29 Reacties

vorig jaar
Ik zou eerder kijken of er een buurmeisje ofzo is als iemand vanaf internet.

vorig jaar
Zou even kijken of je iemand in je netwerk kan vinden. Ik vind persoonlijk 13/14 te jong (en paste zelf ook op met 12 en was best “verantwoordelijk” voor die leeftijd, maar bij nood had ik het niet geweten). Bedenk ook dat als er iets is je kindje zelf nog niet kan vertellen wat er is. Je kunt overigens rustig later weggaan. Soms is het ook voor opa’s en oma’s “saai” oppassen en aan hun de keuze of ze dat ook goed vinden. Misschien buren die een babyfoondienst kunnen draaien?

vorig jaar
Wij hebben ons aangemeld via de app Sitley en daar een hele leuke meid gevonden om op te passen. Wel eerst natuurlijk een kennismaking gepland en een keer een paar uurtjes samen met ons zoontje naar de speeltuin geweest zodat hij kon wennen aan haar en ik een indruk van haar kon krijgen.

vorig jaar
Is het iemand uit de buurt?
Ik vind overigens 13/14 nog wel erg jong. Ik zou vanaf een jaar of 17/18 oké vinden.

vorig jaar
Wij hebben ons aangemeld via de app Sitley en daar een hele leuke meid gevo ...
Dit hebben wij ook gedaan. Via Charly cares. Ze komt nu regelmatig oppassen 🥰

vorig jaar
Ik heb kort een oppas meisje gehad van 16 via Facebook. Wel contact ook met haar moeder gehad, die wou beschikbaar zijn als backup voor als er wel echt iets was.

vorig jaar
Absoluut niet. Te jong én niet bekend. Ik zou tenminste willen weten wie het is en hoeveel verantwoordelijkheid diegene heeft. Dus ik zou via via op zoek gaan!

vorig jaar
Nee zou ik niet doen. Zeker niet zo jong. Toch minimaal 16 jaar, liever 17 of 18.
Ik heb vroeger wel op buurkinderen gepast. Voordeel is dat je ze vaak al een beetje kent en even kennis kan maken met de ouders. In geval van nood kunnen ze dan ook op ouders terugvallen.
Is dat bij jullie niet mogelijk?

vorig jaar
ik persoonlijk zou het niet doen. mijn moeder of schoonmoeder past ook wel eens op en dan ligt dochter ook al op bed. ik voelde mij ook altijd verplicht om dan eerder uit huis te moeten zodat oma ook tijd alleen met de kleine heeft. en achteraf maakte ik mij druk om niks. beide hadden ze zoiets van of ik nu bij jullie op de bank zit of bij mijzelf. en vaak vinden ze het ook wel even lekker. merk ik🤣baas over de afstandsbediening en even niks.

vorig jaar
Iemand van internet zou ik niet zomaar doen, maar is er niet een buurjongen of meisje die dit wil doen?
Dan zijn de ouders vaak altijd in de buurt.
Ons buurmeisje verzorgde eerst onze katten als we een weekendje weg gingen. Nu ze wat ouder is past ze ook af en toe een avondje op ons zoontje

vorig jaar
Reactie op Vanessa94
die van ons is 12. ligt ook de persoon zelf!
Uiteraard is de ene puber de andere niet. Maar ik denk dat de meeste 12-jarigen niet adequaat reageren als er echt iets aan de hand is. En dat kan altijd gebeuren.

vorig jaar
Ik heb wel een oppas van het internet (sitly) en wegens een verhuizing nieuwe gezocht (een vaste + backup). Tot nu toe goede ervaringen mee, maar vind het zelf een wereld van verschil als iemand al 16 of boven de 20 is 😅 mijn voorkeur gaat toch uit naar iemand die ouder is en verantwoordelijkheidsgevoel/levenservaring heeft, maar aan de andere kant. Je kan het altijd een kans geven. Je kan altijd even kletsen en kijken wat je gevoel zegt. Eerste keer is altijd even vreemd, maar dat kan je opbouwen.

vorig jaar
wij hebben een oppas oproep via fb gedaan.. en er komen gekken op af hoor. we hebben rare ervaringen mee gehad met een aantal, tijdens sollicitatie ronde. 1tje heeft t huis onder gespuugd, en wilde t gesprek nog laten vervolgen om vervolgens weer te spugen. en de ander dook meten op ons kindje af. pleurde haar jas op de grond en zoef op t kind gericht. net even voorstellen of iets..
gelukkig wel 1 tussen gezeten. hebben wij nu ook hele fijne ervaring mee. ze is 23 en heeft verstand van kinderen. we betalen haar altijd wat extra omdat ze.minder per uur vraagt. en als kindje wakker is dan geven we ook een stuk meer uit ons zelf.