45 Reacties

één maand geleden

Reactie op DeMamavanRens

Heftig! Hier vrij direct na de bevalling een snelle en piepende ademhaling, ...
Ja bij ons ook inderdaad! Toen ook 5 dagen moeten blijven. Gelukkig nu bij mijn tweede niks!! Zo anders nu..

19 dagen geleden

Ik kwam dit topic tegen door de zoekfunctie, vandaag te horen gekregen dat ik ook streptokokken-b heb (achtergekomen via urinekweek, veroorzaakt urineweginfectie bij mij). Ben momenteel 16+6 weken zwanger, maar de gyn gaf dus al aan dat ik tijdens de bevalling aan de medicatie zal moeten Beetje verdoofd het telefoontje doorstaan, achteraf kwamen de vragen natuurlijk pas... Voorkomt de medicatie tijdes bevalling sowieso overdracht? Of is er nog steeds kans dat je het overdraagt?

19 dagen geleden

Welke bijwerkingen voor de baby? Ik had de GBS bacterie ook en natuurlijk heb ik voor antibiotica gekozen. Waarom zou je moedwillig je kind in gevaar brengen?

19 dagen geleden

Reactie op EMBO

Ik kwam dit topic tegen door de zoekfunctie, vandaag te horen gekregen dat ...
De antibiotica voorkomt geen overdracht, maar behandelt je baby wel tegen een eventuele bacterie.

19 dagen geleden

Reactie op saskia98

De antibiotica voorkomt geen overdracht, maar behandelt je baby wel tegen e ...
Waardoor ze dan eigenlijk niet ziek worden? Of hoe moet ik dit zien? 🤔

19 dagen geleden

Reactie op EMBO

Waardoor ze dan eigenlijk niet ziek worden? Of hoe moet ik dit zien? 🤔
Ja. Het is praktisch gewoon preventief antibiotica.

19 dagen geleden

Ja precies, net al wat Demamavanrens zegt. In principe is het preventief. Mochten ze wél ziek zijn, dan is de antibiotica dus ter behandeling. Snap je?

18 dagen geleden

Ik dacht dat het wel is ter 'behandeling' van de GBS bij moeder, zodat er minder kans is op overdracht en dus minder kans dat je baby ziek wordt. Als je zelf niet voor antibiotica kiest en ze baby ziek wordt dan moet de baby nl antibiotica..

18 dagen geleden

Reactie op EMBO

Ik kwam dit topic tegen door de zoekfunctie, vandaag te horen gekregen dat ...
Herkenbaar ik moet ook even schakelen

18 dagen geleden

Hoe weet je dat dan, dat je die bacterie hebt? Word je daar standaard op getest?

18 dagen geleden

Reactie op layla223

Hoe weet je dat dan, dat je die bacterie hebt? Word je daar standaard op ge ...
Nee. Het is een bacterie die bij een blaasontsteking zit.

18 dagen geleden

Ik had waarschijnlijk GBS tijdens de bevalling. Ik kreeg op dag vier in de kraamweek koorts. Bleek een blaasontsteking te zijn en ze vonden GBS. Ik vond dat heel stressvol, heb echt wekenlang heel erg op mijn zoontje gelet uit angst dat hij ziek zou worden. Kon het uiteindelijk wel loslaten gelukkig. Maar ik zou zelf toch wel voor antibiotica kiezen.

18 dagen geleden

Ah is al een ouder topic zie ik nu, oeps

18 dagen geleden

TS, hoe is het afgelopen?

18 dagen geleden

Sinds gisteren weet ik dat ik ook GBS in mijn blaas heb. Waar vind ik meer info over de bijwerkingen voor de baby?

18 dagen geleden

Reactie op ComtesseC

Sinds gisteren weet ik dat ik ook GBS in mijn blaas heb. Waar vind ik meer ...
Google is je vriend haha. Voor baby nu niet echt bijwerkingen begreep ik van VK, maar met bevalling is die kans er dus wel en kan je verkleinen met antibiotica infuus. Ik weet het sinds vandaag. Wel stom, weer een zorg meer.

18 dagen geleden

Reactie op ComtesseC

Sinds gisteren weet ik dat ik ook GBS in mijn blaas heb. Waar vind ik meer ...
Bijwerkingen van de antibiotica of symptomen van GBS ziekte?

15 dagen geleden

Reactie op saskia98

TS, hoe is het afgelopen?
Ik heb het uiteindelijk toch genomen de antibiotica, durfde het risico niet te nemen. Baby heeft dit keer nergens last van gehad gelukkig!

15 dagen geleden

Reactie op Bby2020

Ik heb het uiteindelijk toch genomen de antibiotica, durfde het risico niet ...
Aaah heel fijn!

13 dagen geleden

Hoe lang duurde het voordat jullie de uitslag kregen?