8 Reacties
3 dagen geleden
Onze dochter was met 24 maanden te zwaar, +2.5 lijn.
Half jaar later weer een afspraak. Net na de feestdagen, hoe verzin je het. Met alle adviezen en vooral ook meer bewegen toch gelukt. Ruim 3 cm in lengte gegroeid, slechts 200 gram zwaarder in gewicht. Weer netjes op haar eigen lijntje wat ze sinds de geboorte had.
Was jouw zoon altijd al op deze lijn aan je groeien? Dan vindt ik 19 maanden wel vroeg om te gaan afvallen ivm babyvetjes.
Bij ons zeiden ze ook dat ze voor 2 jaar daar niet echt iets over gaan zeggen.
2 dagen geleden
Hij heeft met zijn gewicht wel altijd rond +2,5 gezeten, maar sinds de laatste keer voor het eerst boven de grafiek.
Ik wil hem niet laten afvallen, maar net zoals jullie wel graag dat hij wat meer in de lengte groeit als in gewicht.
Welke adviezen hebben jullie gekregen naast meer bewegen?
2 dagen geleden
Hoe actief is hij al in zijn lopen?? Vaak als ze echt veel gaan bewegen zie je de babyvetjes ook al wat verdwijnen. En zoals de andere schrijven als ze de lengte ineens weer inschieten trekt dat heel snel weer gelijk in de grafiek!
En het klinkt misschien heel stom, maar hoe vaak komt het voor dat je nee moet zeggen omdat een ander kindje wat lekkers krijgt? Probeer ook eens ja te zeggen anders word iets lekkers dalijk een obsessie als hij wat ouder word!
2 dagen geleden
Reactie op AliesM
Hij heeft met zijn gewicht wel altijd rond +2,5 gezeten, maar sinds de laat ...
Vooral ook veel adviezen over verborgen suikers.
Knijpfruit niet meer in huis gehaald.
Gewoon yoghurt als toetje en niet teveel vla of andere suiker bommen.
Bruin of volkoren brood.
In plaats van koekje in de middag een cracker met smeerkaas of iets anders hartigs.
Water drinken interessanter maken.
Melk verder afbouwen.
Eiwitten introduceren, bijvoorbeeld een snoep kaasje of iets van kip.
Maar ook gewoon minder vaak bijzonderheden meebrengen van de winkel. Onze dochter is gek op donuts en croissants. Dat was in de zomervakantie vlak voor het wegen een beetje wekelijks traditie. Even goed bewust worden.
Onze dochter lust heel graag ijs, als je haar de wil laat eet ze gerust een cornetto. Dus die liggen elders in de diepvries. Voor haar oog alleen waterijsjes.
2 dagen geleden
CB kijkt altijd alleen maar naar cijfers en niet naar de rest. Zeurt zodra deze niet precies midden op de curve zit. Als ie z’n pad volgt en gezond eet zou ik het naast je neerleggen. Lekker veel op pad zodra hij goed mobiel wordt/is.
Mijn dochter voor medische redenen na geboorte op +1 gezet. En volgt al 5 jaar lang haar lijntje. Als ze gemeten wordt in ziekenhuis wordt er gezegd dat ze mooi gezond gewicht heeft en bij CB zeggen ze dat ze wel wat te zwaar is.
Als je haar ziet zie je gewoon een gezonde kleuter. De grootste ‘grap’ is: haar tweelingzusje groeit en komt even veel aan per meting. Maar is vanaf de start 500 gram lichter en dus volgens CB wel een mooi gewicht heeft.
2 dagen geleden
Trekt wel bij. Als je gezonde voeding en normale porties geeft, kan je niks anders doen lijkt me. Maar waarom vind je het lastig om nee te zeggen als hij een ander ziet eten? En waardoor is die focus op eten er? Hoe benader je eten?