11 Reacties

4 jaar geleden

Rond 9 maanden is gemiddeld. Dusja dan is je dochter inderdaad snel.. maar goed zo zijn er ook kindjes die traag zijn ermee. Het zoontje van vriendin van mij kon pas tijgeren met 16 maanden.

4 jaar geleden

Schrik niet als ze nu wat langzamer gaat zijn met iets anders zoals woordjes zeggen. Ze kunnen niet alles tegelijk leren dus als ze ergens snel mee is dan is het niet raar als iets anders wat langer duurt

4 jaar geleden

Onze beide kinderen waren ook zo snel. Nu nummer 3 en 1e lach op 3.5 week. Dit wordt denk ik weer een snelle. Echter zijn mijn kinderen met praten altijd wat later. Motorisch sneller dan gemiddelf, maar praten langzamer dan gemiddeld. Het is vaak het 1 of het ander

4 jaar geleden

Bij ons in het begin ook zo snel, ging met 6 maanden en een dag zelf zitten, binnen een week kruipen en vervolgens met 7,5 maand staan en wandelen langs de bank. Maar vervolgens wel 'gewoon' pas gaan lopen met 13-14 maanden. In de tussentijd vond ze ineens praten weer interessanter. Het is inderdaad bij ons ook of het één of het ander. Uiteindelijk komt het allemaal goed, ze geven t zelf aan :)

4 jaar geleden

Mijn zoontje niet, maar het dochtertje van mijn buurvrouw liep met 8 maanden. Is ook een snel kindje

4 jaar geleden

mijn zoontje ging met 16 maanden kruipen, daarvoor billenschuiver.. en lopen zijn we nu 18 maanden nog niet aan toe.. elk kindje heeft eigen tempo dus komt goed en ga er in mee

4 jaar geleden

Mijn dochter was ook een snelle. Stond met 6 maanden al in de box te dansen. Trok zichzelf op en liep de box rond. Denk dat ze maand later los begon te lopen. Is echt raar om te zien om zo'n kleintje te zien lopen. Kregen ook altijd veel reacties als we ergens liepen bijv. in de Efteling. Waren niet altijd leuke reacties. Alleen toen mijn dochter kon lopen, was de kinderwagen/buggy echt niet leuk meer. Dan liever een vrolijke poppetje die de wereld verkend, dan een hele dag een boos kind in de wagen.

4 jaar geleden

Nee hoor, ieder kind ontwikkeld zich op zijn/haar eigen tempo.. mijn dochter was motorisch ook heel erg snel, kon ook voor 11 maanden volledig los lopen. Maar andere dingen is ze weer wat langzamer in ☺️ ze is nu 11 en ze blijft motorisch altijd sneller als in het gewoon moeten leren. Ben benieuwd straks bij nummer 2 ☺️

4 jaar geleden

Ze doen alles op hun eigen tempo. Hier ook een late loper met 18 maanden. Maar ze kon ruim voor haar 2e verjaardag alle kleuren noemen en praatte al volzinnen. Lekker trots zijn op al die dingen die ze al kunnen en de rest komt allemaal wel.

4 jaar geleden

Mijn dochter was 9 maanden en ze liep al HEEL goed.. dat was heel raar

4 jaar geleden

Hier ook een snelle qua motoriek, maar praten ho maar haha. Met 3 maanden beide kanten omrollen, 7 maanden kruipen en zelf optrekken tot staan en 10 maanden begonnen met los lopen. Rond de 15 maanden kon hij ja en nee zeggen en daar bleef het ook bij. Met 20 maanden zei hij pas mama en papa kwam kort daarna. Voor die tijd ook niks gezegd wat er op lijkt. Nu met 23 maanden zijn de woordjes die hij zegt nog steeds op 2 handen te tellen. Hij begrijpt daarentegen wel alles wat je vraagt en zegt. Ieder kind doet alles op zijn eigen tempo. Je kan moeilijk zeggen tegen je kind van 6 maanden dat ze nog niet mag kruipen omdat ze dat op het consultatiebureau te snel vinden haha!