22 Reacties

18 dagen geleden

Zelf gelukkig geen gbs gehad. Maar kindjes gezien op mijn werk die er ziek van werden. Als je bewezen gbs drager bent zou ik die antibiotica 100% nemen.

18 dagen geleden

Je kent de risico’s. Ik denk niet dat je die moet willen nemen

18 dagen geleden

Ik heb wel de preventieve antibiotica gehad, mijn dochtertje had geen last van bijwerkingen

18 dagen geleden

Reactie op Jootje91

Ik heb wel de preventieve antibiotica gehad, mijn dochtertje had geen last ...
Zelfde! Overigens had ik bij mijn tweede bevalling geen actieve gbs

18 dagen geleden

Ik ben bij onze dochter gbs draagster geweest zonder er tijdens de bevalling vanaf te weten. En zij is niet ziek geworden tijdens/na de bevalling gelukkig. Helaas ben ik bij deze zwangerschap weer positief getest en heb een protocol gemaakt met de verloskundige en gynaecoloog om terughoudend te zijn in antibiotica. Dat betekent niet dat ik antibiotica afkets maar dat we in de eerste paar uur terughoudend zijn in het geven van antibiotica. Zeker als mijn bevalling start zonder gebroken vliezen. Gbs is niet alleen tijdens de geboorte overdraagbaar maar ook door aanrakingen. Dit zou dus kunnen betekenen dat die na de geboorte via de handen overgedragen word.

18 dagen geleden

Ik ben bij de eerste ook met antibiotica bevallen en hij had er geen last van. Nu met de tweede moet nog blijken straks. Vind het voor mijn eigen overwegingen wel interessant waar jouw kindje last van had?

18 dagen geleden

Als je hulpverleners het adviseren te nemen, zou ik naar ze luisteren.

18 dagen geleden

Ik heb ook GBS en krijg in week 35 nog een urinekweek. Mocht de bacterie dan actief zijn dan ga ik gewoon tijdens de bevalling aan de antibiotica. De risico’s dat het wel misgaat zijn mij te groot om tegen het advies van de zorg in te gaan.

18 dagen geleden

Reactie op Liese2023

Zelf gelukkig geen gbs gehad. Maar kindjes gezien op mijn werk die er ziek ...
Ik heb het wel gehad en steeds antibiotica gekozen. Precies wat hier gezegd wordt. De kinderen met dit in de voorgeschiedenis en de klachten die ze hebben, vind ik veel erger dan 2 giften antibiotica. Ze kunnen wat last van de darmen krijgen of spruw, maar dat weegt echt niet tegen elkaar op in mijn optiek

18 dagen geleden

Reactie op Koekoeksklok

Ik heb het wel gehad en steeds antibiotica gekozen. Precies wat hier gezegd ...
Had die van mij maar last van z’n darmen gehad met antibiotica ipv 5 dagen beademing met infectie 😅. En dan viel t hier nog mee. Ik wist overigens niet dat ik GBS had

18 dagen geleden

Reactie op DeMamavanRens

Had die van mij maar last van z’n darmen gehad met antibiotica ipv 5 dagen ...
Jezus wat heftig!

18 dagen geleden

Bij mijn eerste zoontje bleek ik dit te hebben en toen is hij heel erg ziek geworden. Ik wist niet dat ik drager hiervan was.. hierdoor hebben wij een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven en heeft mijn zoontje antibiotica gekregen. Hij heeft hier toen heel erg veel last van gehad. Hij is ook echt heel ziek geweest.. nu bevallen van mijn tweede zoontje en nu was ik niet positief getest, maar heb ik wel preventief antibiotica gekregen tijdens te bevalling! Wij willen dit echt niet nog een keer mee maken. Ik heb mijn tweede zoontje nu een probiotica kuur gegeven en die heeft hem goed gedaan! Hij had snel geen last meer van de antibiotica. Bij mijn eerste zoontje wist ik niet dat ik dat eigenlijk moest geven dus hebben wij een huil baby gehad.. we hadden hem zoveel kunnen besparen.

18 dagen geleden

Reactie op saskia98

Jezus wat heftig!
Niet de kraamweek die je voor je ziet. Dan liever darmen of spruw. Maar het gaat nu goed hoor! Hij is nu 6 maanden en bijna 9.5 kg

18 dagen geleden

Reactie op DeMamavanRens

Niet de kraamweek die je voor je ziet. Dan liever darmen of spruw. Maar het ...
Nee, absoluut niet inderdaad. Wat zul je bang zijn geweest…. Absoluut, dan liever spruw. Ben ook enorm voorstander van de antibiotica hoor! Ik neem hem straks ook sowieso gewoon. Heel fijn om te horen dat ie er gewoon weer bovenop is gekomen🥰

18 dagen geleden

Bij mij bleek achteraf dat ik het had, maar omdat we dit niet wisten geen antibiotica gehad. Ons kindje is niet ziek geworden.

18 dagen geleden

Reactie op xkikiiiii

Bij mijn eerste zoontje bleek ik dit te hebben en toen is hij heel erg ziek ...
Heftig! Heeft hij er iets aan overgehouden?

18 dagen geleden

Reactie op DeMamavanRens

Had die van mij maar last van z’n darmen gehad met antibiotica ipv 5 dagen ...
Ja dat geloof ik heel graag! Wat heftig voor jullie!!

18 dagen geleden

ik zou wel de preventieve antibitotica nemen, als je kindje ziek word is het vele malen erger.

17 dagen geleden

Reactie op DeMamavanRens

Heftig! Heeft hij er iets aan overgehouden?
Nee niet dat ik nu weet gelukkig. Maar wel een heftige tijd waarin ik totaal niet heb kunnen genieten.. 6 uur na de bevalling kreeg hij ineens erge hoge koorts en snelle ademhaling. Hij heeft nu wel erg gevoelige darmen, maar dat weet ik niet of dat daardoor komt.. en een lage weerstand. Heel veel ziek geweest.

17 dagen geleden

Reactie op xkikiiiii

Nee niet dat ik nu weet gelukkig. Maar wel een heftige tijd waarin ik totaa ...
Heftig! Hier vrij direct na de bevalling een snelle en piepende ademhaling, lage saturatie. Meteen de antibiotica gestart toen gelukkig.