7 Reacties

2 jaar geleden
Hej hier een zoontje van 3jaar. Ongeveer 96cm groot en 15kg.
Heeft meer dan een jaar maatje 98 gedragen. Nu is de bovenkant 104 en broeken 98 😉

2 jaar geleden
Elk kind is natuurlijk anders maar mijn zoon past al best een tijdje in maat 104. Bovenkleding maat 98/104 hadden we vorige winter en afgelopen zomer, dus tussen de 2 en 2,5 jaar. Hij is nu 3 en past in maat 104 qua bovenkleding. Broeken zijn we sinds dit najaar naar maat 104 gegaan en daar past hij nog steeds heel goed in en dat zal ook nog wel even zo blijven denk ik, hij groeit nu echt minder snel. Is nu 101 cm en dus net 3 geworden.

2 jaar geleden
Hier 3 jaar en 98 past qua broeken al even niet meer. Bovenkleding past nog wel want ze is heel erg smal en een korte romp maar stelten als benen. Ze is nu 98cm lang.
104 kunnen ze zeker wel een jaar dragen even er vanuit gaande dat ze 6cm per jaar groeien. Maat 110 staat gemiddeld voor 5 jaar. Laten we zeggen dat jouw kindje groter is dan gemiddeld dan is dat misschien een half jaar eerder, zeg 4,5. Als ze nu 2,5 is duurt dat dus nog wel even en zal ze voorlopig nog wel even in 104 blijven hangen. 👌🏻

2 jaar geleden
Ik denk ook dat het heel verschillend is per kindje. Groeit jouw kindje netjes volgens 1 van de lijntjes van de groeicurve? Dan zou je op basis van haar lijntje denk ik wel een globale schatting kunnen maken van hoe snel ze naar de volgende maat gaat. Mijn zoontje is nu 4,5, volgt al een aantal jaren netjes de -1 lijn, en is nu 104 cm. Qua bovenkleding gaan we nu langzaam richting maat 110 (104 kan nog net als het wat langer valt), qua broeken zullen we nog wel even bij 104 blijven denk ik. Maat 98/104 heeft hij zeker een jaar gedragen.