16 Reacties

3 jaar geleden

Het klinkt niet direct ernstig, maar ik raad je aan de huisarts even te bellen. Assistentes zijn getraind te beoordelen of iets gezien moet worden of niet en kunnen altijd wat advies of geruststelling geven 😉 Succes!

3 jaar geleden

Hi! Dat moet even schrikken zijn geweest. Ik zou inderdaad even contact opnemen met de huisarts, zij kunnen makkelijk en vaak snel inschatten of langskomen nodig is.

3 jaar geleden

In de meeste gevallen is er weinig aan de hand. Het ziet er naarder uit dan dat het is. En waarschijnlijk zal het nog vele malen vaker gaan gebeuren. Gelijk huilen is al een goed teken. En daarna lekker gaan spelen ook. Begint je kind over te geven na de val? Of lijkt het erg suf? Blijft je kind jammeren vanwege de hoogdpijn? Komt er ineens vocht/bloed uit zijn oor? Of twijfel je ergens over? Dat zijn wel echt signalen waarmee je de huisarts moet bellen.

3 jaar geleden

Als je zegt dat hij gewoon weer verder speelt. - mag hem vannacht even een keer waneer. - let op signalen van sufheid, misselijkheid, braken, hoofdpijn.

3 jaar geleden

Waarom naar de huisarts als die gewoon zichzelf is? Kinderen krijgen nou eenmaal blauwe plekken, en zullen zich veeeeel botsen. Vorige week kwam ik mn dochter bij mn schoonouders op halen, ik gooi de woonkamer deur open, heel hard tegen haar hoofdje. Nou, ze leeft nog. En ben niet bij de huisarts geweest.

3 jaar geleden

Mijn zoon van bijna anderhalf heeft een maand geleden de punt van zijn bed net onder zijn oog gehad. Hier ontstond direct een blauwe bult. Ook hij begon direct te jammeren en daarna was hij ook weer aan het spelen net of er niks gebeurd was. Ik heb toen ook niet de huisarts gebeld, maar heb het aangekeken hoe mijn zoontje zich voelde. Gelukkig niks aan de hand, wel heel zielig. En vooral de opmerkingen van buiten af die hem dan zagen en ons niet kennen🤦🏻‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op lepris94

Mijn zoon van bijna anderhalf heeft een maand geleden de punt van zijn bed ...
Dat is dan ongeveer vergelijkbaar bij mijn zoontje. Hij laat tot nu toe ook helemaal niets merken dat hij er last van heeft, eten is op dit moment zowiezo al een strijd dus daar is ook niks aan veranderd en ondertussen slaapt hij nu al een uurtje. Ik bekijk het straks ook nog eens als hij wakker is. Van die opmerkingen zal ik alvast weinig last hebben want mn zoontje heeft op dit moment de waterpokken en het verschil met dat stootje van daarstraks zie je amper, alleen dat er een dikke blauwe plek rond zit, maar dat trekt hopelijk ook weer snel weg

3 jaar geleden

Zou me niet druk maken! Heb 4 jongens en allemaal hebben ze als baby wel wat mee gemaakt de een een grote buil met een pit en blauw de anders oor doorgescheurs doordat hij viel tegen punt van tafel. Met mijn jongste moest ik dus wel naar ziekenhuis omdat zijn oor gescheurd was en moest dus gelijmt worden de andere die dit allemaal wel een keer hebben meegemaakt is allemaal vanzelf goed gekomen. Reageert je kindje niet en blijft hij last houden zou ik me zorgen maken nu was het voor wat u verteld meer de schrik

3 jaar geleden

Reactie op zeratje

Dat is dan ongeveer vergelijkbaar bij mijn zoontje. Hij laat tot nu toe ook ...
Ohja valt dan niet zo op! Ik zou heb inderdaad in de gaten houden en mocht het veranderen dan alsnog de huisarts nog inschakelen. Op de foto was het bij mij zoon direct na de stoot. Daarna liep het helemaal door tot onder zijn oog. 😅

3 jaar geleden

Reactie op lepris94

Ohja valt dan niet zo op! Ik zou heb inderdaad in de gaten houden en mocht ...
Dan hou ik mn hart al vast 🫣🫣

3 jaar geleden

Geen zorgen hoor, er zullen helaas nog wel meer ongelukjes gebeuren. Ik zou huisarts alleen bellen bij sufheid of spugen oid vlak na zo'n ongelukje. Anders is het een kwestie van genezen. Om de zwelling zo klein mogelijk te houden, kan je gelijk na zo'n stoot of val even de wond koelen de volgende keer (mocht je dat nu niet hebben gedaan) 😊

3 jaar geleden

Hij is net weer wakker van zijn dutje en het ziet er eigelijk meteen al weer veel beter uit het blauwe zie ik al bijna niet meer en het wondje blend echt helemaal met zijn waterpokken 😆

3 jaar geleden

Reactie op zeratje

Hij is net weer wakker van zijn dutje en het ziet er eigelijk meteen al wee ...
Fijn dat het er beter uit ziet!! 😊

3 jaar geleden

Een tip wat ik een keer kreeg vanuit huisartsenpost meteen boter (voor op brood) erop smeren. Werkt echt de zwelling tegen. 👌

3 jaar geleden

Vallen en stoten zalf van vsm is ook een tip om in huis te halen, ongelukjes zullen nog wel vaker voor gaan komen. Bellen naar de huisarts zou ik niet doen, je kind is niet suf, huilde meteen, is niet misselijk, braakt niet en is goed aanspreekbaar. Dat zijn de alarmsymptomen die je meekrijgt.

3 jaar geleden

Reactie op MommyRoos

Een tip wat ik een keer kreeg vanuit huisartsenpost meteen boter (voor op b ...
Dit werkt echt en als je het vaker op en dag smeert op de blauwe plek dan is de blauwe plek echt veeeeel eerder weg ,bij mij tenminste wel