41 Reacties

9 maanden geleden

Mijn zoontje kon al tellen tot 10 in het nederlands en turks toen hij 1,5 jaar was. Alles wat je net noemde kon hij ook op die leeftijd, daarnaast ook alles in het turks. Hij is nu 6 jaar. En inderdaad op school vind hij alles makkelijk en saai. Maar het is niet zo dat hij voorloopt, het is met ups en downs en op sommige vlakken loopt hij voor en andere onderdelen precies goed, soms is er een periode dat die achter loopt en soms weer voor. Het is maar wanneer hij er zin en wil in heeft, ik zal hem nooit pushen (dat weet zijn juf ook, ik heb eerlijk aangegeven dat ik hem niet zal pushen/ werken aan huiswerk op deze leeftijd en dat ik er tegen ben al zou hij achterlopen). Daarom is het nog te vroeg om een conclusie te trekken over zijn intelligentie. Als ouders moeten we niet naar resultaten kijken tot een leeftijd van 9jaar, maar vooral je kind laten genieten van zijn/haar kindertijd. Gewoon laten spelen kinderen, ook thuis. Tip: Veel ouders focussen op wat kind niet kan, eigenlijk moeten we juist sterke kanten van onze kinderen aanmoedigen en daarop focussen. Beter dat een kind 1 ding heel goed in is dan op alle vlakken een beetje. Puberteit is uiteindelijk wel een beetje de mijlpaal waar je wel naar kan kijken…