4 Reacties

één jaar geleden

Vervelend zeg. Er heerst van alles, dus misschien heeft ze toch nog een ander virus erbij te pakken. Ik snap wat je zegt over het eetpatroon veranderen, maar ik zou juist kiezen voor meer vezels. Die houden vocht vast en maken de ontlasting vaster, zorgen voor een goede darmwerking. Zou daarnaast misschien ORS-junior geven. Lukt het nog om haar genoeg te laten drinken, genoeg plasluiers? Als je daarover twijfelt even overleggen met je huisarts.

één jaar geleden

Thanks, ja papa wilde per se minder vezels geven, maar ik zie nu idd dat je juist vezels (èn vet) moet geven. Sowieso lukte zijn idee niet echt, want dat kind moest en zou banaan hebben en pikte de linzen uit mijn bord, kindjes weten wat goed voor hen is... Plassen en drinken gaat goed en ze vraagt ook veel bv.

één jaar geleden

Reactie op KlaraE

Thanks, ja papa wilde per se minder vezels geven, maar ik zie nu idd dat je ...
Fijn dat drinken en plassen goed gaat. Met vet zou ik wel oppassen, dat kan juist ook wat laxerend werken. Veel succes

één jaar geleden

Had ons dochtertje (14 maand) ook! Ze had 2 weken lang een soort buikgriep met diarree, niet willen eten en moeite met slapen. Na 2 weken was ze weer beter maar de diarree ging nog bijna 2 weken langer door! Dus in totaal had ze ruim 4 weken (gele) diarree. Wij zijn bij de huisarts geweest, zij zei dat het vanzelf overging en dat diarree veel langer kan duren omdat de hele darmflora van slag is en dat duurt langer voordat dat weer hersteld is.