13 Reacties
één jaar geleden
Wanneer ging je kindje over van 2 naar 1 dutje? Bijna 2 is wel jong maar het kan wel. Van wanneer tot wanneer slaapt ze als ze wel slaapt?
Het kan ook even een periode zijn, mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden slaapt soms wel en soms niet in de middag. Als hij niet slaapt heeft hij wel even 2 uur rust. Hopelijk werkt dat voor jullie ook!
één jaar geleden
Reactie op Manon213
Wanneer ging je kindje over van 2 naar 1 dutje? Bijna 2 is wel jong maar he ...
Van 2 naar 1 dutje was bij 14 maanden. Ook heel vroeg. Toen viel ze ook tegen 22:00 pas in slaap. Dat was haar signaal om naar 1 dutje te gaan.
Ik leg haar elke dag rond 12:30 in bed voor het dutje. Dan slaapt ze (als ze slaapt) meestal wel rond 13:00/13:30 en dan tot 14:30-15:00.
Hier rust ze niet. Ze gaat staan. Schreeuwen. Alles uit bed gooien etc. Ze is vooral bezig met niet slapen. Zo vermoeiend.. zowel voor haar als voor mij😅
één jaar geleden
Bij ons gaat dat met periodes zo, duurt dan een weekje of twee en dan is het weer een tijdje goed. Maar wel doodop ‘s avonds als hij niet geslapen heeft.
Ik probeer het even op de normale tijd maar als het niet lukt, haal ik hem uit bed. Dan doen we later op de middag nog een poging, of ik doe iets waarvan hij ontspant of in slaap valt. Bijv even autorijden of fietsen, even tv aan en op de bank zitten.
één jaar geleden
2 jaar slaapregressie! Wel gewoon op bed leggen. Slaapt ze niet rust ze toch uit. En gewoon op haar gewoonlijke tijdstip op bed leggen savonds. Zou behoud ze haar voorspelbaarbeid tijdens een lastige fase. Duurt ongeveer 2 tot 6 weken. Hier destijds 2 weekjes geduurd toen was het over. Slaapt smiddags gewoon weer 1.5 a 2 uur en valt savonds gewoon in slaap binnen 15min. Ze is nu bijna 27 maanden. Wel kan ze als we een dagje weggaan vrij makkelijk haar middagdutje overslaan voor een dag. Dit heeft geen effect meer op haar nachtrust/humeur! Maar helemaal zonder is echt nog te heftig 😊
één jaar geleden
Reactie op Sunflower94
2 jaar slaapregressie! Wel gewoon op bed leggen. Slaapt ze niet rust ze toc ...
Zou het de slaapregressie zijn? Wij zijn al dik 1,5 maand hiermee bezig🥲.
Wel is ze nu steeds vaker aan het staan en lopen langs de meubels en met de babywalker. Ze loopt nog steeds niet los maar zal niet lang meer duren hoop ik.
één jaar geleden
Hier een 21 maand oude eigenwijze dreumes die ook niet smiddags slaapt. Tenzij we net op dta moment in de auto zitten.
Ze slaapt al ruim 2 maand niet meer smiddags. En slaapt van (ongeveer) 20:00 tot 8:30. Dus kheb verder niks te klagen :) behalve dat ik nu door zwangerschap wel eens de middagdutjes zou willen 🤣
één jaar geleden
Reactie op Karindg
Is ze smiddags humeurig doordat ze dr slaapje mist?
Oooh en hoe…
Humeurig is nog zacht uitgedrukt🥲
één jaar geleden
Reactie op minke2020
Mijn kinderen stoppen ook net voordat ze 2 zijn met slapen. Ik kijk altijd ...
Ik hoop zo dat dit een fase is.. ik heb die dutjes nodig😳
één jaar geleden
Reactie op Karindg
Dan heeft ze het dus wel nodig. Gewoon blijven volhouden en wachten tot dez ...
Ja ik heb geen keuze haha😅