag voor mensen voor tips voor een autostoeltje 馃槀

8 maanden geleden

Autostoel Emerald 360 S Tonal Graphite kan volgen mij, maar check vooral even goed achteruit blijven staan en is geschikt tot 12 jaar

8 maanden geleden

Er zijn stoeltjes die je 360 graden kunt draaien. Dan kun je dus zowel voor als achteruit vervoeren. Al lijkt me het punt daar al eerder is genoemd ook niet onbelangrijk. Als benen klem zitten en je krijgt een ongeluk, heb je toch een veel grotere kans op gebroken benen lijkt mij? Dus ben wel benieuwd waarom je nog achterwaarts vervoerd.

8 maanden geleden

Reactie op maria94

Er zijn stoeltjes die je 360 graden kunt draaien. Dan kun je dus zowel voor ...
Achterwaarts vervoeren is bewezen altijd veiliger. Bij een ongeluk is het letsel veel minder ernstig dan als je voorwaarts vervoerd wordt. Om het heel lullig te zeggen; liever een gebroken been dan heftig nekletsel..

8 maanden geleden

Reactie op Bloomertje

Autostoel Emerald 360 S Tonal Graphite kan volgen mij, maar check vooral ev ...
Dankjewel! Ik ga er naar kijken!

8 maanden geleden

Reactie op LIH

Achterwaarts vervoeren is bewezen altijd veiliger. Bij een ongeluk is het l ...
Dat geldt voor kleine kindjes? Op een bepaald punt zijn ze sterk genoeg om voorwaarts te zitten. De andere reactie hier deed me denken aan een krantenartikel en aflevering van greys anatomy. In het krantenartikel is de vrouw volledig verlamd door met haar voeten op het dashbord te zitten tijdens een ongeval. In de aflevering ging de vrouw dood doordat haar knie毛n in haar lichaam terecht kwamen. Lijkt me een gelijke situatie te riskeren als je kindje met de voeten tegen de stoelleuning aanzit? Als het echt veiliger is zouden alle stoelen nog achterwaarts moeten worden en zouden dat de enige zijn die je vindt?

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Dat geldt voor kleine kindjes? Op een bepaald punt zijn ze sterk genoeg om ...
Ik ben niet echt op zoek naar een discussie hier.. ik heb genoeg over veiligheid gelezen om deze keuze te maken. Daarom vraag ik om tips en niet om ongevraagde meningen hierover. Als je 1 minuutje googelt hierover vindt je al genoeg informatie.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Bovendien denk ik dat studies iets betrouwbaarder zijn dan afleveringen van Grey鈥檚 Anatomy.

8 maanden geleden

Ik zou eens gaan kijken naar het Zweedse merk Axkid.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

8 maanden geleden

Reactie op LIH

Bovendien denk ik dat studies iets betrouwbaarder zijn dan afleveringen van ...
En een krantenartikel van een waargebeurd ongeluk... Niet dat ik zeg dat dit gaat gebeuren en weet niet of het effect gelijk is. Maar de aflevering van greys anatomy is waar ik het zag, het is alleen helaas geen volledig verzonnen verhaal. Internet staat vol met soortgelijke ongevallen.

8 maanden geleden

Tegenwoordig wordt inderdaad gezegd dat achterwaarts vervoeren veiliger is dan voorwaarts tot 4 jaar. Maar je kunt kinderen blijkbaar wel beter voorwaarts vervoeren vanaf 15 kg en/of vanaf 105 cm. Dus ik zou in het geval van ts wel adviseren om naar voorwaarts te gaan.

8 maanden geleden

Reactie op Ikigai

Nee dat is totaal niet gelijk.. Misschien bij de feiten houden en niet vergelijken met een volwassene lichaam die de benen op plaatsen steekt die in moeten deuken bij een ongeluk. Kind zit andersom en wordt in de stoel gedrukt, benen vliegen mee in diezelfde richting. Achteruit vervoeren is veilig, kinderen hebben weinig last van de benen (mijn zoon is 4 en nog nooit over gehoord)

8 maanden geleden

Reactie op Zwaantjee

Ik zou eens gaan kijken naar het Zweedse merk Axkid.
Ah goeie tip! Thanks! :)

8 maanden geleden

BeSafe of Axkidd inderdaad. Maar je hebt wel een grote auto nodig, bij onze station past het niet.

8 maanden geleden

Nee dat is totaal niet gelijk.. Misschien bij de feiten houden en niet verg ...
Ik zie een auto van achter inrijden en de benen zo ook volledig geplet worden. Kans is klein natuurlijk

8 maanden geleden

Reactie op Logootje

Tegenwoordig wordt inderdaad gezegd dat achterwaarts vervoeren veiliger is ...
Ik kan nergens vinden waarom het beter zou zijn voorwaarts te vervoeren en alleen bewijzen dat zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren altijd veiliger is. Jouw advies is dus nergens op gebaseerd of mis ik iets? Anyway, ik val weer in discussie dus ik stop maar weer en wacht wel op meer tips 馃槄