11 Reacties

14 dagen geleden

Kinderen zijn altijd anders zonder hun moeder erbij. Mijn zoon heeft hele andere gewoonten en rituelen als hij bij opa en oma is dan bij ons..hij kan dit prima scheiden en doet het er goed op. Opa en oma komen er vast wek uit met haar.

14 dagen geleden

Go with the flow mama. Het gaat waarschijnlijk super goed! Gewoon vragen of oma even wil laten weten als de kleine ligt. Eventueel met een fotootje.

14 dagen geleden

Gewoon loslaten. Snap dat 't spannend is, ik heb in dezelfde situatie gezeten maar dan overdag, maar meer kun je niet doen. Hier pakte het helaas slecht uit, zelfs met oefenen, en heeft hij dus buiten huis zonder mijn vriend of mij nooit goed geslapen, maar als het niet gaat heb je d'r toch zo opgehaald? Of ga je er naartoe en blijf je daar slapen. Dan weet je dat ook weer. Ook fijn toch?

14 dagen geleden

Reactie op Girafje

Gewoon loslaten. Snap dat 't spannend is, ik heb in dezelfde situatie gezet ...
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad contact houden en vragen of ze even bij haar blijven zitten tot mijn dochtertje lekker slaapt. En wat later naar bed zodat ze zeker weten moe is. Ik en mijn vriend zijn die avond zelf ook weg. Als het nodig is dan komen we wel naar huis natuurlijk. Ik zou er wel van balen want ik ben sinds de geboorte welgeteld 2 avonden weggeweest 😂 Nu zwanger van een 2e en 3e dus grote kans dat ik straks ook in het ziekenhuis huis moet blijven na de bevalling. Dan is ze ook aangewezen op mijn vriend en opa en oma.

14 dagen geleden

Wij hebben de afgelopen maanden ook een paar keer geoefend met ons zoontje van 2. Wat hier hielp was om hem goed voor te bereiden dat hij bij z’n oma ging slapen. Samen de tas met slaapspullen inpakken. Toen m’n moeder hem in bed legde, moest hij even huilen en toen heeft ze hem getroost. Hij zei toen dat hij t een beetje spannend vond. Toen heeft m’n moeder tegen hem gezegd dat t ook een beetje spannend is om ergens anders te slapen maar dat t zo weer ochtend is en papa en mama hem dan weer komen ophalen. Dat als er iets was, zij hem zou troosten. Dat hielp heel goed en toen is hij in slaap gevallen en heeft de hele nacht doorgeslapen. De volgende ochtend was hij zo ontzettend blij toen we hem gingen halen, was fijn ❤️

14 dagen geleden

Ik begrijp helemaal je spanning. Zelf valt mijn dochtertje van bijna 2 ook altijd aan de borst in slaap en drinkt ze ‘s nachts ook nog meerdere keren. Toen ze 1.5 was ging ze voor het eerst logeren en ik heb er echt wakker van gelegen, maar ze deed het super! Oma heeft haar eigen manier en dat begrijpt ze blijkbaar heel goed. Inmiddels is ze een aantal keer geweest en het gaat heel erg goed. Ik weet zeker dat het wel goed komt! Kinderen kunnen heel goed op andere plekken andere rituelen hebben. Laat je ons weten hoe het ging? En geniet er van ☺️

14 dagen geleden

Probeer het los te laten. Ze hebben zelf ook kinderen opgevoed en naar bed gebracht. Wat is het ergste dat kan gebeuren? Dat niemand slaapt, behalve jullie 😉. Komen ze ook wel weer overheen

13 dagen geleden

Geniet van je avond/nacht. Kom helemaal goed bij opa en oma❤️

13 dagen geleden

Mijn zoontje is pas uit logeren gegaan bij 2 jaar en drie maanden, omdat ik in het ziekenhuis moest blijven, ivm inleiding en bevalling, voor 2 nachtjes. Hij was altijd op bed gelegd door mij of mn vriend en wij hadden beide nogal een uitgebreid bed ritueel, gewoon omdat ik het fijn vond en hij was geen makkelijke slaper. Mijn moeder heeft hem geprobeerd op bed te leggen, maar dat was huilen en daarna is hij bij haar op de bank in slaap gevallen en heeft ze hem in zijn bed kunnen leggen of bij haar op bed en heeft hij uiteindelijk prima geslapen. Dus ik ben wel fan van het principe doen wat werkt 😅

12 dagen geleden

Nou net opgehaald bij opa en oma, en het is helemaal goed gegaan! Ze is wat later naar bed gebracht dan normaal en had wel even geklaagd maar heeft lekker de nacht doorgeslapen daarna. Dit geeft voor mij zeker wat rust voor later 😊

12 dagen geleden

Reactie op MamaEm

Nou net opgehaald bij opa en oma, en het is helemaal goed gegaan! Ze is wat ...
Wat fijn!