34 Reacties

één jaar geleden

Zo een van Thule? Dat is ook meteen een kinderwagen dat lijkt mij superhandy!

één jaar geleden

Ik heb een electrische bakfiets (tweedehands) en ik vind het echt ideaal! Mn zus heeft altijd een fiets kar gehad achter de fiets (is natuurlijk stuk goedkoper) maar als je kindje wat groter is of je hebt er twee is dat best zwaar fietsen met een gewone fiets.

één jaar geleden

Ik heb een lovens bakfiets en vind het ideaal. Het is lastig om “advies” te geven want een fietskar heb ik nooit gebruikt. Wat ik ideaal vind aan m’n lovens is de grote bak waar m’n kind goed in zit en waar hij lekker naar buiten kan kijken. het fiets heel fijn en stabiel. Of dat anders is met een kar, geen idee. Voor wbt de supermarkt, m’n lovens pak ik ook als ik alleen fiets. Ding is groot maar wendbaar en kan m overal kwijt. Handig is ook dat ik een boel spullen kan vervoeren. Dus juist bij “grote boodschappen” pak ik de fiets ipv de auto bijv. Wat je ook kiest zou ik je wel aanraden een elektrische fiets te gebruiken. Ook een fietskar wordt op termijn best zwaar. Ik zou je vooral aanraden eens te kijken of je een fietsenmaker kan vinden waar je het beide kan testen.

één jaar geleden

Hier ook een (elektrische) bakfiets.. gebruik mn normale fiets nooit meer en pak de auto eigenlijk ook bijna niet meer. Ik vind het ideaal! Wij hebben de Gazelle makki, ik vind hem heel fijn fietsen en lekker wendbaar, ja hij is groot, maar hier wen je snel aan. Nooit een fietskar gebruikt dus kan daar niks over zeggen. Het lijkt mij gewoon nogal eng te fietsen met zon ding achter je fiets die je niet ziet. Zou veel te bang zijn om te dicht bij de stoeprand oid te fietsen en dat mn kind dan omvalt ofzo. Maar zoals ik al zei, geen ervaring mee dus misschien valt dat reuze mee hoor

één jaar geleden

Wij hebben een bakfiets. Kar nooit geprobeerd. Wij vonden idee van je kind niet zien niet fijn. Wij gebruiken de bakfiets veel. Ik haal ook de weekboodschappen ermee. Als haar ik wegbrengen naar de oppas, kan ik alle spullen makkelijk meenemen inclusief mijn eigen spullen.

één jaar geleden

Wij hebben een tweeling en een fietskar van Thule. Wij gebruiken hem heel erg vaak, en het voelt voor mij heel veilig als ik op de fiets zit (ik heb 2 spiegels op m’n fiets zodat ik de kinderen kan zien en de andere weg gebruikers). Als ik naar de stad ga koppel ik hem los en dan is het direct een kinderwagen. Met 2 kindjes scheelt dat zo.

één jaar geleden

Ik kan ook alleen meepraten over een bakfiets. Wij hebben de Batavus Fier 2. Kost evenveel als een goede tweedehands auto😄 maar tot nog toe geen spijt van de aankoop!❤ Wij hebben op het werk wel een moeder die haar dochter hardlopend (volgens mij in een fietskar) komt brengen. Dus daar zou hij eventueel ook voor gebruikt kunnen worden. Of in plaats van een wandelwagen

één jaar geleden

Reactie op Bougainville

Zo een van Thule? Dat is ook meteen een kinderwagen dat lijkt mij superhand ...
Wij hebben een Thule Coaster voor 2 kinderen en zijn heel tevreden. Je kunt er makkelijk een buggy van maken wat heel handig is als je bijv. een wandeling gaat maken, ook veel mensen mee zien lopen in een pretpark. Kan ook opgevouwen mee in de kofferbak. Superhandig inderdaad. Snap ook niet zo goed waarom een bakfiets. Voordeel daarvan is wel: het zit voor je, dus je kunt beter zicht houden op je kind en je verstaat ze beter en kunt dus makkelijker kletsen onderweg.

één jaar geleden

Wij gaan voor een fietskar, mega makkelijk als je er een hebt die je ook als wagen kan gebruiken. Kan dan gewoon mee de supermarkt in, of als je een dagje weg gaat in de buurt!

één jaar geleden

Reactie op meerlesjeunes

Wij hebben een tweeling en een fietskar van Thule. Wij gebruiken hem heel e ...
Wij hebben ook een dubbele fietskar van Thule, maar aan spiegels had ik nog niet gedacht, ga ik meteen bestellen, bedankt!

één jaar geleden

Vriendin van mij heeft een fietskar en vind het super handig! Ze heeft een tweeling dus kan makkelijk op de fiets, want de kar is ook direct te gebruiken als buggy. En de kosten schelen inderdaad heel veel met een bakfiets.

één jaar geleden

Ik heb de vogue superior 3 besteld. Ik heb gekeken naar een fietskar maar vind het jammer dat je dan minder contact en zicht heb met/op je kind. De vogue 3 is 2245. Je kunt via je je werk ook misschien een fietsregeling inzetten? Ik heb dit ook gedaan. Scheelde toch 700€

één jaar geleden

Team fietskar hier! Kleine kon er al snel in met een hangmatje. Wat leuk is dat je hem in kan klappen en mee kan nemen. Beide opa's en oma's kunnen hem ook achter de fiets en vinde dit ook erg leuk. Ook vind ik het handig dat hij ook als buggy te gebruiken is en dat hij in de garage niet zoveel ruimte in beslag neemt. Straks kan onze kleine man er gezellig bij in zitten, en hebben we geen duowagen nodig.

één jaar geleden

Ik heb alleen ervaring met een bakfiets. Ik ben er dolgelukkig mee, ik kan mijn 2 kinderen droog over en weer brengen. Super! Een fietskar is ook heel handig denk ik. Maar veel minder ruimte lijkt mij? Ik heb mijn bakfiets pas genomen toen mijn dochter naar de basisschool ging, met oog op een tweede kindje én dat ik ook een vriendinnetje van mijn dochter kon meenemen als ze wilde afspreken. Dus ik denk dat veel mensen voor een bakfiets gaan vanwege ruimte ook, en ik ken iemand die heeft ‘m puur omdat ze niet op een “normale” fiets kan fietsen. Het is maar net voor hoeveel kinderen op de korte maar ook lange termijn.

één jaar geleden

Ik heb een tweedehands elektrische bakfiets gekocht nadat ik eerst een niet-elektrische bakfiets had. De Urban Arrow kostte ook tweedehands een rib uit m'n lijf, maar wát een plezier! Ik ga nu zelfs in de regen mijn kind fietsend van school halen (het alternatief is lang lopen naar de metro of lang in de file staan met de auto). Door de regenhuif heb ik zelf ook minder last van regen en wind, met een regencape om blijft m'n broek zelfs gewoon droog. Voordeel van een bakfiets is ook dat je kind voorop zit en je die goed kunt zien. Bij fietskarren is de zichtbaarheid echt een stuk minder, je weet niet wat er achter je gebeurt en auto's zien de kar echt minder goed (zo'n vlaggetje helpt wel). Ook zitten kinderen echt heel laag in zo'n fietskar waardoor ze een stuk minder zien.

één jaar geleden

Reactie op Happyme1989

Team fietskar hier! Kleine kon er al snel in met een hangmatje. Wat leuk is ...
Hi! Vanaf hoeveel weken kon je kindje in de fietskar?

één jaar geleden

Reactie op Supermam83

Ik heb een tweedehands elektrische bakfiets gekocht nadat ik eerst een niet ...
Dit… hier sluit ik me volledig bij aan met een urban arrow. Maar vooral gaan proberen! Ik vond het persoonlijk een groot verschil in fietsen. Maar urban arrow is goed te fietsen. Fijn wendbaar. Echt prima te doen en je kunt ondertussen inderdaad lekker terug brabbelen en de kleine kan lekker rondkijken. Overigens inderdaad een rib uit je lijf maar voor ons nog altijd waard ondanks dat wij ook nog best vaak de auto gebruiken. Vooral dus even proberen! Echt.. en goed kijken, ik had een prima deal doordat ze er teveel op voorraad hadden.

één jaar geleden

Reactie op Anna12345

Hi! Vanaf hoeveel weken kon je kindje in de fietskar?
Hier ook team fietskar! Ideaal, twee kids erin. Met de hangmat zeggen ze dat het met één maand al kan, ik heb de 2 maanden afgewacht (maar heb ook een eind nov baby), voor m'n eigen gevoel (en de kou). Electrische fiets ervoor, naar de winkel, afkoppelen, wiel eronder, met kids en al de AH in, boodschappen erbij, zo weer aankoppelen en terug naar huis. Kids hoeven niet eens wakker te worden. M'n normale electrische fiets kan ik nog wel 10+ jaar mee door. En dan heb ik het nog niet eens over de prijs gehad, scheelt zo veel. Je hoort, ik ben fan. Werk je dicht bij (fietsafstand) kan je zelfs de wagen nog bij de opvang laten staan en kan je partner de kids halen, dat heb je ook niet met een bakfiets.

één jaar geleden

Ik heb een elektrische bakfiets en ben er enorm blij mee! Ook wanneer ik zonder kindjes ergens naartoe ga neem ik de bakfiets. Een bakfiets vind ik enorm gezellig want je ziet je kindje en kunt ermee communiceren. De ruimte die een bakfiets biedt ben ik ook zeer over over te spreken.

één jaar geleden

Team bakfiets. Ik zou wel aanraden om eerst wat testritten te maken. Er is een heel groot verschil qua wendbaarheid. Wij hebben een Urban Arrow gekocht en de tweede wagen weggedaan.